Cand trebuie angajatorul sa apeleze la un serviciu extern de prevenire si protectie?

protectia munciisecuritatea in muncaangajatorexpert in securitate
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Serviciul extern de prevenire si protectie poate asigura, in baza unui contract, organizarea activitatilor din domeniul securitatii si sanatatii in munca. Pentru a reusi acest lucru, serviciul extern cu care colaborati trebuie sa aiba acces la toate informatiile necesare desfasurarii activitatii de prevenire si protectie.

Cand puteti si cand trebuie sa apelati la un serviciu extern de prevenire si protectie?

1)    Atunci cand nu sunt indeplinite conditiile prevazute de lege pentru a putea realiza chiar dvs., in calitate de angajator, activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, trebuie sa desemnati unul sau mai multi lucratori sau sa organizati serviciul intern de prevenire si protectie si/sau sa apelati la servicii externe de prevenire si protectie.

2)    Atunci cand, desi sunt indeplinite conditiile prevazute de lege, nici dvs., in calitate de angajator, nici lucratorii desemnati sau serviciul intern nu realizeaza in totalitate activitatile de prevenire si protectie, trebuie sa apelati la servicii externe de prevenire si protectie.

3)    Atunci cand lucratorii desemnati si/sau serviciul intern de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor din domeniul securitatii si sanatatii in munca, trebuie sa apelati la servicii externe de prevenire si protectie.

Atentie! In calitate de angajator, trebuie sa va consultati in prealabil si in timp util cu lucratorii si/sau reprezentantii lor cu privire la recurgerea, atunci cand este cazul, la un serviciu extern de prevenire si protectie.


Ce nu trebuie sa lipseasca dintr-un contract incheiat cu un serviciu extern de prevenire si protectie?

-    Activitatile de prevenire si protectie care vor fi desfasurate de catre serviciul extern de prevenire si protectie.

-    Modul de colaborare cu lucratorii desemnati/serviciile interne si/sau cu alte servicii externe de prevenire si protectie.

-    Clauze privind solutionarea litigiilor aparute intre parti.

Care sunt cerintele minime pe care trebuie sa le indeplineasca un serviciu extern de prevenire si protectie pentru a putea functiona?

1)    Sa dispuna de personal cu capacitate profesionala adecvata si de mijloacele materiale necesare pentru a-si desfasura activitatea.

2)    Sa fie format din:
•    lucratori desemnati care indeplinesc cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului mediu sau
•    lucratori care au competentele specifice ocupatiilor de tehnician in securitate si sanatate in munca sau expert in securitate si sanatate in munca
si, dupa caz, alti lucratori

3)    Conducatorul serviciului extern de prevenire si protectie trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului superior sau sa aiba competentele specifice ocupatiei de expert in securitate si sanatate in munca.

4)    in cazul in care serviciul extern de prevenire si protectie este format dintr-o singura persoana, aceasta trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului superior sau sa aiba competenÈ›ele specifice ocupaÈ›iei de expert in securitate si sanatate in munca.

5)    Sa fie abilitat de catre Comisia de abilitare a serviciilor externe de prevenire si protectie si de avizare a documentatiilor cu caracter tehnic de informare si instruire in domeniul securitatii si sanatatii in munca. Aceasta comisie se constituie in cadrul fiecarui inspectorat teritorial de munca, respectiv al municipiului Bucuresti, prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.


de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
protectia munciisecuritatea in muncaangajatorexpert in securitate

Data aparitiei: 25 Octombrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cand trebuie angajatorul sa apeleze la un serviciu extern de prevenire si protectie? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]