legislatiamuncii.ro cauta meniu
 Regulamentul de Organizare si Functionare in 5 pasi
 

Delegare. Diurna. Cheltuieli

Intrebare:


Doresc sa stiu daca prevederea din CCM la nivel national, conform careia angajatul este obligat sa asigure in caz de deplasare a angajatilor in interes de serviciu si rambursarea cheltuielilor si diurna este interpretabila ca: fie rambursarea, fie diurna.
In acest moment, in EADS, angajatul beneficiaza de dreptul la rambursarea cheltuielilor legate de misiunile aprobate, legate de postul sau, din afara orasului Angajatorului, pe baza chitantelor prezentate de catre Salariat, dupa cum urmeaza:

(I) cheltuieli de transport, conform chitantelor (combustibil pentru masina companiei, avion si masini de inchiriat la clasa economica, tren la clasa a doua);
(II) cheltuieli de cazare la un hotel de maximum 3 stele, conform chitantelor;
(III) cheltuieli suplimentare legate de mancare, echivalente a 10?/zi, conform chitantelor; in cazul in care calatoria de afaceri depaseste 8 ore/zi, suma alocata pentru cheltuielile de mancare acordata salariatului (pentru mic-dejun inclus pe factura hotelului nu se va acorda nicio deducere din alocatia zilnica) poate depasi 10?/zi, dar se limiteaza la echivalentul a 30?/zi, conform chitantelor;
(IV) asigurare de transport;

Este necesar sa se mai acorde si diurna, suplimentar rambursarii cheltuielilor?

Raspuns:

La art. 45 din Contractul colectiv de munca unic la nivel national pe anii 2007-2010 nr. 2895/2006 se prevede astfel:

KIT-ul de documente obligatorii din  Legislatia Muncii si Salarizare
KIT-ul de documente obligatorii din Legislatia Muncii si Salarizare

Vezi detalii aici

Intocmiti corect toate actele SSM solicitate de inspectorii ITM!
Intocmiti corect toate actele SSM solicitate de inspectorii ITM!

Vezi detalii aici

Ai putea inlatura fara durere problemele tale de vedere!
Ai putea inlatura fara durere problemele tale de vedere!

Vezi detalii aici




Salariatii unitatilor trimisi in delegatie in tara sau strainatate vor beneficia de urmatoarele drepturi:

a) decontarea cheltuielilor de transport, de asigurare si a costului cazarii, potrivit conditiilor stabilite prin contractele colective de munca la celelalte niveluri;

b) diurna de deplasare, al carei cuantum se stabileste prin negociere la nivel de ramura, grupuri de unitati sau unitate; nivelul minim al diurnei este cel stabilit prin actele normative ce se aplica la institutiile publice.

Textul din contractul colectiv de munca nu cuprinde o alternanta ci o enumerare a drepturilor de care beneficiaza salariatii trimisi in delegatie. Prin urmare, in conformitate cu dispozitiile contractului colectiv de munca la nivel national, salariatii au dreptul atat la decontarea cheltuielilor de transport, de asigurare si a costului cazarii cat si la diurna de deplasare.

De asemenea, prevederile articolul 44 alin.(2) din Codul muncii stabilesc ca ?Salariatul delegat are dreptul la plata cheltuielilor de transport si cazare, precum si la o indemnizatie de delegare, in conditiile prevazute de lege sau de contractul colectiv de munca aplicabil.?

Nici unul dintre textele sus enuntate nu va obliga sa acordati cheltuielile legate de mancare. Pe viitor puteti sa acordati suma de 10 EUR cu titlu de diurna. Evident, in acest caz salariatul nu mai are obligatia sa prezinte chitante prin care sa justifice cheltuirea sumei.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 28 Aprilie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Delegare. Diurna. Cheltuieli Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (nr comentarii - 1)


23-Iun-2012

Se poate delega un asistent medical in functia de asistent medical sef?Delegarea se va face pe un post vacant,adica ca sa pot delega asistentul in functia de asistent medical sef,trebuie sa am post vacant in statul de functii?

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Procedura Numire Casier-gestionarIntrebare: Buna ziua, Va rog sa imi spuneti care ar fi procedurile care trebuie urmate si documentele care trebuie intocmite pt. a numi un angajat care sa ocupe si functia de casier. Angajatul despre care vorbesc vinde produse financiare, ocupa functia de ofiter credite insa incaseaza si bani pe baza de chitantier si intocmeste registrul de casa. In fisa postului este cuprinsa si aceasta activitate insa nu am indeplinit si alte proceduri, ce ar mai trebui facut? Multumesc frumos!
 

Raspuns: Se poate incheia contract de garantie cu salariatul care are ca atributii principale de serviciu pri... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii ”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
 

Legislatia Muncii s-a schimbat!

 
Descarca GRATUIT raportul special
Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii "

 

 

 

 
 
 



 
Codul Muncii s-a schimbat!
Atentie la modificarile din REVISAL si Evaluarea Angajatilor aparute in 2015 !

Descarcati gratuit Raportul Special

"Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii "

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii