Hotararea Guvernului nr. 233/2011 privind atributiile, organizarea si functionarea caselor de pensii sectoriale a intrat in vigoare o data cu publicare in Monitorul Oficial al Romaniei:
„Casele de pensii sectoriale sunt structuri de specialitate, cu personalitate juridica, infiintate prin lege, in subordinea Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor, precum si a Serviciului Roman de Informatii, si se supun legislatiei in vigoare privind protectia informatiilor clasificate.
Casele de pensii sectoriale administreaza, impreuna cu Casa Nationala de Pensii Publice, sistemul public de pensii din Romania pentru persoanele prevazute la art. 6 alin. (1) pct. I lit. c) si pct. V din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
Casele de pensii sectoriale se organizeaza si functioneaza dupa cum urmeaza:
a) pentru Ministerul Apararii Nationale, la nivel de structura centrala, potrivit dispozitiilor legale in vigoare privind organizarea si functionarea acestei institutii publice;
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
b) pentru Ministerul Administratiei si Internelor, la nivel de unitate in subordine, potrivit dispozitiilor legale in vigoare privind organizarea si functionarea acestei institutii publice;
c) pentru Serviciul Roman de Informatii, la nivel de unitate in subordine, potrivit dispozitiilor legale in vigoare privind organizarea si functionarea acestei institutii publice.
Casele de pensii sectoriale au sediul in municipiul Bucuresti, dupa cum urmeaza:
a) Casa de pensii sectoriala a Ministerului Apararii Nationale – str. Drumul Taberei nr. 7–9, sectorul 6;
b) Casa de pensii sectoriala a Ministerului Administratiei si Internelor – str. George Georgescu nr. 3, sectorul 4;
c) Casa de pensii sectoriala a Serviciului Roman de Informatii – str. Piata Amzei nr. 4, sectorul 1.
Structura organizatorica a Casei de pensii sectoriale a Ministerului Apararii Nationale se aproba de catre ministrul apararii nationale, avand un numar de 120 de posturi finantate integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Apararii Nationale, dintre care 40 de posturi se preiau din cadrul Directiei financiar-contabile a Ministerului Apararii Nationale.
Structura organizatorica a Casei de pensii sectoriale a Ministerului Administratiei si Internelor se aproba de catre ministrul administratiei si internelor, avand un numar de 105 posturi finantate integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administratiei si Internelor, dintre care 50 de posturi se preiau din cadrul Casei de pensii a Ministerului Administratiei si Internelor.
Structura organizatorica a Casei de pensii sectoriale a Serviciului Roman de Informatii si numarul maxim de posturi finantate integral de la bugetul de stat, prin bugetul Serviciului Roman de Informatii, se aproba de catre directorul Serviciului Roman de Informatii, potrivit reglementarilor legale in vigoare.
Personalul caselor de pensii sectoriale este constituit, dupa caz, din urmatoarele categorii de personal:
a) pentru Ministerul Apararii Nationale: cadre militare in activitate si personal civil;
b) pentru Ministerul Administratiei si Internelor: functionari publici cu statut special;
c) pentru Serviciul Roman de Informatii: cadre militare in activitate si personal civil.
Conducerea caselor de pensii sectoriale este asigurata de un director, cadru militar in activitate/functionar public cu statut special, numit prin ordin al ordonatorului principal de credite in subordinea caruia functioneaza casa de pensii sectoriala, respectiv prin ordin al ministrului apararii nationale, al ministrului administratiei si internelor sau al directorului Serviciului Roman de Informatii, dupa caz, in conditiile legislatiei specifice aplicabile acestei categorii de personal.
Directorii caselor de pensii sectoriale sunt ordonatori tertiari de credite pentru cheltuielile cu prestatiile achitate din bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si pentru cheltuielile aferente altor drepturi sociale si pentru alte cheltuieli suportate din bugetul de stat, stabilite de ordonatorul principal de credite, potrivit legii.
Click aici ca sa cititi partea a doua.