legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Permis de sedere pentru angajatul strain. Angajatorul are OBLIGATIA de a suporta taxele?

Mara Dobrin
Mara Dobrin
26 Martie 2025
26 Martie 2025
Mara Dobrin
Mara Dobrin
permis sedere strainiangajatorul plateste permisul de sedere
Permis de sedere pentru angajatul strain. Angajatorul are OBLIGATIA de a suporta taxele?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Va reamintim ca permisul de sedere este reglementat de OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania. Nu mai este un secret pentru nimeni ca angajatorii romani apeleaza tot mai des la forta de munca din afara tarii, in special la cea din Asia. Asa ca este imperios necesar sa se cunoasca etapele angajarii strainilor, ce acte sunt necesare si care sunt pasii.

Incepem cu permisul de sedere si prevederile legate de acesta.

Ce este permisul de sedere?

Permisul de sedere este documentul de identitate care se elibereaza de catre Oficiul Roman pentru Imigrari, in conditiile legii, strainului caruia i se prelungeste dreptul de sedere in Romania sau celui caruia i se acorda dreptul de sedere pe termen lung, dupa caz.
 
Exista, de asemenea, permis de sedere in scop de detasare, acesta fiind documentul de identitate care se elibereaza strainului de catre Oficiul Roman pentru Imigrari, in conditiile legii, si atesta dreptul de sedere si de munca in baza detasarii pe teritoriul Romaniei, prevede ordonanta mai sus mentionata.
 

Permisul de sedere si actele necesare angajarii strainilor

Dupa cum probabil stii deja, pentru a angaja straini in Romania este necesar sa fie indeplinite o serie de conditii. De asemenea, anumite acte sunt obligatorii pentru incadrarea in munca a cetatenilor straini in Romania.

Permisul de sedere mai sus mentionat este unul dintre acele acte necesare si obligatorii, pentru ca salariatul roman si angajatorul sa fie in legalitate.

...mai multe despre conditii si acte necesare angajare cetateni straini si alte Intrebari frecvente cu privire la angajarea cetatenilor straini (UE si NON-UE) poti citi AICI.

Regimul fiscal al taxei pentru permisul de sedere, in cazul in care este suportata de angajator

"Taxa permisului de sedere temporara pentru un salariat este venit asimilat salariului?"


Solutia specialistului:

Permisul de sedere se elibereaza pentru prelungirea dreptului de sedere obtinut prin viza ori, ulterior, prin prelungirea dreptului de sedere la expirarea duratei primului permis de sedere.

Astfel, obligatia obtinerii permisul de sedere este in sarcina salariatului, spre deosebire de avizul de angajare. Prin urmare, angajatorul nu are obligatia sa suporte plata taxei pentru permisul de sedere, dar o poate suporta daca doreste sau a negociat astfel cu salariatul.

Daca angajatorul plateste aceasta taxa, contravaloarea ei reprezinta venit salarial taxat cu toate contributiile sociale si cu impozit pe venit in baza art. 76 alin. (1) din Codul fiscal:

Art. 76 – Definirea veniturilor din salarii si asimilate salariilor

(1) Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica rezidenta ori nerezidenta ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca acordate persoanelor care obtin venituri din salarii si asimilate salariilor.


...mai multe studii de caz si alte informatii complete poti descoperi cu usurinta, parcurgand lucrarea "Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE in Romani", detalii AICI >>>

NOUTATI din Legislatia muncii

Video – Conferinta Noul REGES online. Provocari pentru angajatori


 Ce probleme practice ridica trecerea pe REGES online?
 
Va invitam in data de 21 mai sa participati la evenimentul Noul REGES online. Provocari pentru angajatori, in cadrul caruia lectorul
RENTROP & STRATON, reputat specialist in relatii de munca, va explica in detaliu implicatiile practice ale tranzitiei la REGES online,
cu accent pe procedura de urmat in diferite situatii concrete.
 
Atentie! Evenimentul este transmis LIVE!

...Vezi AICI detalii complete <<


     

     
    Atentie!
    Descarcati raportul GRATUIT
    REGES ONLINE: H.G. nr. 295/2025 si exemple practice

    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


     

     
     
     

    Descarcati raportul GRATUIT
    “REGES ONLINE: H.G. nr. 295/2025 si exemple practice”

    exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


     
    NOU in CODUL MUNCII
    Descarcati raportul
    GRATUIT
    "REGES ONLINE: H.G. nr. 295/2025 si exemple practice"
    Adauga mai jos adresa ta de email
    si primesti Raportul Gratuit
    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
    [x]