Incepand cu 1 ianuarie 2013, dovedirea calitatii de asigurat pentru furnizarea unor servicii medicale se face cu cardul national de asigurari sociale de sanatate.
Cardul national se emite individual pentru fiecare asigurat cu varsta peste 18 ani impliniti. Casele de asigurari de sanatate organizeaza evidenta privind distribuirea catre reprezentantii legali ai furnizorilor de servicii medicale din asistenta medicala primara sau imputernicitilor legali ai acestora a cardurilor nationale pentru asiguratii de pe listele medicilor de familie pe care ii reprezinta.
In situatia in care la furnizorul de servicii medicale isi desfasoara activitatea mai multi medici de familie, reprezentantul legal organizeaza evidenta repartizarii cardurilor pe fiecare medic
de familie.
In situatia in care medicii de familie constata ca unele carduri nationale din cele primite de la casele de asigurari de sanatate prezinta defectiuni tehnice sau erori ale informatiilor inscrise, cardurile respective vor fi returnate caselor de asigurari de sanatate de catre reprezentantul legal al medicilor de familie sau imputernicitul legal al acestuia, insotite de un borderou centralizator, cu mentionarea numarului de identificare al cardului si a cauzelor pentru care acestea sunt returnate.
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
In cazul in care asiguratul sau, dupa caz, reprezentantul legal ori imputernicitul acestuia se afla in imposibilitatea de a intra in posesia cardului, acesta se va pastra la medicul de familie pe listele caruia se afla inscris, pana la ridicarea sa, dar nu mai mult de 3 luni, dupa care se preda casei de asigurari de sanatate de la care a fost primit.
(Hotararea Guvernului nr. 900 din 1 septembrie 2012, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 643 din 10 septembrie 2012)