Pentru o mai buna cunoastere a serviciilor oferite in cadrul sistemului social de asigurari de sanatate, CNAS a realizat Ghidul asiguratului, care ajuta publicul sa inteleaga modul de functionare a acestui sistem. Ghidul cuprinde informatii despre calitatea de asigurat, modalitatile de accesare a serviciilor pe fiecare domeniu de asistenta medicala, precum si drepturile si obligatiile asiguratului, conform reglementarilor in vigoare la nivelul lunii iulie 2021. Ghidul se adreseaza atat persoanelor asigurate, cat si celor neasigurate, care pot afla care sunt serviciile medicale la care au dreptul si care este modalitatea de accesare a acestora.
„Informarea corecta, completa si accesibila a celor pe care ii deserveste un sistem de sanatate este o conditie fundamentala pentru buna functionare a acestuia. Nu doar in Romania, ci in orice tara. Pe fondul unor reglementari complexe si deseori in schimbare, cu atat mai mult in contextul pandemiei COVID-19, a situa oamenii in centrul sistemului inseamna nu doar a concepe si implementa politici de sanatate adecvate, ci si (mai ales) a le oferi acestora instrumente care sa ii ajute sa beneficieze de serviciile la care au dreptul, cu respectarea obligatiilor legale. Acest ghid este un astfel de instrument.”, afirma Adrian Gheorghe, presedintele CNAS, in prefata Ghidului asiguratului.
Pe baza propunerilor si recomandarilor primite dupa parcurgerea acestui ghid, CNAS va elabora si alte editii, astfel incat sa vina cat mai mult in sprijinul persoanelor care doresc sa se informeze asupra modului in care pot accesa serviciile acordate in sistemul public de sanatate.
Prima parte a ghidului reprezinta o introducere in sistemul asigurarilor sociale de sanatate din Romania si ofera informatii despre (1) calitatea de asigurat, (2) tipurile de pachete de servicii, (3) drepturile si obligatiile asiguratului si (4) cardul national de sanatatea si modalitatea de a intra in posesia sa.
In a doua parte a ghidului sunt detaliate pachetele de servicii pentru persoanele neasigurate si pentru asigurati, pentru fiecare domeniu de asistenta in parte, precum si modul prin care pacientii pot beneficia de aceste servicii, cu ce regularitate si pentru ce afectiuni.
A treia parte a ghidului cuprinde trei teme specifice: (1) masuri pentru pacientii cu COVID-19, (2) cum pot beneficia asiguratii de asistenta medicala in alte tari si modul de rambursare a cheltuielilor, (3) programele nationale de sanatate curative derulate de CNAS.
Ghidul asiguratului a fost postat pe site-ul CNAS, www.cnas.ro si poate fi accesat
AICI.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Fisa postului Secretar culteIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu fisa postului pentru cod cor 263632 secretar culte.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Indemnizatii medicale. Termenul de 90 de zile vs data de 5 a lunii urmatoare. Absente nemotivateIntrebare: In situatia in care avem un angajat care anunta ca este in concediu medical insa nu il depune. Intrucat legea permite transmiterea concediului medical pana cel mai tarziu in data de 5 a lunii urmatoare pt luna precedenta cum procedam daca angajatul pana la urma nu vine cu concediul medical si trece termenului de 3 zile in care se poate inregistra in Revisal suspendarea pentru absente nemotivate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<