In mod concret, aproximativ 12,5 milioane de carduri au fost distribuite pana in acest moment prin posta. Dintre acestea, 120.000 au fost initializate.
Atentie la faptul ca la inceputul anului 2015, pana cand se vor rezolva problemele referitoare la modul de functionare al cardului, decontarea serviciilor medicale se va face doar pe baza cardului de sanatate.
De la 1 februarie 2015, folosirea cardului va fi obligatoriu, moment in care, daca furnizorii de servicii medicale nu il vor folosi, CNAS nu le va mai deconta acestora serviciile.
Cum dovedesti calitatea de asigurat pana la implementarea cardului national de sanatate?
Pana atunci, conform specialistilor, calitatea de asigurat se va efectua prin accesarea de catre unitatile medicale a Registrului unic de evidenta al asiguratilor prin programul pus la dispozitie de CNAS sau cu adeverinta de asigurari, conform Agerpres.
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
In mod concret, in Normele metodologice pentru stabilirea documentelor justificative privind dobandirea calitatii de asigurat se arata ca dovada calitatii de asigurat se poate realiza prin doua cai:
- dovada se poate face electronic, prin verificare a calitatii de asigurat in sistemul de asigurari sociale de sanatate.
- daca persoana in apare in programul CNAS, este nevoie de un document justificativ, adeverinta. Se oloseste modelul prevazut in aneza la normele metodologice, eliberate de casa de asigurari de sanatate in a carei evidenta se afla persoana, conform fiecare categorii de persoane, noteaza consultantul fiscal Irina Dumitrescu.