Identificarea postului
Numele si prenumele titularului:
Denumirea postului: Specialist Relatii Publice
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
Pozitia in COR / Cod: 243201
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
Departamentul / locatia: Departament Relatii Publice (PR)
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
Nivelul postului:
Conducere / coordonare: Nu este cazul
Executie: Specialist
Relatiile:
Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
se subordoneaza: Managerului de Relatii Publice
are in subordine: Nu este cazul
Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu toate departamentele
Reprezentare (colaborare, consultanta): Firme de publicitate, media
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
Identificarea postului
Scopul general al postului
Asigurarea si mentinerea unei imagini unitare a firmei, in acord cu politica generala a acesteia.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
Obiectivele postului
Elaborarea si implementarea planului de PR in functie de obiectivele companiei.
Elaborarea si publicarea tuturor materialelor de prezentare a firmei.
Pregatirea evenimentelor de promovare a imaginii firmei.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]
Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
- Monitorizeaza modalitatea de cheltuire a bugetului de PR pentru firma.
- Implementeaza strategia de comunicare agreata cu managementul companiei si masoara eficienta activitatii de PR.
- Editeaza comunicate de presa, prezentari ale companiei, articole pentru website, newsletter, brosuri etc.
- Comanda materiale promotionale pentru diverse evenimente, organizeaza seminarii si conferinte, impreuna cu diversi parteneri.
- Elaboreaza instrumente si modalitati de monitorizare a imaginii firmei in comunitate (chestionare, sondaje etc.).
- Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.
Descrierea responsabilitatilor postului
- Privind relatiile interpersonale / comunicarea
- Mentine relatii profesionale cu toti partenerii externi (agentii de publicitate, firme de sondare de piata etc.).
- Raspunde de corectitudinea informatiilor furnizate catre toate departamentele din firma.
- Are o atitudine politicoasa atat fata de colegii sai, cat si fata de persoanele din exterior cu care vine in contact in cadrul firmei.
- Fata de echipamentul din dotare
- Raspunde de respectarea procedurilor interne legate de utilizarea instrumentelor si a aparaturii din dotarea departamentului.
- Raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.
- In raport cu obiectivele postului
- Mentine si transmite un standard de profesionalism in indeplinirea sarcinilor de serviciu.
- Raspunde de crearea si mentinerea unei imagini favorabile a firmei in relatiile cu clientii, beneficiarii, furnizorii etc.
- Se preocupa in permanenta de propria dezvoltare profesionala.
- Respecta obiectivele propuse in acord cu strategia companiei.
- Privind securitatea si sanatatea muncii
- Respecta normele de Securitate si Sanatate in Munca si PSI.
- Privind regulamentele / procedurile de lucru
- Respecta strategia de comunicare adoptata in cadrul firmei.
- Respecta Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si Functionare.
- Respecta procedurile de lucru generale specifice firmei.
- Respecta si aplica actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.
- [In functie de marimea, specificul si organigrama firmei responsabilitatile postului pot diferi.
Conditiile postului de lucru
Programul de lucru 8 ore si suplimentar cand este cazul.
Se va asigura corelarea acestor dispozitii cu acelea ale clauzei specifice din CIM, precum si cu prevederile din anexele la RI / CCM la nivel de unitate referitoare la alternanta turelor, daca este cazul, respectiv la programul de lucru inegal.
Conditiile materiale
ambientale Nu lucreaza in conditii ambientale deosebite.
deplasari Deplasari frecvente, participari la evenimente in afara firmei, in localitate, in tara si in strainatate.
spatiu Nu are birou propriu.
conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) Telefon mobil, reportofon, video / DVD player.
Conditii de formare profesionala Participa la diverse traininguri, workshopuri, seminarii, congrese de specialitate etc.
Buget Nu este cazul.
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
Gradul de autonomie
a) Autoritate asupra altor posturi ...........
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte - in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.]
b) Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
inlocuieste pe: Un alt Specialist de PR sau pe Managerul de PR, cu responsabilitati limitate.
este inlocuit de: Un alt Specialist de PR.
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
Indicatori de performanta
Cresterea vizibilitatii companiei in mediile de comunicare.
[In functie de specificul firmei, pot fi utilizati indicatori diferiti, cu valori diferite, in limitele responsabilitatilor si performantelor cerute de post.]
Perioada de evaluare a performantelor
Bianual
[Se stabileste in functie de sistemul de evaluare din fiecare firma.]
Evolutii posibile
Avansare pe pozitia de Manager PR.
[Se stabileste in functie de sistemul de planificare a carierei din fiecare firma.]
Identificarea postului
Nivelul de studii
Studii superioare in domeniul comunicarii, jurnalism.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
Calificarea necesara
Cursuri de perfectionare in domeniul comunicarii, PR.
Limbi straine: engleza, franceza, preferabil nivel avansat.
Operare PC: Word, Excel, internet.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte calificari / specializari.]
Competentele postului (pachet de competente)
- cunoasterea tehnicilor si modalitatilor de promovare a imaginii firmei;
- cunostinte de psihologie umana;
- foarte bune abilitati de negociere;
- receptivitate, orientare catre nou, flexibilitate si creativitate;
- stabilitate psihica, echilibru emotional, constanta in atitudini si manifestari;
- capacitatea de a lucra in echipa;
- corectitudine si loialitate fata de firma;
- rezistenta la efort si stres;
- preocupare permanenta pentru ridicarea nivelului profesional individual.
Experienta de lucru necesara (vechimea in specialitatea ceruta de post)
Minimum 1 an experienta intr-o pozitie similara.
[Experienta de lucru necesara se stabileste de fiecare firma, in functie de nevoile specifice pentru postul respectiv.]
Data,
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T
Director General