Ce trebuie sa stie angajatorii cu privire la instruirea studentilor si elevilor care efectueaza stagiul de practica

stagiu de practica elevi studentistagiu de practica 2017practica studenti elevi
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Este demn de mentionat inca de la inceput ca persoanele angajate de catre un angajator, inclusiv studentii, elevii in perioada efectuarii stagiului de practica, precum si ucenicii si alti participanti la procesul de munca au calitatea de lucratori.

Acest fapt este reglementat de Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca are ca scop instituirea de masuri privind promovarea imbunatatirii securitatii si sanatatii in munca a lucratorilor.
 
"Daca primim studenti in stagiu de practica ce obligatii avem in privinta instruirii cu privire la protectia muncii?"
, se intreba cineva in cadrul PortalSSM.ro.


In primul rand, trebuie clarificate o serie de aspecte, in ceea ce priveste activitatea studentilor si a elevilor in timpul perioadei de practica.

IMPORTANT! Practica este activitatea desfasurata de elevi si studenti, in conformitate cu planul de invatamant, care are drept scop verificarea aplicabilitatii cunostintelor teoretice insusite de acestia in cadrul programului de instruire.

Activitatea de practica se poate desfasura cu program saptamanal sau cumulat, la sfarsit de semestru sau de an de studii, in conformitate cu planul de invatamant.


Chiar daca legea nu prevede explicit, unitatea de invatamant si societatea unde se va desfasura practica studentului trebuie sa elaboreze conventii de securitate si sanatate in munca prin care sa se prevada modalitatea de informare privind riscurile profesionale la locul unde se va efectua stagiul de practica, cat si referitor la verificarea starii de sanatate a acestuia.
 
Contractul cadru sau conventia dintre organizator si partenerul de practica este impus(a) si prin Legea nr. 258/2007 privind practica elevilor si studentilor.
 
In acest context, partenerul de practica este obligat sa instruiasca practicantul cu privire la normele de protectie a muncii si de aparare impotriva incendiilor, specifice activitatilor pe care le va desfasura...citeste continuarea pe PortalSSM >>>


NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
stagiu de practica elevi studentistagiu de practica 2017practica studenti elevi

Data aparitiei: 26 Iunie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ce trebuie sa stie angajatorii cu privire la instruirea studentilor si elevilor care efectueaza stagiul de practica Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Conditii pentru a beneficia de scutire de impozit in domeniul ITIntrebare: Suntem o societate care se ocupa cu prestari servicii pentru evenimente, mai exact ne ocupam de partea artistica - montare de scene, lumini inteligente, sunet profi, ecrane inteligente pe care sunt proiectate imagini Computerizate, create de angajatii nostri in baza unor programe achizitionate de societate. Un exemplu concret: la un concert pe un stadion sunt montate scenele noastre, ecranele unde apar jocurile de imagini cu ce se petrece pe scena sau diferite motive de linii, culori, imagini...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Compensare munca suplimentara cu timp liber corespunzator vs concediu de odihnaIntrebare: Daca activitatea societatii este de asa natura incat in fiecare luna se acorda ore suplimentare, conform art. 122 din Codul muncii, ce se intampla daca in luna se platesc ore suplimentare si se ia si concediu de odihna?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]