Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cerinte specifice privind achizitionarea mijloacelor tehnice PSI

Mijloace tehnice de aparare impotriva incendiilorincendiimijloace de aparare

Se vor achizitiona numai mijloace tehnice de aparare impotriva incendiilor cu marcaj CE, certificate sau agrementate, conform legii.

Producatorii, furnizorii, proiectantii si executantii de mijloace tehnice de aparare impotriva incendiilor au obligatia sa puna la dispozitia beneficiarului urmatoarele:

1) documentele necesare conform legii pentru introducerea pe piata, dupa caz, a certificatului EC si a declaratiei de conformitate, a certificatului de conformitate al produsului, a agrementului tehnic;
2) documentatia tehnica aferenta, conform standardului de referinta;
3) schema sinoptica a sistemului sau instalatiei, schemele bloc si de racordare si softul necesar, dupa caz;
4) instructiunile de utilizare si cele pentru controlul starii de functionare;
5) masurile care se adopta in caz de nefunctionare.

SANCŢIUNE
Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.500 de lei la 5.000 de lei neindeplinirea de catre administratorul sau conducatorul institutiei, dupa caz, a obligatiei de a utiliza in unitatea sa numai mijloace tehnice de aparare impotriva incendiilor certificate conform legii, potrivit art. 44, alin. IV., lit. d) din Legea 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor.

Mijloacele tehnice de aparare impotriva incendiilor, cu care sunt echipate si dotate constructiile, instalatiile si amenajarile, se amplaseaza si/sau se depoziteaza in locuri ferite de intemperii, agenti corozivi, efecte negative ale temperaturii sau se protejeaza corespunzator mediilor in care se utilizeaza.

Cand se amplaseaza mijloacele tehnice de aparare impotriva incendiilor ce vor fi utilizate de personalul de pe locurile de munca si de fortele de interventie, in caz de incendiu, trebuie avute in vedere urmatoarele cerinte:

a) locurile de amplasare sa fie vizibile, usor accesibile si la distante optime fata de focarele cele mai probabile;
b) inaltimea de montare sa fie accesibila;
c) sa fie bine fixate si sa nu impiedice evacuarea persoanelor in caz de incendiu.

SANCŢIUNE
Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 de lei la 10.000 de lei scoaterea din functiune sau dezafectarea mijloacelor tehnice de aparare impotriva incendiilor in alte situatii decat cele admise de reglementarile tehnice specifice ori neasigurarea functionarii acestora la parametrii proiectati, potrivit art. 1, alin. 5., lit. a) din HG nr. 537/2007 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele de prevenire si stingere a incendiilor.

Mijloacele tehnice de aparare impotriva incendiilor se marcheaza in conformitate cu prevederile reglementarilor tehnice si ale standardelor specifice. Marcajele trebuie sa ramana vizibile si lizibile pe durata exploatarii.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Mijloace tehnice de aparare impotriva incendiilorincendiimijloace de aparare

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 18 Iunie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cerinte specifice privind achizitionarea mijloacelor tehnice PSI Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Conditii lucrator desemnat pentru activitati de prevenire si protectieIntrebare: Un salariat prin decizie a directorului general este desemnat pentru a indeplini atributiile angajatorului privind intreaga activitate de protectia muncii. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acesta? Printre conditii este si cea a programului de lucru de 8 ore pe zi?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Control medical in caz de cumul de functiiIntrebare: Prezentam urmatoarea speta: salariat cu 2 CIM incheiate la acelasi angajator, respectiv cumul de functii. Angajatul a efectuat controlul medical anterior angajarii pt primul CIM, data angajarii fiind 25.07.2017, precum si controalele medicale periodice ulterioare. Ultimul control medical periodic a fost efectuat in 13.05.2019. Data de angajare pt al doilea CIM este 26.05.2020, CIM semnat si transmis in Revisal, dar pentru care nu a fost efectuat controlul medical anterior datei de angajare....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]