Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Ce inseamna, de fapt, o situatie de urgenta? Cum se poate preveni si controla

situatii de urgentaprevenire situatii de urgentaprevenire accident de munca
Orice angajator ar trebui sa ofere o mare atentie oricaror eventuale situatii care ar putea pune in pericol siguranta si sanatatea angajatilor sai, asa ca cea mai buna metoda pentru a duce la indeplinire acest scop este acela de a fi informat.


Ce reprezinta o situatie de urgenta?

 O situatie de urgenta este practic un eveniment in afara normalitatii care provoaca stres extrem si chiar panica, mai ales atunci cand se produce la locul de munca.

In vederea restabilirii starii de normalitate este necesara adoptarea de masuri si actiuni urgente, alocarea unor resurse materiale si umane importante, printr-un management unitar, bine coordonat si reglementat, iar acest lucru trebuie bine gestionat de orice companie.

IMPORTANT!
Situatii de urgenta cuprind domeniul incendiilor de orice fel, precum si domeniul apararii civile (avarii chimice, atacuri cu arme chimice, biologice, bacteriologice, etc).

Prevederile legale urmeaza cursul acestor doua domenii, cel al incendiilor prin Legea 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor cu modificarile si completarile ulterioare si Legea 481/2004 republicata a apararii civile.

In esenta, ambele legi, respectiv domenii reglementate, vizeaza prevenirea si reducerea efectelor negative produse de situatiile de urgenta care pot afecta omul, bunurile materiale si mediul inconjurator.

Iata cateva masuri pentru prevenire/limitare a riscului de incendiu, de aparare in caz de incendiu, de exemplu:

1. Verificare cai interne de circulatie si evacuare de urgenta (culoare intre birouri si posturi de lucru, culoare ale cladiri, scari de acces, iesiri de urgenta din cladire): acestea trebuie sa fie absolut libere de orice obstacol, sa nu existe materiale depozitate, sa nu fie usi de evacuare blocate.
2. Verificare termen de expirare la stingatoare si incarcare a acestora. Marcare cu noul termen de valabilitate (garantie). Efectuare exercitiu de manipulare stingator.
3. Verificare semnalizare de evacuare, iluminat de siguranta (unde este cazul). Afisarea instructiunilor PSI (sau instructiuni pentru aparare impotriva incendiilor).
4. Verificare alte mijloace de aparare impotriva incendiilor, dupa caz, functie de tip locatie (hidranti interni, hidranti exteriori, pichete de incendiu, trape de fum, detectoare de fum, de incendiu, spinklere, functionarea alarmelor de incendiu).
5. Verificare efectuare instruiri si testari, respectiv semnarea fiselor de instruire PSI.


...mai multe poti citi pe PortalSSM.ro


In atentia angajatorilor: cateva documente obligatorii pe care orice agent economic trebuie sa le prezinte in caz de control ISU:
 
1. Fise, teste de verificare instructaj PSI (prevenire, stingere incendii)
2. Decizie pentru reglementarea fumatului, lucru cu foc deschis
3. Tematica de instructaj PSI
4. Instructiuni specifice pentru utilizarea focului deschis, pentru asigurarea cailor de acces, evacuare si de interventie
5. Organizarea apararii impotriva incendiilor



...mai multe poti citi pe PortalSSM.ro


In concluzie, este demn de mentionat ca factorii responsabili (manageri, angajatori, etc) trebuie sa aiba in vedere luarea de masuri de prevenire corespunzatoare domeniului situatiilor de urgenta.


Sursa: PortalSSM
 

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
situatii de urgentaprevenire situatii de urgentaprevenire accident de munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 06 Ianuarie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ce inseamna, de fapt, o situatie de urgenta? Cum se poate preveni si controla Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Concediu de odihna pentru 3 zile lucrate pe saptamana. Mod de calculIntrebare: La o S.C. se acorda 20 zile de concediu de odihna pe an pentru programul de lucru de 8 ore zi. Un salariat a lucrat in perioada ianuarie mai 2020 cu program de 8 ore zi. Incepand cu 01 06 2020 programul de lucru este de 20 ore saptamana: marti si joi 8 ore zi, vineri 4 ore zi. 1. Pentru anul 2020 cate zile de concediu odihna are dreptul? 2. Un numar de 10 zile de concediu odihna, de exemplu, vizeaza zilele de marti, joi si vineri, sau zilele lucratoare din saptamana?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Munca in zilele de repaus saptamanal nu este munca suplimentaraIntrebare: In situatia in care repausul saptamanal il acord salariatului in alte zile ale saptamanii in afara de sambata si duminica cum se platesc orele lucrate sambata si duminica? cu un spor de 100% sau cu un spor la salariu de baza negociat/stabilit de angajator prin CIM, CCM/regulament intern? sunt considerate orele lucrate sambata si duminica ore suplimentare daca salariatul are trecut in CIM un program de 40h/saptamana de luni pana vineri?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]