Ce inseamna, de fapt, o situatie de urgenta? Cum se poate preveni si controla

situatii de urgentaprevenire situatii de urgentaprevenire accident de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Orice angajator ar trebui sa ofere o mare atentie oricaror eventuale situatii care ar putea pune in pericol siguranta si sanatatea angajatilor sai, asa ca cea mai buna metoda pentru a duce la indeplinire acest scop este acela de a fi informat.


Ce reprezinta o situatie de urgenta?

 O situatie de urgenta este practic un eveniment in afara normalitatii care provoaca stres extrem si chiar panica, mai ales atunci cand se produce la locul de munca.

In vederea restabilirii starii de normalitate este necesara adoptarea de masuri si actiuni urgente, alocarea unor resurse materiale si umane importante, printr-un management unitar, bine coordonat si reglementat, iar acest lucru trebuie bine gestionat de orice companie.

IMPORTANT!
Situatii de urgenta cuprind domeniul incendiilor de orice fel, precum si domeniul apararii civile (avarii chimice, atacuri cu arme chimice, biologice, bacteriologice, etc).

Prevederile legale urmeaza cursul acestor doua domenii, cel al incendiilor prin Legea 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor cu modificarile si completarile ulterioare si Legea 481/2004 republicata a apararii civile.

In esenta, ambele legi, respectiv domenii reglementate, vizeaza prevenirea si reducerea efectelor negative produse de situatiile de urgenta care pot afecta omul, bunurile materiale si mediul inconjurator.

Iata cateva masuri pentru prevenire/limitare a riscului de incendiu, de aparare in caz de incendiu, de exemplu:

1. Verificare cai interne de circulatie si evacuare de urgenta (culoare intre birouri si posturi de lucru, culoare ale cladiri, scari de acces, iesiri de urgenta din cladire): acestea trebuie sa fie absolut libere de orice obstacol, sa nu existe materiale depozitate, sa nu fie usi de evacuare blocate.
2. Verificare termen de expirare la stingatoare si incarcare a acestora. Marcare cu noul termen de valabilitate (garantie). Efectuare exercitiu de manipulare stingator.
3. Verificare semnalizare de evacuare, iluminat de siguranta (unde este cazul). Afisarea instructiunilor PSI (sau instructiuni pentru aparare impotriva incendiilor).
4. Verificare alte mijloace de aparare impotriva incendiilor, dupa caz, functie de tip locatie (hidranti interni, hidranti exteriori, pichete de incendiu, trape de fum, detectoare de fum, de incendiu, spinklere, functionarea alarmelor de incendiu).
5. Verificare efectuare instruiri si testari, respectiv semnarea fiselor de instruire PSI.


...mai multe poti citi pe PortalSSM.ro


In atentia angajatorilor: cateva documente obligatorii pe care orice agent economic trebuie sa le prezinte in caz de control ISU:
 
1. Fise, teste de verificare instructaj PSI (prevenire, stingere incendii)
2. Decizie pentru reglementarea fumatului, lucru cu foc deschis
3. Tematica de instructaj PSI
4. Instructiuni specifice pentru utilizarea focului deschis, pentru asigurarea cailor de acces, evacuare si de interventie
5. Organizarea apararii impotriva incendiilor



...mai multe poti citi pe PortalSSM.ro


In concluzie, este demn de mentionat ca factorii responsabili (manageri, angajatori, etc) trebuie sa aiba in vedere luarea de masuri de prevenire corespunzatoare domeniului situatiilor de urgenta.


Sursa: PortalSSM
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
situatii de urgentaprevenire situatii de urgentaprevenire accident de munca

Data aparitiei: 06 Ianuarie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ce inseamna, de fapt, o situatie de urgenta? Cum se poate preveni si controla Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]