Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Elementele-cheie ale comunicarii interne eficiente pe timp de criza


Pentru a realiza o comunicare interna eficienta pe perioada crizei economice, va recomandam sa tineti seama de urmatoarele directii principale:

- Identificati temerile pe care le au angajatii dvs. in aceasta perioada.
De pilda, monitorizati mesajele din presa locala si nationala referitoare la compania dvs. si la ceea ce se intampla la nivelul intregului sector de activitate, mesaje care pot fi sursa unor temeri si preocupari ale angajatilor dvs.

Spre exemplu, daca mass-media anunta ca o companie concurenta urmeaza sa disponibilizeze 20% din angajati pe fondul crizei financiare, salariatii dvs. vor fi cuprinsi de teama ca o strategie similara va fi adoptata si in compania dvs., de aici pornind o serie de zvonuri si speculatii care vor alimenta nesiguranta si demotivarea in mediul organizational.

- Coordonati comunicarea externa cu procesul de comunicare interna.
Angajatii dvs. trebuie sa auda mai intai de la management care este impactul crizei asupra companiei, si nu de la televizor sau din ziare.

- Explicati angajatilor in ce masura firma dvs. si sectorul de activitate sunt afectate de criza economica si ce masuri sunt necesare pentru a contracara acest impact.

- Nu intarziati sa comunicati angajatilor eventualele masuri drastice necesare.
Daca pentru asigurarea functionalitatii firmei pe perioada crizei se impun masuri drastice, precum restructurari, incetarea activitatii in anumite perioade, blocarea sau diminuarea salariilor, anuntati-le cat mai curand angajatilor.

Comunicarea acestor masuri manageriale trebuie sa fie insotita de o argumentare coerenta si de planul de implementare in timp a acestor masuri.

- Implementati un proces de comunicare interna care sa actioneze rapid ca raspuns la temerile si speculatiile legate de masurile ce urmeaza a fi adoptate de firma, in special cele ce tin de siguranta locului de munca, cele legate de disponibilizari, de inghetarea sau micsorarea salariilor.

- Organizati periodic sesiuni de discutii in grupuri restranse, spre exemplu la nivel de departamente sau echipe de proiect.
Angajatii trebuie sa aiba ocazia de a-si exprima preocuparile si nevoile in contextul crizei si de a primi feedback imediat.

- Comunicati cu sindicatele.
Dialogul social dintre management si sindicate trebuie sa aiba la baza o evaluare clara a impactului crizei la nivel organizational si o comunicare sincera pentru identificarea celor mai bune masuri si strategii viitoare.
Comunicarea directa, fata in fata, este preferabila canalelor de comunicare electronica, precum intranetul si e-mailul.

Astfel creste rolul managementului de linie si al supervizorilor in procesul de comunicare interna; comportamentul organizational al acestora trebuie sa sustina si sa intareasca mesajele transmise de angajator.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 22 Martie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Elementele-cheie ale comunicarii interne eficiente pe timp de criza Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Tichete De Masa Neluate La TimpIntrebare: buna ziua, ma numesc dana si am lucrat la firma x aproape 2 ani de zile .in data de 19 feb 2019 am plecat de la angajator cu demisia la zi cu acordul ambelor parti ,iar angajatorul mi-a zis ca nu mai primesc tichetele de masa pt ca nu am respectat preavizul si legea prevede ca acordarea tichetelor de masa ramane la latitudinea angajatorului daca vrea sa mi le dea sau nu .in ceea ce priveste salariul mi-a zis ca in termen de 90 de zile legea prevede sa mi-l dea .vreau sa stiu daca este legal si c
 

Raspuns: Buna ziua, daca ati plecat cu acordul partilor, atunci nu mai intra in discutie nici o perioada de p... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]