Stiinta comunicarii a demonstrat ca relatiile personale sunt decisive pentru a fi multumit la locul de munca. Daca angajatii dvs. au impresia ca sunt subapreciati si sunt considerati ca „ultima spita la roata carutei“, nivelul motivarii lor va stagna.
Comportamentul dvs. decide cum veti fi vazut de angajati. Probabil ca nu toti angajatii va sunt simpatici, insa niciunuia nu trebuie sa-i creati senzatia ca il tratati cu raceala. Fiti corect si creati bazele unor relatii de colegialitate prin comportamentul dvs.
1. Probleme personale
Cand angajatii vin la lucru, isi aduc si bucuriile sau grijile, precum si abilitatile sau preferintele personale. Atata timp cat acestea nu actioneaza negativ asupra sarcinilor de serviciu, exprimarea lor in timpul programului de lucru nu trebuie interzisa. Aveti incredere ca, in cazul angajatilor motivati suficient, problemele personale nu vor fi amestecate in mod periculos cu cele de la serviciu.
Teste de angajare, evaluare si motivare a angajatilor. 47 teste de succes utilizate de profesionistii din toata lumea, DETALII AICI >>>
Viata profesionala si cea personala nu pot fi total separate. Un factor eficient, care asigura o buna relatie de colegialitate, este „darul“ sefului de a fi cat de cat informat despre evenimentele personale din viata angajatului. Interesul si aprecierea venite din partea sefului vor fi foarte bine privite.
2. Parteneriat
Angajatii doresc sa fie partenerii, si nu marionetele sefului. Parteneriat nu inseamna neaparat situarea pe o pozitie de egalitate, ci aprecierea capacitatilor specifice angajatului si aplicarea acestora in mod constructiv. Acest lucru are loc prin delegarea unor sarcini pe masura competentelor. De asemenea, angajatii doresc sa fie tratati ca parteneri de discutie.
3. Cunoasterea situatiei de la locul de munca
Un sef care nu le da angajatilor posibilitatea sa-i prezinte oricand problemele pe care le au da nastere la comentariul tipic: „Se considera mult mai bun decat noi“. In acest caz nu mai poate fi vorba despre vreun sentiment de apreciere.
4. Obtinerea de informatii
Nu limitati informatiile pe care le puteti obtine la lucrurile strict necesare pentru rezolvarea unei anumite sarcini. Conexiunile pe care le puteti face cu informatii aparent disparate sunt extrem de eficiente in situatiile cele mai dificile. Iata un exemplu: un fabricant de hartie planifica sa investeasca in aparatura noua. Pentru discutarea propunerii sale, angajatii trebuie sa constate daca aparatura existenta leaga corect teancurile de hartie. Pentru aceasta, fiecare teanc trebuie numarat manual. Aceasta sarcina plictisitoare va fi indeplinita cu mai putine comentarii daca li se va explica angajatilor in ce scop este facuta.
Incredere sau control
Prin stilul dvs. de conducere se va vedea cat de serios luati in considerare sarcinile manageriale: cum comunicati cu angajatii, cum va descurcati in cazul conflictelor sau cum luati decizii. In practica manageriala s-au definit cinci stiluri de conducere distincte din punctul de vedere al efectului lor asupra
motivarii.
1. Stilul managerial autoritar
Deciziile, indicatiile precise si controalele frecvente il definesc. Managerii sunt interesati de fapte, performante si rezultate. Angajatii nu trebuie decat sa presteze munca, „sa functioneze“. Motivarea si asumarea propriei raspunderi din partea angajatilor nu sunt dorite de conducere.
2. Stilul managerial autoritar moderat
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Stabilirea sanctiunilor disciplinareIntrebare: Conform art. 250 din Codul muncii, angajatorul stabileste sanctiunea disciplinara aplicabila in functie de gravitatea abaterii, luand in considerare criterii precum comportamentul general in serviciu al salariatului si eventualele sanctiuni disciplinare aplicate anterior acestuia. In cazul unui salariat impotriva caruia, pe parcursul activitatii, au fost formulate mai multe plangeri legate de comportamentul sau, care insa nu au facut obiectul unei cercetari disciplinare, ori care a fost anterior...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Pensie cu reducerea varstei standard de pensionare. Incetare CIMIntrebare: Vin cu rugamintea de a ne clarifica urmatoarea situatie. In cadrul unitatii noastre scolare avem o salariata nascuta la data de 06.01.1964 care si-a depus dosarul de pensionare incepand cu data de 01.09.2024, avand o vechime de 42 de ani in munca. In luna decembrie a i s-a comunicat decizia de pensionare. Intrebare: Salariata isi poate continua activitatea in baza aceluiasi contract individual de munca pana la implinirea varstei standard de pensionare fara suspendarea pensiei? Ce optiuni avem ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<