Comportamentul fata de subalternii de la locul de munca - SFATURI pentru un manager de succes

Mara Dobrin
Mara Dobrin
13 Martie 2024
13 Martie 2024
Mara Dobrin
Mara Dobrin
manager de succesTeste de angajareevaluare si motivare a angajatilorsubalterni la locul de munca
Comportamentul fata de subalternii de la locul de munca - SFATURI pentru un manager de succes
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Stiinta comunicarii a demonstrat ca relatiile personale sunt decisive pentru a fi multumit la locul de munca. Daca angajatii dvs. au impresia ca sunt subapreciati si sunt considerati ca „ultima spita la roata carutei“, nivelul motivarii lor va stagna.
 
Comportamentul dvs. decide cum veti fi vazut de angajati. Probabil ca nu toti angajatii va sunt simpatici, insa niciunuia nu trebuie sa-i creati senzatia ca il tratati cu raceala. Fiti corect si creati bazele unor relatii de colegialitate prin comportamentul dvs.
 
1. Probleme personale
 
Cand angajatii vin la lucru, isi aduc si bucuriile sau grijile, precum si abilitatile sau preferintele personale. Atata timp cat acestea nu actioneaza negativ asupra sarcinilor de serviciu, exprimarea lor in timpul programului de lucru nu trebuie interzisa. Aveti incredere ca, in cazul angajatilor motivati suficient, problemele personale nu vor fi amestecate in mod periculos cu cele de la serviciu.
 
Teste de angajare, evaluare si motivare a angajatilor. 47 teste de succes utilizate de profesionistii din toata lumea, DETALII AICI >>> 
 
Viata profesionala si cea personala nu pot fi total separate. Un factor eficient, care asigura o buna relatie de colegialitate, este „darul“ sefului de a fi cat de cat informat despre evenimentele personale din viata angajatului. Interesul si aprecierea venite din partea sefului vor fi foarte bine privite.
 
2. Parteneriat
 
Angajatii doresc sa fie partenerii, si nu marionetele sefului. Parteneriat nu inseamna neaparat situarea pe o pozitie de egalitate, ci aprecierea capacitatilor specifice angajatului si aplicarea acestora in mod constructiv. Acest lucru are loc prin delegarea unor sarcini pe masura competentelor. De asemenea, angajatii doresc sa fie tratati ca parteneri de discutie.
 
3. Cunoasterea situatiei de la locul de munca
 
Un sef care nu le da angajatilor posibilitatea sa-i prezinte oricand problemele pe care le au da nastere la comentariul tipic: „Se considera mult mai bun decat noi“. In acest caz nu mai poate fi vorba despre vreun sentiment de apreciere.
 
4. Obtinerea de informatii
 
Nu limitati informatiile pe care le puteti obtine la lucrurile strict necesare pentru rezolvarea unei anumite sarcini. Conexiunile pe care le puteti face cu informatii aparent disparate sunt extrem de eficiente in situatiile cele mai dificile. Iata un exemplu: un fabricant de hartie planifica sa investeasca in aparatura noua. Pentru discutarea propunerii sale, angajatii trebuie sa constate daca aparatura existenta leaga corect teancurile de hartie. Pentru aceasta, fiecare teanc trebuie numarat manual. Aceasta sarcina plictisitoare va fi indeplinita cu mai putine comentarii daca li se va explica angajatilor in ce scop este facuta.
 
Incredere sau control
 
Prin stilul dvs. de conducere se va vedea cat de serios luati in considerare sarcinile manageriale: cum comunicati cu angajatii, cum va descurcati in cazul conflictelor sau cum luati decizii. In practica manageriala s-au definit cinci stiluri de conducere distincte din punctul de vedere al efectului lor asupra
motivarii.
 
1. Stilul managerial autoritar
 
Deciziile, indicatiile precise si controalele frecvente il definesc. Managerii sunt interesati de fapte, performante si rezultate. Angajatii nu trebuie decat sa presteze munca, „sa functioneze“. Motivarea si asumarea propriei raspunderi din partea angajatilor nu sunt dorite de conducere.
 
2. Stilul managerial autoritar moderat
 
Managerii de acest tip doresc sa se puna de acord cu angajatii pentru a evita aparitia conflictelor determinate adesea de stilul autoritar. Angajatii trebuie sa tina cont si sa accepte deciziile sefului, sa nu-i puna intrebari sau sa incerce sa-l influenteze...Teste de Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor - 47 Teste de succes utilizate de profesionistii din toata lumea, detalii AICI >>>
 
 
NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]