Procedura de autorizare SSM prin intermediul Biroului Unic

03 Februarie 2012
03 Februarie 2012
autorizarebiroul unicprotectia muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Care sunt etapele procedurii de autorizare?

La data eliberarii de catre Oficiul Registrului Comertului a certificatului de inregistrare continand codul unic de inregistrare sau, dupa caz, la data eliberarii certificatului de inscriere de mentiuni sau inainte de inceperea unei activitati care necesita autorizare, solicitantul are obligatia de a cere obtinerea actului de autorizare a functionarii din punct de vedere al sanatatii si securitatii in munca. Actul de autorizare va fi emis de Inspectoratul Teritorial de Munca pe raza caruia isi desfasora activitatea solicitantul.

Solicitantul va depune la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul competent:
cererea de inregistrare/autorizarea functionarii,
declaratia pe propria raspundere prin care isi asuma responsabilitatea ca indeplineste conditiile legale privind securitatea si sanatatea in munca.

Aceste documente se depun indosariate si vor fi insotite de dovezile privind achitarea taxelor si tarifelor aferente.

In cazul in care autoritatile publice competente constata ca nu sunt indeplinite conditiile legale de functionare, notifica acest fapt solicitantului, la sediul inregistrat, acordand un termen de remediere a neregularitatilor constatate. Termenul curge de la data primirii notificarii si poate fi prelungit la cererea expresa a solicitantului, adresata autoritatii publice competente.

In cazul in care neregularitatile nu sunt remediate, autoritatile publice competente notifica Oficiului Registrului Comertului actul prin care s-a interzis desfasurarea activitatii, in termen de 3 zile de la emiterea acestuia, pentru a fi inregistrat din oficiu in Registrul Comertului.

Ce model de declaratie pe propria raspundere veti depune?
Exista trei situatii distincte:

1) In situatia in care nu desfasurati, la sediul social principal sau secundar, activitatile prevazute in actul constitutiv sau modificator, o perioada de maximum 3 ani, veti depune declaratia pe propria raspundere Model 1.

Odata cu eliberarea certificatului de inregistrare sau de inscriere de mentiuni, Oficiul Registrului Comertului va va elibera un certificat constatator care atesta ca s-a inregistrat declaratia pe propria raspundere si ca nu este necesara autorizarea functionarii. Sunteti, insa, obligat sa va autorizati inainte de inceperea oricareia dintre activitatile prevazute in actul constitutiv, respectiv modificator.

2) In situatia in care desfasurati, la sediul social principal sau secundar, activitatile prevazute in actul constitutiv sau modificator, veti depune declaratia pe propria raspundere Model 2.

In termen de 20 de zile de la data inregistrarii cererii de autorizare, Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunal va va elibera un certificat constatator care atesta inregistrarea declaratiei pe propria raspundere ca indepliniti conditiile de autorizare din punct de vedere al protectiei muncii.

3) In situatia in care intervin modificari fata de cele declarate in declaratia Model 1 sau Model 2, veti depune declaratia pe propria raspundere Model 3.

Modificarile pot interveni cand se constata neregularitati ale documentatiei depuse sau neindeplinirea conditiilor legale ori in cazul refuzului de autorizare, precum si in cazul reautorizarii, cand sunteti obligat sa reluati procedura de autorizare.

Persoanele indreptatite sa semneze declaratia pe propria raspundere sunt fondatorii, asociatii, administratorii sau reprezentantii – in cazul sucursalelor.

Autoritatea competenta sa verifice conformitatea celor declarate cu situatia de fapt in domeniul protectiei muncii este Inspectoratul Teritorial de Munca in a carui raza se afla sediul solicitantului.

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<


 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]