* Deplasarea electrocarelor si motocarelor se recomanda sa se efectueze cu respectarea vitezei de circulatie maxima admisa in incinta de 12 km/h in afara incaperilor de lucru, 6 km/h pe trecerile principale din incaperile de lucru si 3 km/h pe trecerile inguste si in locurile cu vizibilitate redusa.
* Este interzisa circulatia electrocarelor si motocarelor:
– pe langa utilaje si instalatii, stive de materiale, la o distanta mai mica de 0,5 m;
– in locuri aglomerate si treceri inguste unde nu se asigura gabarite de trecere corespunzatoare;
– pe drumuri neintretinute si insuficient iluminate.
* Distanta dintre electrocarul sau motocarul care circula in urma unui alt vehicul va fi cel putin 10 m, iar in pante de cel putin 20 m.
* Nu este permis transportul persoanelor pe electrocare si motocare sau remorci, cu exceptia celor care sunt amenajate in acest scop.
Diurna legala in Romania si in strainatate
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
* Nu este permisa punerea in miscare si conducerea de la sol a electrocarelor si motocarelor. In timpul mersului este interzisa urcarea sau coborarea de pe electrocar sau motocar.
* Pe durata incarcarii cu materiale a electrocarelor si motocarelor cu ajutorul instalatiilor de ridicat, este interzis conducatorului acestuia sa stea pe platforma de conducere.
* La exploatarea electrocarelor si motocarelor trebuie respectate urmatoarele reguli:
– la conducere sunt admisi numai lucratori autorizati;
– este interzis sa fie conduse de lucratori aflati sub influenta bauturilor alcoolice, obositi sau care au primit sanctiuni cu suspendare pe timp limitat sau definitiv a dreptului de conducere;
– este interzisa utilizarea electrocarelor si motocarelor cu sistemul de franare, de directie si de semnalizare defect;
– este interzisa circulatia electrocarelor si motocarelor in absenta bandajelor de cauciuc ale rotilor sau cu bandaje uzate.
* Verificarea functionarii corecte a electrocarelor si motocarelor se va face zilnic inainte de inceperea lucrului.
* Se interzice transportul materialelor inflamabile cu electrocarul in cazul cand acesta nu este de constructie antiexploziva.
* Incarcaturile de pe electrocare si motocare trebuie uniform repartizate pe platforma si asigurate impotriva deplasarii sau caderii.
Acestea nu trebuie sa depaseasca capacitatea maxima si gabaritul de incarcare a platformei electrocarului si motocarului.
* Incarcarea cu materiale trebuie facuta astfel incat conducatorul electrocarului sau motocarului sa aiba o buna vizibilitate. Atunci cand se transporta obiecte lungi (bare, conducte etc.), acestea nu trebuie sa atinga solul in timpul mersului.
* La cuplarea intre electrocare sau mototocare si remorca se va apropia intotdeauna electrocarul/motocarul incet, iar operatia de introducere a bulonului de cuplare se va face dupa oprire, din lateral.
Nu se vor folosi electrocarele si motocarele ale caror buloane de cuplare nu sunt asigurate.
* La pornirea electrocarelor si motocarelor cu remorca se va controla de catre conducator daca nu exista persoane intre electrocar/motocar si remorca.
* Remorcile electrocarelor si motocarelor trebuie blocate cu saboti de franare cat timp stau cuplate pentru incarcare sau descarcare.
* Este interzisa incarcarea cu piese sau materiale a electrocarelor si motocarelor, daca acestea nu au pod de lucru.
* Se interzice depasirea cu electrocarul sau motocarul a mijloacelor de transport auto aflate in mers.
* Depasirea carucioarelor manuale si a pietonilor este admisa prin partea stanga a sensului de mers, cu viteza redusa si cu semnalizarea intentiei.
* Cheia de la intrerupatorul principal se va pastra de catre conducatorul electrocarului.
* Este interzisa predarea cheii de la intrerupatorul principal persoanelor straine.
* La parasirea temporara a electrocarului, conducatorul acestuia va deconecta curentul electric prin scoaterea cheii de la intrerupatorul principal.
* Pornirea si franarea electrocarelor si motocarelor trebuie sa se faca lent. Franarea brusca este permisa numai pentru evitarea accidentelor.
* Podeaua postului de conducere si pedalele de actionare ale electrocarelor si motocarelor trebuie sa fie mentinute in permanenta curate, in scopul prevenirii alunecarilor.
* Manerele parghiilor de comanda ale electrocarelor trebuie verificate permanent daca sunt izolate din punct de vedere electric.
* Se interzice manevrarea inapoi cu electrocarul sau motocarul, cand incarcatura impiedica vizibilitatea.
In acest caz, mersul inapoi este permis numai daca conducatorul electrocarului sau motocarului este dirijat de o alta persoana.
* Mersul inapoi al electrocarelor si motocarelor este permis numai pentru cuplarea, intoarcerea sau iesirea din locuri inguste.
* La trecerile peste calea ferata, conducatorul electrocarului sau motocarului trebuie sa opreasca si sa se asigure din ambele sensuri.
* Legarea sirului de carucioare intre ele, precum si cea a primului carucior de electrocar sau motocar, se face numai dupa ce masina a fost oprita.
* Dupa legarea ultimului carucior, lucratorul care a efectuat aceasta operatie trebuie sa dea conducatorului semnalul pentru pornire.
* Dupa terminarea lucrului, electrocarele si motocarele trebuie garate/parcate in locuri special amenajate.
* Revizia, repararea si punerea in functiune a electrocarelor si motocarelor trebuie facute numai in locuri destinate acestui scop si de persoane specializate.