* Deplasarea electrocarelor si motocarelor se recomanda sa se efectueze cu respectarea vitezei de circulatie maxima admisa in incinta de 12 km/h in afara incaperilor de lucru, 6 km/h pe trecerile principale din incaperile de lucru si 3 km/h pe trecerile inguste si in locurile cu vizibilitate redusa.
* Este interzisa circulatia electrocarelor si motocarelor:
– pe langa utilaje si instalatii, stive de materiale, la o distanta mai mica de 0,5 m;
– in locuri aglomerate si treceri inguste unde nu se asigura gabarite de trecere corespunzatoare;
– pe drumuri neintretinute si insuficient iluminate.
* Distanta dintre electrocarul sau motocarul care circula in urma unui alt vehicul va fi cel putin 10 m, iar in pante de cel putin 20 m.
* Nu este permis transportul persoanelor pe electrocare si motocare sau remorci, cu exceptia celor care sunt amenajate in acest scop.
![Noua lege a pensiilor Ghid practic](https://www.rs.ro/dbimg/product/3026-noua-lege-a-pen.png)
Noua lege a pensiilor Ghid practic
![Dosarul personal al salariatului](https://www.rs.ro/dbimg/product/1559-dosarul-persona.png)
Dosarul personal al salariatului
![Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3195-contributii-afe.png)
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
* Nu este permisa punerea in miscare si conducerea de la sol a electrocarelor si motocarelor. In timpul mersului este interzisa urcarea sau coborarea de pe electrocar sau motocar.
* Pe durata incarcarii cu materiale a electrocarelor si motocarelor cu ajutorul instalatiilor de ridicat, este interzis conducatorului acestuia sa stea pe platforma de conducere.
* La exploatarea electrocarelor si motocarelor trebuie respectate urmatoarele reguli:
– la conducere sunt admisi numai lucratori autorizati;
– este interzis sa fie conduse de lucratori aflati sub influenta bauturilor alcoolice, obositi sau care au primit sanctiuni cu suspendare pe timp limitat sau definitiv a dreptului de conducere;
– este interzisa utilizarea electrocarelor si motocarelor cu sistemul de franare, de directie si de semnalizare defect;
– este interzisa circulatia electrocarelor si motocarelor in absenta bandajelor de cauciuc ale rotilor sau cu bandaje uzate.
* Verificarea functionarii corecte a electrocarelor si motocarelor se va face zilnic inainte de inceperea lucrului.
* Se interzice transportul materialelor inflamabile cu electrocarul in cazul cand acesta nu este de constructie antiexploziva.
* Incarcaturile de pe electrocare si motocare trebuie uniform repartizate pe platforma si asigurate impotriva deplasarii sau caderii.
Acestea nu trebuie sa depaseasca capacitatea maxima si gabaritul de incarcare a platformei electrocarului si motocarului.
* Incarcarea cu materiale trebuie facuta astfel incat conducatorul electrocarului sau motocarului sa aiba o buna vizibilitate. Atunci cand se transporta obiecte lungi (bare, conducte etc.), acestea nu trebuie sa atinga solul in timpul mersului.
* La cuplarea intre electrocare sau mototocare si remorca se va apropia intotdeauna electrocarul/motocarul incet, iar operatia de introducere a bulonului de cuplare se va face dupa oprire, din lateral.
Nu se vor folosi electrocarele si motocarele ale caror buloane de cuplare nu sunt asigurate.
* La pornirea electrocarelor si motocarelor cu remorca se va controla de catre conducator daca nu exista persoane intre electrocar/motocar si remorca.
* Remorcile electrocarelor si motocarelor trebuie blocate cu saboti de franare cat timp stau cuplate pentru incarcare sau descarcare.
* Este interzisa incarcarea cu piese sau materiale a electrocarelor si motocarelor, daca acestea nu au pod de lucru.
* Se interzice depasirea cu electrocarul sau motocarul a mijloacelor de transport auto aflate in mers.
* Depasirea carucioarelor manuale si a pietonilor este admisa prin partea stanga a sensului de mers, cu viteza redusa si cu semnalizarea intentiei.
* Cheia de la intrerupatorul principal se va pastra de catre conducatorul electrocarului.
* Este interzisa predarea cheii de la intrerupatorul principal persoanelor straine.
* La parasirea temporara a electrocarului, conducatorul acestuia va deconecta curentul electric prin scoaterea cheii de la intrerupatorul principal.
* Pornirea si franarea electrocarelor si motocarelor trebuie sa se faca lent. Franarea brusca este permisa numai pentru evitarea accidentelor.
* Podeaua postului de conducere si pedalele de actionare ale electrocarelor si motocarelor trebuie sa fie mentinute in permanenta curate, in scopul prevenirii alunecarilor.
* Manerele parghiilor de comanda ale electrocarelor trebuie verificate permanent daca sunt izolate din punct de vedere electric.
* Se interzice manevrarea inapoi cu electrocarul sau motocarul, cand incarcatura impiedica vizibilitatea.
In acest caz, mersul inapoi este permis numai daca conducatorul electrocarului sau motocarului este dirijat de o alta persoana.
* Mersul inapoi al electrocarelor si motocarelor este permis numai pentru cuplarea, intoarcerea sau iesirea din locuri inguste.
* La trecerile peste calea ferata, conducatorul electrocarului sau motocarului trebuie sa opreasca si sa se asigure din ambele sensuri.
* Legarea sirului de carucioare intre ele, precum si cea a primului carucior de electrocar sau motocar, se face numai dupa ce masina a fost oprita.
* Dupa legarea ultimului carucior, lucratorul care a efectuat aceasta operatie trebuie sa dea conducatorului semnalul pentru pornire.
* Dupa terminarea lucrului, electrocarele si motocarele trebuie garate/parcate in locuri special amenajate.
* Revizia, repararea si punerea in functiune a electrocarelor si motocarelor trebuie facute numai in locuri destinate acestui scop si de persoane specializate.