Intrebare:
Mai este obligata firma sa transmita lista cu concediile medicale, casei de asigurari sociale de sanatate, in termen de maximum 6 zile de la data la care au fost instiintati cu privire la aparitia starii de incapacitate temporara de munca? Daca da, se pot depune si online? Daca nu au fost depuse aceste liste, care este amenda?
Raspuns:
Potrivit dispozitiilor art. 81 alin. (6) din Normele de aplicare a prevederilor OUG 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 60/32/2006, cu modificarile si completarile ulterioare prevad ca angajatorii au obligatia sa transmita casei de asigurari sociale de sanatate, in termen de maximum 6 zile de la data la care au fost instiintati cu privire la aparitia starii de incapacitate temporara de munca, lista persoanelor angajate aflate in incapacitate temporara de munca, precum si datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor si unitatea in care functioneaza acesta si declaratia prevazuta la alin. (2), daca au solicitat-o.
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Ghidul HR-istului
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Norma de aplicare a prevederilor OUG 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate nu stabileste o sanctiune pentru nerespectarea termenului de 6 zile de catre angajator. Apreciem ca sanctiunea poate fi nedecontarea indemnizatiilor de concediu medical in situatiile in care acestea sunt suportate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate (FNUASS).