Delegati angajatilor sarcini solicitante, in mod consecvent. Apelati la competentele angajatilor si oferiti libertate de actiune. Pana aici ati facut indeajuns de mult pentru a incuraja asumarea propriei raspunderi si motivarea angajatilor. Insa puteti obtine mult mai mult daca tineti cont de urmatoarele puncte:
Discutati normele
Dezbateti impreuna cu fiecare angajat normele in functie de care isi poate evalua munca. Acestea ii servesc
ca punct de reper. Cu cat normele sunt mai putin specifice, cu atat angajatul are o mai mare arie de adaptare la situatia prezenta.
Apreciati angajamentul nesolicitat
Laudati persoana care se ocupa si de lucruri ce nu au legatura directa cu sarcinile sale. Atata timp cat nu se amesteca in munca si raspunderea colegilor, angajamentul sau va contribui in mod vizibil la succesul intregului departament in care lucreaza.
Nici lipsa unui angajament nesolicitat nu trebuie criticata. Unor angajati le este teama ca o pozitie avansata ar creste prea mult numarul sarcinilor atribuite lor.
Dezvoltati o structura de lucru care sa determine din ce in ce mai multi angajati sa se implice activ si in alte actiuni.
Inlaturati valul de plangeri
Incercati sa determinati in ce consta problema angajatului care se plange mereu si isi mentine pozitia de victima. Discutati cu el cum i se poate schimba situatia astfel incat sa gaseasca un interes in munca sa.
Lasati angajatii sa-si aleaga strategii personale de avansare
Vi s-a ivit ocazia sa le oferiti angajatilor posibilitatea de a avansa. Impulsionati-i si aratati-le sansele pe care le au. Spuneti-le ca, in cele din urma, numai de ei depinde daca le folosesc sau nu. In privinta avansarilor si a instruirii lasati-i sa-si formuleze dorintele si obiectivele. Cereti- le sa enumere pasii pe care ii vor urma pentru atingerea telurilor personale.
Fiti consecvent
Respectati deciziile angajatilor dvs. pentru propria lor viata profesionala. Posibilitatile dvs. de a le influenta deciziile sunt minime. De exemplu, daca ei vor sa fie foarte activi, ceea ce puteti face este sa le aratati consecintele – vor fi apreciati si vor promova. Multi manageri considera ca este simplu sa-si motiveze angajatii aratandu-le doar consecintele pozitive. Nu ezitati sa aratati si fata neplacuta a lucrurilor; spre exemplu, ce se intampla daca un angajat nu-si executa sarcinile la timp sau conform
instructiunilor.
Urmarile unei greseli grave pot fi extrem de neplacute. Daca clarificati de la bun inceput ambele aspecte, angajatii vor deveni responsabili.
Interveniti numai in cazul unor probleme serioase
Ocupati-va numai de probleme serioase, spre exemplu schimbarea conditiilor de lucru in echipa ori scaderea permanenta a productiei.
Nu interveniti in cazul micilor frictiuni: certuri intre colegi, nemultumirea unui client. Explicati-le clar angajatilor ca ei insisi sunt raspunzatori pentru rezolvarea micilor conflicte.
Puneti intrebari
Impulsionati creativitatea angajatilor dvs. prin intrebari deschise.
Spre exemplu:
– Care sunt cauzele problemei?
– Ce posibilitati de solutionare exista? Care dintre acestea sunt realizabile?
– In ce constau sansele si riscurile?
Experienta a aratat ca analizand raspunsul la aceste intrebari, puteti gasi solutii acceptabile. In acelasi timp le veti arata angajatilor ca le apreciati cunostintele.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Aplicarea facilitatilor in sectorul constructiiIntrebare: O societate desfasoara activitate conform codului CAEN 4120 a Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale. In anul 2019 societatea inregistreaza o cifra de afaceri de 5.083.954 lei, din care cifra de afaceri aferenta constructiilor este de 3.859.577 lei. In acest caz, in anul 2019 cifra de afaceri din constructii este inferioara pragului de 80% din cifra de afaceri (4.067.163 lei). In anul 2020, intrucat in anul precedent societatea nu a indeplinit conditiile, activitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligatii privind stabilirea drepturilor salarialeIntrebare: O societate cu obiect de activitate Restaurante 5611, desfasoara activitatea in zile lucratoare si in weekend si salariatii primesc spor de weekend proportional cu perioada lucrata conform CIM. La intocmirea pontajului de catre administratorul restaurantului, exista situatia in care un salariat a efectuat doar 18 zile din numarul de zile lucratoare din luna respectiva, exemplu 21 zile lucratoare in acea luna. Administratorul restaurantului doreste sa plateasca salariu de baza intreg (salariu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<