Delegati angajatilor sarcini solicitante, in mod consecvent. Apelati la competentele angajatilor si oferiti libertate de actiune. Pana aici ati facut indeajuns de mult pentru a incuraja asumarea propriei raspunderi si motivarea angajatilor. Insa puteti obtine mult mai mult daca tineti cont de urmatoarele puncte:
Discutati normele
Dezbateti impreuna cu fiecare angajat normele in functie de care isi poate evalua munca. Acestea ii servesc
ca punct de reper. Cu cat normele sunt mai putin specifice, cu atat angajatul are o mai mare arie de adaptare la situatia prezenta.
Apreciati angajamentul nesolicitat
Laudati persoana care se ocupa si de lucruri ce nu au legatura directa cu sarcinile sale. Atata timp cat nu se amesteca in munca si raspunderea colegilor, angajamentul sau va contribui in mod vizibil la succesul intregului departament in care lucreaza.
Nici lipsa unui angajament nesolicitat nu trebuie criticata. Unor angajati le este teama ca o pozitie avansata ar creste prea mult numarul sarcinilor atribuite lor.
Dezvoltati o structura de lucru care sa determine din ce in ce mai multi angajati sa se implice activ si in alte actiuni.
Inlaturati valul de plangeri
Incercati sa determinati in ce consta problema angajatului care se plange mereu si isi mentine pozitia de victima. Discutati cu el cum i se poate schimba situatia astfel incat sa gaseasca un interes in munca sa.
Lasati angajatii sa-si aleaga strategii personale de avansare
Vi s-a ivit ocazia sa le oferiti angajatilor posibilitatea de a avansa. Impulsionati-i si aratati-le sansele pe care le au. Spuneti-le ca, in cele din urma, numai de ei depinde daca le folosesc sau nu. In privinta avansarilor si a instruirii lasati-i sa-si formuleze dorintele si obiectivele. Cereti- le sa enumere pasii pe care ii vor urma pentru atingerea telurilor personale.
Fiti consecvent
Respectati deciziile angajatilor dvs. pentru propria lor viata profesionala. Posibilitatile dvs. de a le influenta deciziile sunt minime. De exemplu, daca ei vor sa fie foarte activi, ceea ce puteti face este sa le aratati consecintele – vor fi apreciati si vor promova. Multi manageri considera ca este simplu sa-si motiveze angajatii aratandu-le doar consecintele pozitive. Nu ezitati sa aratati si fata neplacuta a lucrurilor; spre exemplu, ce se intampla daca un angajat nu-si executa sarcinile la timp sau conform
instructiunilor.
Urmarile unei greseli grave pot fi extrem de neplacute. Daca clarificati de la bun inceput ambele aspecte, angajatii vor deveni responsabili.
Interveniti numai in cazul unor probleme serioase
Ocupati-va numai de probleme serioase, spre exemplu schimbarea conditiilor de lucru in echipa ori scaderea permanenta a productiei.
Nu interveniti in cazul micilor frictiuni: certuri intre colegi, nemultumirea unui client. Explicati-le clar angajatilor ca ei insisi sunt raspunzatori pentru rezolvarea micilor conflicte.
Puneti intrebari
Impulsionati creativitatea angajatilor dvs. prin intrebari deschise.
Spre exemplu:
– Care sunt cauzele problemei?
– Ce posibilitati de solutionare exista? Care dintre acestea sunt realizabile?
– In ce constau sansele si riscurile?
Experienta a aratat ca analizand raspunsul la aceste intrebari, puteti gasi solutii acceptabile. In acelasi timp le veti arata angajatilor ca le apreciati cunostintele.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii efectuare concediu paternalIntrebare: Avem un coleg la care i+a nascut sotia in luna Noiembrie. Cat timp are acest coleg la dispozitie pentru a beneficia de concediul paternal si de concediul de puericultura deoarece a facut acest curs.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Incadrare in munca persoana cu handicap cu norma de lucru mai mica de 8 ore pe zi. SalariuIntrebare: Va rugam sa ne ajutati urgent cu un raspuns la urmatoarea intrebare. Avem un angajat incadrat in grad de handicap mediu. Are recomandare de reducere a programului de lucru la 6 ore. Va rugam sa ne comunicati daca se poate reduce programul de lucru, cu mentinerea salariului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<