Valabil la 16.09.2011
Incredintarea unui nou mandat de reprezentare a salariatilor va fi exemplificata prin intalnirea adunarii generale in cadrul careia sunt alesi reprezentantii angajatilor. Persoanele desemnate sa indeplineasca aceasta sarcina primesc mandat pentru o perioada de un an de zile. Date fiind aceste conditii, in ce masura exista posibilitatea oferita de lege de a prelungi acest mandat cu inca un an de zile si cum va fi intocmita aceasta prelungire a mandatului?
Alegerea reprezentantilor salariatilor se realizeaza in cadrul adunarii generale a salariatilor potrivit dispozitiilor art. 221 alin. (2) din Codul muncii, republicat, care dispune ca reprezentantii salariatilor sunt alesi in cadrul adunarii generale a salariatilor, cu votul a cel putin jumatate din numarul total al salariatilor.
Potrivit art. 224 din Codul muncii, republicat, atributiile reprezentantilor salariatilor, modul de indeplinire a acestora, precum si durata si limitele mandatului lor se stabilesc in cadrul adunarii generale a salariatilor, in conditiile legii.
Asadar, durata mandatului reprezentantilor salariatilor se stabileste tot in cadrul adunarii generale a salariatilor in conformitate cu art. 224 din cod. Legea nu limiteaza numarul mandatelor pe care le pot avea aceiasi reprezentanti ai salariatilor.
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Astfel, dupa expirarea mandatului, alti salariati ori aceiasi salariati (fosti reprezentanti) pot fi desemnati ca reprezentanti ai salariatilor pentru un mandat care poate fi de maxim 2 ani, cu ocazia alegerii acestora in cadrul adunarii generale a salariatilor.
Prin urmare, incredintarea mandatului reprezentantilor salariatilor pentru o noua durata se va face tot in cadrul adunarii generale a salariatilor.