Specialistii in resurse umane dau vina pe orele suplimentare atunci cand vine vorba de rata scazuta de productivitate la locul de munca. S-ar parea ca cel mai afectati de acest fenomen sunt angajatii din transporturi, telecomunicatii si media, acestia fiind nevoiti sa preia mai multe sarcini si sa munceasca mult mai mult in aceeasi durata de timp.
Organizarea timpului devine astfel esentiala pentru acesti angajati care nu reusesc sa isi mai gestioneze orele de munca intr-un mod productiv. Exista insa multe studii in acest sens care ofera astazi strategii eficiente de impartire a timpului si a sarcinilor de lucru.
Astfel, o prima regula importanta se refera la refuzul de a accepta si alte sarcini din partea colegilor care iti adreseaza rugamintea de a prelua o parte din volumul de munca aferent unei zile. Pe scurt, lucrurile care nu sunt pe agenda de lucru si care nu fac parte din lista de prioritati ar trebui trecute cu vederea.
O organizare a sarcinilor si o lista cat se poate de clara reprezinta o metoda care elimina stresul adus de prea multe responsabilitati si de incarcarea inutila a memoriei. De asemenea, o alta tehnica de managementul timpului recomanda ca cei care au mult de munca sa lucreze cu termene limita astfel incat sa nu mai lase nimic sa intervina intre ei si finalizarea sarcinii de lucru.
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
In plus, casuta de mail de la serviciu se poate dovedi o adevarata durere de cap atunci cand nu este organizata. Stabilirea unor ore fixe de verificare a casutei de mail reprezinta o metoda foarte buna de a nu lasa sa se acumuleze e-mailurile necitite, prin alocarea catorva minute numai pentru aceasta activitate.