Somaj tehnic. Procedura sectie de productie

20 Aprilie 2011
20 Aprilie 2011
somaj tehnicintreruperea temporara a activitatii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intrebare:
Care sunt conditiile de aplicare si modul de aplicare al somajului tehnic (actele de intocmit, calcululele etc.), la o firma care inchide temporar sectia de productie si ramane numai cu sectia de comercializare? (Deci nu se suspenda toata activitatea numai partial? Pot intra in somaj tehnic cei care sunt la partea de productie?)

Raspunsul specialistilor de la PortalCodulMuncii.ro:
In conformitate cu dispozitiile art. 5 si urm. din Legea 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, inainte de a lua hotararea de intrerupere a activitatii, angajatorul are obligatia de a informa si consulta reprezentantii salariatilor pentru ca acestia sa isi poata exprima punctul de vedere.

Ulterior informarii si consultarii reprezentantilor salariatilor, daca nu s-au gasit alte solutii pentru rezolvarea situatiei, intreruperea temporara a activitatii trebuie aprobata de organul de decizie al societatii (Adunarea Generala, Consiliul de Administratie, etc.).

Dupa ce s-a aprobat intreruperea temporara a activitatii, suspendarea contractelor individuale de munca trebuie dispusa printr-o decizie individuala pentru fiecare salariat care trebuie sa contina cel putin urmatoarele elemente:
- antetul unitatii;
- numarul si data emiterii;
- numele si prenumele reprezentantului legal;
- motivarea suspendarii contractului;
- temeiul legal (art. 52 alin. (1) lit, d) din Codul muncii );
- data la care se dispune masura;
- perioada pentru care se dispune;
- numele si prenumele salariatului si locul sau de munca;
- modul in care se comunica reluarea activitatii;
- termenul in care trebuie sa se prezinte salariatul pentru inceperea lucrului;
- instanta la care poate fi atacata decizia.

Suspendarea contractului de munca din initiativa angajatorului pentru motive economice, tehnologice, structurate sau similare are ca efect incetarea temporara a prestarii activitatii salariatului si plata salariului de catre angajator.

Potrivit art. 53 din Codul muncii , pe durata intreruperii temporare a activitatii angajatorului, salariatii beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, sub conditia ca acestia sa se afle la dispozitia angajatorului care are oricand posibilitatea sa dispuna reinceperea activitatii.

Prin salariu intelegand salariul de baza, indemnizatii, sporuri si adaosuri (art. 155 din Codul muncii ). Astfel, in schimbul asigurarii platii indemnizatiei, salariatii raman la dispozitia angajatorului, care are oricand posibilitatea de a dispune reinceperea activitatii.

In concluzie, angajatorul din motive economice, tehnologice, structurale sau similare poate suspenda contractele individuale de munca ale angajatilor insa asupra indemnizatiilor de care beneficiaza salariatii, de minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, platite din fondul de salarii, vor fi calculate si retinute atat impozitul cat si contributiile aferente angajatorului si salariatului.

Durata suspendarii contractului individual de munca pentru motive economice, tehnologice, structurate sau similare este stabilita de angajator in functie de perioada cat persista dificultatile economice sau modificarile tehnologice in unitate, nu constituie vechime in munca insa este asimilata stagiului de cotizare in vederea asigurarilor sociale.

Din punctul de vedere al numarului total al salariatilor afectati de somaj tehnic, nu exista obligatia de a inceta activitatea intregii societatii. Daca departamentul productie nu mai are comenzi este firesc sa le fie suspendare contractele de munca. Angajatorul are obligatia sa identifice zonele, departamentele, sectiile unde sunt probleme economice.

NOUTATI din Legislatia muncii

Ati modificat Regulamentul Intern conform noutatilor legislative?


Hotararea Guvernului 970 a  MODIFICAT Regulamentul Intern!

Scapati ACUM de stresul intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz gasiti modificarile din lege si MODELELE Editabile!

Vezi AICI 10 modele gata redactate de Regulament Intern >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]