Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Somaj tehnic. Procedura sectie de productie

somaj tehnicintreruperea temporara a activitatii
Intrebare:
Care sunt conditiile de aplicare si modul de aplicare al somajului tehnic (actele de intocmit, calcululele etc.), la o firma care inchide temporar sectia de productie si ramane numai cu sectia de comercializare? (Deci nu se suspenda toata activitatea numai partial? Pot intra in somaj tehnic cei care sunt la partea de productie?)

Raspunsul specialistilor de la PortalCodulMuncii.ro:
In conformitate cu dispozitiile art. 5 si urm. din Legea 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, inainte de a lua hotararea de intrerupere a activitatii, angajatorul are obligatia de a informa si consulta reprezentantii salariatilor pentru ca acestia sa isi poata exprima punctul de vedere.

Ulterior informarii si consultarii reprezentantilor salariatilor, daca nu s-au gasit alte solutii pentru rezolvarea situatiei, intreruperea temporara a activitatii trebuie aprobata de organul de decizie al societatii (Adunarea Generala, Consiliul de Administratie, etc.).

Dupa ce s-a aprobat intreruperea temporara a activitatii, suspendarea contractelor individuale de munca trebuie dispusa printr-o decizie individuala pentru fiecare salariat care trebuie sa contina cel putin urmatoarele elemente:
- antetul unitatii;
- numarul si data emiterii;
- numele si prenumele reprezentantului legal;
- motivarea suspendarii contractului;
- temeiul legal (art. 52 alin. (1) lit, d) din Codul muncii );
- data la care se dispune masura;
- perioada pentru care se dispune;
- numele si prenumele salariatului si locul sau de munca;
- modul in care se comunica reluarea activitatii;
- termenul in care trebuie sa se prezinte salariatul pentru inceperea lucrului;
- instanta la care poate fi atacata decizia.

Suspendarea contractului de munca din initiativa angajatorului pentru motive economice, tehnologice, structurate sau similare are ca efect incetarea temporara a prestarii activitatii salariatului si plata salariului de catre angajator.

Potrivit art. 53 din Codul muncii , pe durata intreruperii temporare a activitatii angajatorului, salariatii beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, sub conditia ca acestia sa se afle la dispozitia angajatorului care are oricand posibilitatea sa dispuna reinceperea activitatii.

Prin salariu intelegand salariul de baza, indemnizatii, sporuri si adaosuri (art. 155 din Codul muncii ). Astfel, in schimbul asigurarii platii indemnizatiei, salariatii raman la dispozitia angajatorului, care are oricand posibilitatea de a dispune reinceperea activitatii.

In concluzie, angajatorul din motive economice, tehnologice, structurale sau similare poate suspenda contractele individuale de munca ale angajatilor insa asupra indemnizatiilor de care beneficiaza salariatii, de minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, platite din fondul de salarii, vor fi calculate si retinute atat impozitul cat si contributiile aferente angajatorului si salariatului.

Durata suspendarii contractului individual de munca pentru motive economice, tehnologice, structurate sau similare este stabilita de angajator in functie de perioada cat persista dificultatile economice sau modificarile tehnologice in unitate, nu constituie vechime in munca insa este asimilata stagiului de cotizare in vederea asigurarilor sociale.

Din punctul de vedere al numarului total al salariatilor afectati de somaj tehnic, nu exista obligatia de a inceta activitatea intregii societatii. Daca departamentul productie nu mai are comenzi este firesc sa le fie suspendare contractele de munca. Angajatorul are obligatia sa identifice zonele, departamentele, sectiile unde sunt probleme economice.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehnicintreruperea temporara a activitatii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 20 Aprilie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Somaj tehnic. Procedura sectie de productie Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Somaj tehnic. Concediu medical. Concediu de odihnaIntrebare: Am un salariat care a beneficiat de somaj tehnic in starea de urgenta si in starea de alerta in lunile aprilie si mai. In aceleasi luni a si lucrat cateva zile. Intrebarea mea este, pentru un concediu medical aferent lunii iulie, cum se constitue baza de calcul a indeminizatiei de asigurari de sanatate. Alta intrebare ar fi daca la calculul numarului de zile de concediu de odihna de care beneficiaza salariatul se ia in considerare perioada de somaj tehnic la fel ca si perioada de concediu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Decontarea a 41.5% pentru fractiune de lunaIntrebare: Acordare 41.5% fractiune de luna Intrebare: O firma a avut in perioada 23.03 - 03.07.2020 respectiv 23.03.2020 - 09.07.2020 salariatii in somaj tehnic platit conf. OUG30/2020. Incepand cu 04.07.2020 si 10.07.2020 acestia au inceput activitatea. Va rugam sa ne spuneti daca putem depune pentru luna iulie documentele pentru recuperarea a 41.5% din salariile brute?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]