Ministerul Finantelor a elaborat proiectul de lege privind instituirea unor masuri suplimentare de sustinere a cetatenilor si a activitatii de intreprinzator in perioada starii de urgenta si modificarea unor acte legislative. Documentul a fost aprobat astazi in cadrul sedintei Guvernului Republicii Moldova.
Proiectul prevede instituirea unor masuri de sustinere a activitatii de intreprinzator, a cetatenilor in perioada starii de urgenta, precum si modificarea unor acte legislative. Pentru implementarea respectivelor masuri va fi necesar alocarea suplimentara a 816 mil.lei, fapt ce urmeaza a fi prevazut in cadrul exercitiului de rectificare bugetara, ce va fi realizat in termeni proximi.
Principalele propuneri incluse in proiectul de lege sunt:
- Majorarea ajutorului de somaj, suma minima fiind propusa de 2775 lei;
- Acordarea ajutorului de somaj in suma de 2775 lei pentru persoanele ce se inregistreaza in calitate de someri, dar care nu corespund criteriilor de acordare a ajutorului de somaj (extinderea categoriilor de persoane beneficiare);
- Sustinerea familiilor defavorizate prin:
(1) majorarea venitului lunar minim garantat de la 1107 lei pina la 1300 lei, pe perioada starii de urgenta
(2) majorarea cuantumului venitului lunar minim garantat pentru fiecare copil de la 50% (553 lei) la 75% (975 lei).
Subventionarea cheltuielilor legate de achitarea salariului/indemnizatiei in cazul somajului tehnic sau stationarii, 100%/60% impozite si contributii aferente salariilor/indemnizatiilor achitate, in dependenta de motivul sistarii activitatii;
Scutirea de plata pentru patenta a titularilor de patenta care si-au sistat activitatea in perioada starii de urgenta;
Restituirea contributiilor sociale in suma fixa pentru titularii de patenta, persoanelor care practica activitate independenta, intreprinzatori individuali care si-au sistat activitatea in perioada starii de urgenta;
Reducerea cotei TVA de la 20% la 15% pentru sectorul HORECA;
Amanarea pana la 25 iulie a termenului de achitare taxelor locale pentru agentii economici care si-au sistat activitatea conform Deciziilor Comisiei Situatii Exceptionale;
Consolidarea veniturilor Fondului de sustinere sociala a populatiei, etc.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<