Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Managementul in motivarea angajatilor

motivarea angajatilormanagement

Urmatoarele principii manageriale prezinta modalitatile pe care le puteti alege in munca dvs.: managementul prin delegare, prin obiective, prin rezultate, in situatii de exceptie, prin contact personal, precum si modelul Harzburg.

Management prin delegare

Acest principiu are ca scop nu numai delegarea sarcinilor, ci si posibilitatea angajatilor de a-si asuma raspunderea pentru ceea ce fac. Delegarea nu urmareste numai degrevarea managerilor de anumite sarcini. Ea cauta in primul rând sa foloseasca experienta si cunostintele unui angajat

Management prin stabilirea obiectivelor

Acest principiu nuanteaza practic managementul prin delegare. El descrie modul cum trebuie delegata o sarcina stabilind obiective. Conducerea va stabili obiectivul impreuna cu angajatii. Cum se va atinge acesta va fi sarcina si alegerea angajatilor. Prin acest fel de delegare se lasa o mare libertate de actiune angajatilor, pe care doar controlul indeplinirii obiectivului intial o mai restrânge.

In practica putem diferentia foarte vag managementul prin delegare de cel prin obiective.

Management prin controlul rezultatelor

Managementul prin obiective si cel prin rezultate se aseamana, dar nu pot fi confundate. Controlul atingerii obiectivelor inseamna supravegherea, de la inceput pâna in faza finala, când acestea au fost indeplinite. Stabilirea obiectivelor are loc sub forma unui parteneriat.

Dimpotriva, controlul rezultatelor nu presupune obiective stabilite anterior de comun acord. Rezultatele pot fi si dictate. De asemenea, rezultatele sunt doar inregistrate, in sensul ca sunt bifate ca fiind indeplinite, fara a se urmari traiectoria realizarii lor. Efectul motivarii depinde in mare masura de tipul obiectivului stabilit. Motivarea poate fi foarte scazuta in cazul rezultatelor dictate.

Management in situatii de exceptie

In cazul acestui principiu, managerul isi face aparitia doar daca angajatul nu se descurca singur intr-o anumita situatie. De obicei, angajatul este acela care recunoaste aparitia unei probleme. Acest lucru presupune si multa experienta. In afara de acest fapt, intre angajati si sefi trebuie sa existe o relatie colegiala bazata pe incredere.
- Seful trebuie sa fie sigur ca in cazul oricarei probleme angajatul va apela la sfatul sau.
- Angajatul are nevoie de intelegere din partea sefului pentru a nu fi sanctionat.

Modelul Harzburg

Modelul Harzburg se bazeaza pe principiul managementului prin delegare. Sarcinile nu vor fi insa delegate unui singur angajat ci unei echipe. Raspunderea acestei sarcini va fi impartita tuturor membrilor grupului respectiv.

Managerul va aproba numai acele decizii ale angajatilor care urmaresc un manunchi de obiective.
Delegarea nu va mai urmari indeplinirea unui obiectiv partial (spre exemplu: obtineti pentru produs calitatea x). In cadrul unui program de dezvoltare a produselor, acest lucru ar insemna ca, de exemplu, decizia pentru o anumita varianta de produs sa corespunda unui grup strategic de obiective (produsul sa aiba calitatea y, sa coste z, sa aiba vânzarea v etc.). Modelul Harzburg promoveaza motivarea printr-o mare autonomie si prin apartenenta la o echipa.

Management prin contact personal

Acest tip de management presupune contactul personal intre angajati simanager. Angajatii care au un contact redus cu seful lor, cum ar fi cei din domeniul productiei, apreciaza cel mai mult astfel de abordari. Sentimentul de apartenenta creeaza incredere si motivare.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
motivarea angajatilormanagement

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 04 Mai 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Managementul in motivarea angajatilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Eroare conectare : Eroare selectarea : Access denied for user 'manager_usr'@'185.90.51.10' to database 'manager_clublegislatiamuncii_ro'
Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]