In orice companie sau institutie arhivarea documentelor este obligatorie, asa cum precizeaza legislatia in vigoare, respectiv Legea Arhivelor Nationale nr.16/ 1996 (Anexa 6), cu modificarile si completarile ulterioare. Asadar, atunci cand discutam despre termenele de pastrare ale documentelor de personal, iata, pe scurt, ce prevede
legislatia:
• statele de plata de salarii trebuie pastrate pe o perioada de 50 de ani de la data crearii lor;
• dosarele de personal, contractele de munca, conventiile civile de prestari servicii din departamentul
resurse umane vor fi conservate 75 de ani de la data emiterii lor.
Si cum la baza managementului arhivei stau normele in vigoare iar respectarea acestora presupune investitii semnificative pentru organizatie, colaborarea cu o firma autorizata aduce avantaje multiple companiilor.
SDA – SERVICII DE DEPOZITARE SI ARHIVARE, companie cu 15 de ani de experienta in managementul profesional al arhivei, ofera la nivel national servicii de intocmire si eliberare a documentelor necesare realizarii dosarului de pensionare, un sprijin real pentru departamentul de
resurse umane, concretizat in:
• economie considerabila de timp si bani
• operativitate si acuratete in eliberarea documentelor, specialistii nostri detinand expertiza si cunostintele legislative actualizate
• concentrarea resurselor organizatiei catre activitatile generatoare de profit prin degrevarea personalului de sarcinile consumatoare de timp
In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: (1) Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru...
OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM 08 Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 (CM initial dec 2023) pana la data de 30.04.2024 (perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024), conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete (sa nu mai retin CASS) pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.