In orice companie sau institutie arhivarea documentelor este obligatorie, asa cum precizeaza legislatia in vigoare, respectiv Legea Arhivelor Nationale nr.16/ 1996 (Anexa 6), cu modificarile si completarile ulterioare. Asadar, atunci cand discutam despre termenele de pastrare ale documentelor de personal, iata, pe scurt, ce prevede
legislatia:
• statele de plata de salarii trebuie pastrate pe o perioada de 50 de ani de la data crearii lor;
• dosarele de personal, contractele de munca, conventiile civile de prestari servicii din departamentul
resurse umane vor fi conservate 75 de ani de la data emiterii lor.
Si cum la baza managementului arhivei stau normele in vigoare iar respectarea acestora presupune investitii semnificative pentru organizatie, colaborarea cu o firma autorizata aduce avantaje multiple companiilor.
SDA – SERVICII DE DEPOZITARE SI ARHIVARE, companie cu 15 de ani de experienta in managementul profesional al arhivei, ofera la nivel national servicii de intocmire si eliberare a documentelor necesare realizarii dosarului de pensionare, un sprijin real pentru departamentul de resurse umane, concretizat in:
• economie considerabila de timp si bani
• operativitate si acuratete in eliberarea documentelor, specialistii nostri detinand expertiza si cunostintele legislative actualizate
• concentrarea resurselor organizatiei catre activitatile generatoare de profit prin degrevarea personalului de sarcinile consumatoare de timp
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plataIntrebare: Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata va creste de la 3.700 lei la 4.050 lei incepand cu 01.01.2025, ceea ce inseamna 2.430 lei salariul net. Daca angajatorul da tichete de masa , taxele pe tichete (CASS si impozit) duc la scaderea salariului net. Obligatia de garantat in plata inseamna ca angajatorul este obligat si la net sa dea minim 2430 lei sau doar brutul este obligatoriu sa fie minim 4050 lei?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Desfiintare locuri de munca. Dreptul la preavizIntrebare: In cazul unei societati comerciale care urmeaza sa isi inceteze activitatea de la 01.01.2025, angajatorul este obligat sa instiinteze angajatii de spre acest lucru inainte si sa respecte perioada de preaviz, care este un drept al angajatilor? Sau care este termenul in care angajatorul instiinteaza angajatii cu privire la incetarea activitatii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<