In orice companie sau institutie arhivarea documentelor este obligatorie, asa cum precizeaza legislatia in vigoare, respectiv Legea Arhivelor Nationale nr.16/ 1996 (Anexa 6), cu modificarile si completarile ulterioare. Asadar, atunci cand discutam despre termenele de pastrare ale documentelor de personal, iata, pe scurt, ce prevede
legislatia:
• statele de plata de salarii trebuie pastrate pe o perioada de 50 de ani de la data crearii lor;
• dosarele de personal, contractele de munca, conventiile civile de prestari servicii din departamentul
resurse umane vor fi conservate 75 de ani de la data emiterii lor.
Si cum la baza managementului arhivei stau normele in vigoare iar respectarea acestora presupune investitii semnificative pentru organizatie, colaborarea cu o firma autorizata aduce avantaje multiple companiilor.
SDA – SERVICII DE DEPOZITARE SI ARHIVARE, companie cu 15 de ani de experienta in managementul profesional al arhivei, ofera la nivel national servicii de intocmire si eliberare a documentelor necesare realizarii dosarului de pensionare, un sprijin real pentru departamentul de resurse umane, concretizat in:
• economie considerabila de timp si bani
• operativitate si acuratete in eliberarea documentelor, specialistii nostri detinand expertiza si cunostintele legislative actualizate
• concentrarea resurselor organizatiei catre activitatile generatoare de profit prin degrevarea personalului de sarcinile consumatoare de timp
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Concediu de maternitate. Lipsa stagiului de cotizareIntrebare: O salariata, angajata din mai 2024 a adus in luna octombrie concediu medical de maternitate (initial, prenatal). Anterior lunii mai 2024 nu a mai lucrat in alta parte, prin urmare nu are stagiu de cotizare de 6 luni din ultimele 12. Cum trebuie sa procedeze angajatorul in acest caz?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Reintegrare salariat la alt angajator. Incetare CIM la angajatorul curentIntrebare: Va rog sa imi mentionati care este procedura in urmatoarea speta: Daca un salariat angajat anul trecut imi aduce o hotararea judecatoreasca - prin care acesta se va reintegra in vechea firma de unde a plecat, cum procedez cu el. Este obligat sa isi respecte termenul de preaviz de 45 zile - avand functie de conducere? In cate zile de la depunerea hotararii la societate sunt obligata sa incetez contractul de munca si cu ce art din Codul muncii se inceteaza ?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<