CE BENEFICII ADUCE EXTERNALIZAREA ACTIVITATII DE ARHIVARE?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
20 Februarie 2023
20 Februarie 2023
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
arhivarearhivare documentedepozitare si arhivare
CE BENEFICII ADUCE EXTERNALIZAREA ACTIVITATII DE ARHIVARE?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Documentele fac parte din patrimoniul unei companii si trebuie depozitate si arhivate conform legislatiei in vigoare. Conform Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996 (cu modificarile si completarile ulterioare), emitentii de documente au obligatia de a le pastra pe perioade diferite, reglementate in functie de tipologia si importanta lor.

Firmele si institutiile pot alege intre a-si amenaja spatii proprii unde sa pastreze documentele in conditiile prevazute de lege sau sa externalizeze managementul arhivei catre un furnizor acreditat de servicii. Urmeaza in mod logic intrebarea; ce varianta sa aleg pentru organizatia mea?

Prezentam cateva aspecte de luat in calcul atunci cand optati pentru arhivarea documentelor la sediul propriu:
  • Costurile generate de investitiile in infrastructura si cele operationale; spatiul fizic dedicat depozitarii arhivei, sistemul de prevenire a incendiilor, sistemul antiefractie si de control al accesului precum si pregatirea personalului, conform normelor in vigoare
  • Timpul pierdut cu identificarea si gasirea documentelor dorite. Se impune implementarea unui sistem bine pus la punct de organizare si indosariere pentru a evita prejudicierea imaginii companiei sau pierderile financiare nedorite.
  • Gestionarea defectuoasa a arhivei poate duce la pierderea unor documente esentiale (financiar-contabile, de personal, constitutive) si creeaza implicit necesitatea si costurile aferente refacerii. Procedura consuma timp si implica cheltuieli majore 
  • Deteriorarea in timp a documentelor cauzata de factori precum: praf, umiditate, seisme este un alt factor de risc. Arhivarea documentelor in spatii inadecvate poate accelera degradarea fizica

Prin urmare, recomandarea specialistilor este sa reduceti riscurile si costurile aferente prin colaborarea cu o companie acreditata. De peste 15 ani, SDA- Servicii de Depozitare si Arhivare ofera servicii la un nivel ridicat de siguranta si confidentialitate unui numar mare de clienti din diverse domenii de activitate si companii de top din Romania.

Enumeram doar cateva din beneficiile parteneriatului cu un furnizor acreditat in managementul arhivei:
  • optimizarea utilizarii spatiului si a costurilor legate de depozitarea actelor
  • accesul facil si rapid la documente
  • eficientizarea timpului de lucru al angajatilor
  • siguranta fizica a documentelor si securitatea informatiei
  • consultanta arhivistica pentru alegerea pachetului de servicii potrivit

Managementul documentelor poate aduce economii de pana la 40% in bugetul destinat arhivarii, daca este aplicat in baza unei solutii adaptate companiei. Puteti decide ce varianta de organizare a arhivei vi se potriveste dar este bine sa aveti intotdeauna in vedere:
  •   respectarea legislatiei in vigoare
  •   cresterea si dezvoltarea activitatii
  •   realizarea de economii la buget
 
Despe organizarea eficienta a activitatii de arhivare puteti afla din GHIDUL GRATUIT „Cum faci economii optimizand activitatea de arhivare?”
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]