CE BENEFICII ADUCE EXTERNALIZAREA ACTIVITATII DE ARHIVARE?

arhivarearhivare documentedepozitare si arhivare
CE BENEFICII ADUCE EXTERNALIZAREA ACTIVITATII DE ARHIVARE?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Documentele fac parte din patrimoniul unei companii si trebuie depozitate si arhivate conform legislatiei in vigoare. Conform Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996 (cu modificarile si completarile ulterioare), emitentii de documente au obligatia de a le pastra pe perioade diferite, reglementate in functie de tipologia si importanta lor.

Firmele si institutiile pot alege intre a-si amenaja spatii proprii unde sa pastreze documentele in conditiile prevazute de lege sau sa externalizeze managementul arhivei catre un furnizor acreditat de servicii. Urmeaza in mod logic intrebarea; ce varianta sa aleg pentru organizatia mea?

Prezentam cateva aspecte de luat in calcul atunci cand optati pentru arhivarea documentelor la sediul propriu:
  • Costurile generate de investitiile in infrastructura si cele operationale; spatiul fizic dedicat depozitarii arhivei, sistemul de prevenire a incendiilor, sistemul antiefractie si de control al accesului precum si pregatirea personalului, conform normelor in vigoare
  • Timpul pierdut cu identificarea si gasirea documentelor dorite. Se impune implementarea unui sistem bine pus la punct de organizare si indosariere pentru a evita prejudicierea imaginii companiei sau pierderile financiare nedorite.
  • Gestionarea defectuoasa a arhivei poate duce la pierderea unor documente esentiale (financiar-contabile, de personal, constitutive) si creeaza implicit necesitatea si costurile aferente refacerii. Procedura consuma timp si implica cheltuieli majore 
  • Deteriorarea in timp a documentelor cauzata de factori precum: praf, umiditate, seisme este un alt factor de risc. Arhivarea documentelor in spatii inadecvate poate accelera degradarea fizica

Prin urmare, recomandarea specialistilor este sa reduceti riscurile si costurile aferente prin colaborarea cu o companie acreditata. De peste 15 ani, SDA- Servicii de Depozitare si Arhivare ofera servicii la un nivel ridicat de siguranta si confidentialitate unui numar mare de clienti din diverse domenii de activitate si companii de top din Romania.

Enumeram doar cateva din beneficiile parteneriatului cu un furnizor acreditat in managementul arhivei:
  • optimizarea utilizarii spatiului si a costurilor legate de depozitarea actelor
  • accesul facil si rapid la documente
  • eficientizarea timpului de lucru al angajatilor
  • siguranta fizica a documentelor si securitatea informatiei
  • consultanta arhivistica pentru alegerea pachetului de servicii potrivit

Managementul documentelor poate aduce economii de pana la 40% in bugetul destinat arhivarii, daca este aplicat in baza unei solutii adaptate companiei. Puteti decide ce varianta de organizare a arhivei vi se potriveste dar este bine sa aveti intotdeauna in vedere:
  •   respectarea legislatiei in vigoare
  •   cresterea si dezvoltarea activitatii
  •   realizarea de economii la buget
 
Despe organizarea eficienta a activitatii de arhivare puteti afla din GHIDUL GRATUIT „Cum faci economii optimizand activitatea de arhivare?”
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Atentie! Regulamentul Intern trebuie modificat conform actelor normative intrate in vigoare in ultima perioada!
Riscati amenzi de pana la 30.000 de lei!

Scapati instantaneu de stresul
intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea pe stick „Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz” gasiti TOT!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
arhivarearhivare documentedepozitare si arhivare

Data aparitiei: 20 Februarie 2023
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

CE BENEFICII ADUCE EXTERNALIZAREA ACTIVITATII DE ARHIVARE? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]