Violeta Alexandru, ministrul interimar al muncii, a enumerat recent problemele grave constatate in sistemul de arhivare a documentelor in teritoriu. Ministrul a explicat, de asemenea, care sunt rezolvarile pe care le propune, tinand cont si de cele observate deja in cazul unor Agentii Judetene de Plati si Inspectie Sociala.
“Nu renunt pana nu facem ordine si rezolvam problemele legate de starea deplorabila a spatiilor de depozitare/arhivare a documentelor cu care institutiile din subordinea/coordonarea Ministerului lucreaza. Vorbim despre documentele oamenilor. Nu pot rezolva lucrurile peste noapte, dar imi propun ca, in scurta vreme, sa nu mai vad situatii cum a fost cea de la arhiva Casei Judetene de Pensii Constanta”, a precizat ministrul pe contul sau de socializare.
De asemenea, a atras atentia asupra faptului ca peste 50% din spatiile de depozitare sunt neconforme:
“M-am uitat la toate problemele din judete. Agentiile Judetene de Plati si Inspectie Sociala se confrunta, in prezent, cu cele mai grave probleme in depozitarea si arhivarea corespunzatoare a documentelor oamenilor! Peste 50% spatii de depozitare sunt neconforme, fiind necesare lucrari complexe, de la igienizare, dotare cu rafturi/sisteme de protectie impotriva luminii solare, sisteme de umiditate, cu tavane/rafturi ignifugate pana la reparatii/consolidari cladiri”.
O rezolvare posibila o reprezinta externalizarea serviciilor de depozitare si arhivare, acolo unde cladirile institutiilor nu permit arhivarea in conditii optime si de siguranta pentru documente:
“In 6 judete si in Bucuresti, s-au inchiriat spatii de depozitare, unele de la firme specializate. Vad ca AJPIS-urile tind sa externalizeze acest serviciu argumentand ca reabilitarea/dotarea spatiilor existente induce riscul ca, peste cativa ani, acestea sa revina la stadiul actual. Mai mult, in cazul pastrarii arhivelor la institutie, se impune necesitatea angajarii de personal suplimentar specializat pentru arhivare.
Casele Teritoriale de Pensii functioneaza in spatii unde nu au loc pentru depozitare/arhiva asa incat majoritatea folosesc spatii de arhivare aflate in proprietatea altor institutii de stat (primarii sau AJPIS-uri); unele au contracte de inchiriere de spatii de depozitare. 5 judete au externalizat serviciul de arhivare/depozitare documente”, a explicat ministrul interimar Violeta Alexandru.
O alta posibilitate o reprezinta reabilitatea si amenajarea spatiilor existente, iar ministrul ia in calcul si aceasta optiune:
“In cazul ITM-urilor respectiv AJOFM-urilor, din date rezulta ca situatia spatiilor de depozitare este, in majoritatea cazurilor, satisfacatoare. Unele ITM-uri/AJOFM-uri prefera reabilitarea/dotarea/amenajarea spatiilor existente”.
O concluzie ar fi insa ca pentru pastrarea corespunzatoare a documentelor una dintre rezolvarile cele mai potrivite o reprezinta externalizarea catre companii specializate, pentru ca documentele cetatenilor sa fie pastrate in conditii conforme.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Fisa postului Secretar culteIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu fisa postului pentru cod cor 263632 secretar culte.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Indemnizatii medicale. Termenul de 90 de zile vs data de 5 a lunii urmatoare. Absente nemotivateIntrebare: In situatia in care avem un angajat care anunta ca este in concediu medical insa nu il depune. Intrucat legea permite transmiterea concediului medical pana cel mai tarziu in data de 5 a lunii urmatoare pt luna precedenta cum procedam daca angajatul pana la urma nu vine cu concediul medical si trece termenului de 3 zile in care se poate inregistra in Revisal suspendarea pentru absente nemotivate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<