Ministerul Muncii face angajari. Se refac din temelii ARHIVELE

arhivare documentespatii arhivare documente itmspatii depozitare arhiva
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Violeta Alexandru, ministrul interimar al muncii, a enumerat recent problemele grave constatate in sistemul de arhivare a documentelor in teritoriu. Ministrul a explicat, de asemenea, care sunt rezolvarile pe care le propune, tinand cont si de cele observate deja in cazul unor Agentii Judetene de Plati si Inspectie Sociala. 
 
“Nu renunt pana nu facem ordine si rezolvam problemele legate de starea deplorabila a spatiilor de depozitare/arhivare a documentelor cu care institutiile din subordinea/coordonarea Ministerului lucreaza. Vorbim despre documentele oamenilor. Nu pot rezolva lucrurile peste noapte, dar imi propun ca, in scurta vreme, sa nu mai vad situatii cum a fost cea de la arhiva Casei Judetene de Pensii Constanta”, a precizat ministrul pe contul sau de socializare. 
 
De asemenea, a atras atentia asupra faptului ca peste 50% din spatiile de depozitare sunt neconforme:
 
“M-am uitat la toate problemele din judete. Agentiile Judetene de Plati si Inspectie Sociala se confrunta, in prezent, cu cele mai grave probleme in depozitarea si arhivarea corespunzatoare a documentelor oamenilor! Peste 50% spatii de depozitare sunt neconforme, fiind necesare lucrari complexe, de la igienizare, dotare cu rafturi/sisteme de protectie impotriva luminii solare, sisteme de umiditate, cu tavane/rafturi ignifugate pana la reparatii/consolidari cladiri”.
 
O rezolvare posibila o reprezinta externalizarea serviciilor de depozitare si arhivare, acolo unde cladirile institutiilor nu permit arhivarea in conditii optime si de siguranta pentru documente:
 
“In 6 judete si in Bucuresti, s-au inchiriat spatii de depozitare, unele de la firme specializate. Vad ca AJPIS-urile tind sa externalizeze acest serviciu argumentand ca reabilitarea/dotarea spatiilor existente induce riscul ca, peste cativa ani, acestea sa revina la stadiul actual. Mai mult, in cazul pastrarii arhivelor la institutie, se impune necesitatea angajarii de personal suplimentar specializat pentru arhivare.
 
Casele Teritoriale de Pensii functioneaza in spatii unde nu au loc pentru depozitare/arhiva asa incat majoritatea folosesc spatii de arhivare aflate in proprietatea altor institutii de stat (primarii sau AJPIS-uri); unele au contracte de inchiriere de spatii de depozitare. 5 judete au externalizat serviciul de arhivare/depozitare documente”, a explicat ministrul interimar Violeta Alexandru. 
 
O alta posibilitate o reprezinta reabilitatea si amenajarea spatiilor existente, iar ministrul ia in calcul si aceasta optiune:
 
“In cazul ITM-urilor respectiv AJOFM-urilor, din date rezulta ca situatia spatiilor de depozitare este, in majoritatea cazurilor, satisfacatoare. Unele ITM-uri/AJOFM-uri prefera reabilitarea/dotarea/amenajarea spatiilor existente”.
 
O concluzie ar fi insa ca pentru pastrarea corespunzatoare a documentelor una dintre rezolvarile cele mai potrivite o reprezinta externalizarea catre companii specializate, pentru ca documentele cetatenilor sa fie pastrate in conditii conforme.

 

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
arhivare documentespatii arhivare documente itmspatii depozitare arhiva

Data aparitiei: 11 Februarie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ministerul Muncii face angajari. Se refac din temelii ARHIVELE Nota: 3.64 din 5 - 7 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]