Beneficii extrasalariale pentru angajatii de acasa: idei practice

dezvoltare personalacard cadoubeneficii extrasalariale
Beneficii extrasalariale pentru angajatii de acasa: idei practice
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Optiunile in privinta beneficiilor extrasalariale sunt variate, iar acestea ar trebui sa faca parte din oferta a cat mai multi dintre angajatori. Companiile de toate dimensiunile apeleaza la aceasta metoda pentru recompensarea activitatii sau pentru atragerea specialistilor de top. De asemenea, beneficiile sunt utilizate si pentru a compensa eventualele diferente de nivel salarial in comparatie cu piata. Mai mult, o parte insemnata a angajatilor din domeniul financiar sau din IT prefera sa primeasca beneficii extrasalariale in locul unei cresteri a remuneratiei.

 

Contextul sanitar pe care il traversam a adaugat un element dificil in toata aceasta ecuatie: in multe companii de top, angajatii au lucrat luni sau chiar ani de acasa, iar situatia nu pare sa se schimbe prea curand. Atunci cand angajatii nu pot veni la birou, multe dintre beneficiile cu care erau obisnuiti pot ajunge la ei cu dificultate. In randurile de mai jos, iti prezentam cateva beneficii care pot fi oferite angajatilor chiar si in vremurile acestea, cand multi lucreaza de acasa. Ideile bune pot fi puse in practica inca de la inceput de an, cand planurile pe termen mediu pot fi facute in acord cu bugetul estimat.

Ce avantaje are asigurarea medicala extinsa

Asigurarea de sanatate este unul dintre cele mai cautate si mai recomandate beneficii extrasalariale. Sanatatea angajatilor incepe sa fie pusa pe primul loc si in Romania, iar pachetele de wellness care sunt oferite angajatilor sunt extrem de variate. Pentru angajatii care lucreaza de acasa, asigurarea medicala poate fi completata cu un abonament la o sala de sport sau la un bazin de inot. In acelasi timp, pachetul de beneficii mai poate contine ore de fizioterapie, sesiuni de masaj sau chiar intalniri (pot fi si virtuale) cu psihologi si psihoterapeuti, pentru ca si sanatatea psihica este importanta.

De ce cosurile cu alimente si tichetele de masa sunt o idee buna

Inainte de pandemie, cosul cu fructe devenise o obisnuinta in multe birouri din cladirile office, dar a fost scos de pe lista odata cu introducerea distantarii sociale. Acum ca angajatii lucreaza mai mult de acasa, o idee buna ar fi ca managerii sa le ofere periodic cate un cos de legume si fructe, trimis prin curier.

 

O alternativa mai la indemana sunt tichetele de masa, cu ajutorul carora angajatiii sunt liberi sa-si cumpere cele necesare de la magazinul de la colt sau sa plateasca pentru o masa zilnica, o cafea sau alte alimente, chiar si atunci cand lucreaza de acasa. Tichetele pot fi virate direct pe cardul de masa, pentru un plus de flexibilitate si mobilitate in utilizare, cu urmatoarele avantaje:

  • posibilitatea de a face plati online sau contactless in magazinele fizice;

  • rapiditate si siguranta a tranzactiilor;

  • posibilitatea cheltuirii unor sume sub sau peste valoarea nominala a unui tichet de hartie;

  • vizualizare rapida si administrare facila a sumelor disponibile in aplicatia mobila sau platforma online dedicate;

  • acces rapid la istoricul tranzactiilor;

  • blocarea cardului in caz de furt sau pierdere.

 



Cum putem implementa un program flexibil si beneficii de mobilitate

Programul flexibil era printre cele mai dorite avantaje extrasalariale inca dinainte de pandemie. Acum, cu atatia angajati care lucreaza remote, interesul nu s-a pierdut. Flexibilitate inseamna posibilitatea ca salariatul sa lucreze intr-un interval orar care ii prieste, nu doar in clasicul program 9-18, cu o ora de pauza. Unii prefera primele ore ale diminetii, altii sunt mai eficienti noaptea, in liniste.

 

Pentru ca uneori e nevoie sa vina si la birou, angajatii pot primi si vouchere sau decontari pentru transport, astfel incat sa ajunga in siguranta la lucru sau chiar sa se deplaseze rapid prin oras. Vorbim aici de calatorii platite cu taxiul sau alte servicii de car-sharing.

Care sunt celelalte beneficii pentru relaxare si pentru dezvoltare personala

Dincolo de munca, orice angajat are nevoie si de momente de respiro, iar angajatorul care ii va oferi mijloacele pentru a se relaxa va avea numai de castigat in ochii angajatilor, dar si ai potentialilor angajati. Putem pune pe lista bilete la teatru sau la concerte (pot fi si virtuale, bineinteles), vouchere pentru sesiuni de tras cu arcul sau salturi cu parasuta.

 

Cat despre dezvoltarea personala, are avantajul ca ofera beneficii nu doar pentru angajati, ci si pentru angajator. Aici vorbim despre cursuri de public speaking, cursuri creative, acces la biblioteci online, participari la conferinte internationale si abonamente la cele mai noi aplicatii, care ii pot ajuta sa-si faca treaba mai repede si mai eficient.

 

Cum se face gestionarea eficienta a beneficiilor extrasalariale

Edenred se numara printre providerii de top in privinta solutiilor de tipul one-stop-shop pentru gestionarea angajatilor: de la tichete de masa, reduceri la produse si servicii, transport gratuit sau tichete cadou ori vouchere de vacanta, pana la asigurari medicale si pensii private. Platforma Benefit ofera companiilor un flux complet pentru administrarea, raportarea si integrarea in contabilitate, respectiv in salarizare, a beneficiilor acordate angajatilor.

 

Angajatorul incheie un contract si trimite o lista a angajatilor cu bugetul lunar aferent. Platforma functioneaza ca un magazin online in care fiecare angajat are acces securizat la toata gama de beneficii oferite de angajator. Compania externalizeaza astfel un serviciu care ar fi consumat resursele interne, atat de timp, cat si umane sau financiare. Avantajele pentru angajator, dar si pentru angajat, sunt multiple. Mai mult, pe platforma Benefit sunt disponibile peste 2.500 de reduceri si de oferte, acordate de partenerii din toata tara.

 

Ce castiga angajatorul:

  • poate alege din platforma categoriile specifice la care angajatul sa aiba acces;

  • poate seta un buget lunar fix;

  • administreaza toate beneficiile dintr-un singur loc;

  • investeste un efort administrativ redus, cu maximum trei facturi lunare;

  • are la dispozitie call center si suport online.

 

Ce castiga angajatul:

  • are libertate de alegere a beneficiilor dorite, in limita bugetului setat de angajator;

  • are diversitate mare de beneficii;

  • isi poate administra facil bugetul si poate vizualiza usor istoricul comenzilor si voucherele achizitionate;

  • economiseste, prin reducerile la mii de produse si servicii.

 

Beneficiile extrasalariale reprezinta un avantaj competitiv in fata altor companii si contribuie la cresterea brandului de angajator. Trecute sunt vremurile in care salariul era suficient pentru a-i convinge pe candidati sa accepte o oferta de angajare. O solutie precum platforma Benefit de la Edenred se adreseaza organizatiilor care cauta o solutie moderna pentru gestionarea flexibila a beneficiilor acordate angajatilor.

 

Credit foto: Shutterstock


de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dezvoltare personalacard cadoubeneficii extrasalariale

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 12 Ianuarie 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Beneficii extrasalariale pentru angajatii de acasa: idei practice Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Incetare CIM. Necesitatea efectuarii unei inregistrari anterioareIntrebare: Unui salariat, i-a incetat CIM la 07.01.2022. Conform prevederilor CCM aplicabil la nivel de societate, avea un spor in suma fixa care se modifica de la 03.01.2022 (ca urmare a prevederilor HG 1071 / 2021). Daca i s-a operat deja in Revisal incetarea CIM, cum se poate corecta situatia astfel incat ca ii apara si sporul modificat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri din alte surse din strainatate. Declaratie. TaxeIntrebare: O persoana fizica, in baza unui contract de colaborare cu o societate din Anglia, presteaza din Romania o activitate, respectiv coordonare offline a evenimentelor sportive a social marketplaces, servicii electronice. Este ca un angajat al firmei din Anglia, dar nu cu contract de munca, si nu este PFA. Ce declaratii trebuie sa depuna aceasta PF in Romania si ce contributii sociale va plati pentru remuneratia primita lunar?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“DIURNA. Noile modificari legislative transpuse in 13 STUDII de CAZ”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR
Descarcati GRATUIT raportul special

"TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]