5 modalitati de a creste productivitatea angajatilor intr-o afacere mica

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
12 Iunie 2023
12 Iunie 2023
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
5 modalitati de a creste productivitatea angajatilor intr-o afacere mica
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

O afacere mica poate obtine avantaje competitive substantiale prin cresterea productivitatii si a eficientei angajatilor sai. Cu toate acestea, poate fi dificil sa obtii productivitate maxima din partea angajatilor. Conform unui studiu publicat in martie 2023, angajatii sunt productivi doar 60% din timpul programului de lucru.


Descopera cum poti sa imbunatatesti acest procent in compania ta si sa cresti productivitatea angajatilor.

1. Investeste in echipamente si tehnologie de ultima generatie

Echipamentele si tehnologiile moderne influenteaza in mod semnificativ productivitatea angajatilor prin optimizarea fluxului de lucru, reducerea timpului necesar pentru rezolvarea sarcinilor si prin imbunatatirea calitatii rezultatului final al muncii lor. De aceea, este important sa investesti in echipamente si tehnologie de ultima generatie pentru a asigura productivitatea muncii nu doar pe moment, ci pe termen lung.


De la achizitia unor roboti industriali si a unor sisteme de automatizare a proceselor de productie, pana la utilizarea unor software-uri si a unor aplicatii moderne de stocare si prelucrare a datelor, toate acestea sunt investitii care presupun existenta unui anumit buget. Daca nu dispui de bugetul necesar pentru investitii si daca afacerea ta functioneaza de cel putin un an, atunci poti sa apelezi la un credit pentru afacerea ta


Poti obtine un imprumut 100% online de pana la 100.000 de lei, iar daca iti doresti mai mult, poti aplica online pentru un credit de pana la 235.000 de lei, iar un consultant te va ajuta in acest proces. Perioada de rambursare este de pana la 24 de luni pentru creditele pentru capital de lucru si pana la 48 de luni pentru cele necesare investitiilor. In ceea ce priveste dobanda, aceasta este variabila, in functie de valoarea ROBOR la 6 luni. Ai posibilitatea de a alege sa platesti creditul fie in rate egale, fie conform unui scadentar flexibil, adaptat in functie de specificul afacerii tale. Mai mult decat atat, in caz de nevoie, poti amana o singura data plata ratei cu 30 de zile, daca ai un comportament bun de plata la creditele aflate in derulare.


2. Creeaza spatii de lucru moderne

Spatiile de lucru moderne pot creste productivitatea angajatilor tai prin stimularea creativitatii si a inovatiei, cresterea confortului si a bunastarii lor, dar si prin imbunatatirea colaborarii si a comunicarii intre echipe. De aceea, este important, inca din faza de dezvoltare a afacerii tale, sa investesti in spatii de lucru moderne care sa indeplineasca nevoile viitorului. 


Iata cateva caracteristici ale spatiilor de lucru moderne:

  • sunt construite sub forma de huburi sociale care incurajeaza interactiunea intre angajati;
  • includ spatii de co-working, eficiente pentru proiectele care se realizeaza in echipe restranse, pe durata determinata;
  • sunt amenajate cu birouri ergonomice, reglabile in functie de inaltime, care promoveaza sanatatea si productivitatea angajatilor;
  • integreaza elemente din natura si spatii verzi, pentru a imbunatati starea de spirit a angajatilor.

3. Acorda beneficii altfel angajatilor tai

Beneficiile extrasalariale te pot ajuta sa te diferentiezi de competitie si sa mentii angajatii loiali businessului tau. Iata cateva exemple de beneficii pe care sa le iei in considerare pentru a creste productivitatea angajatilor si pentru a-i mentine multumiti:

  • asigurare medicala privata;
  • abonament la sala de sport;
  • sesiuni de formare si dezvoltare personala si profesionala;
  • acces la terapie psihologica;
  • acces la asistenta financiara, in cazul in care doresc sa acceseze un imprumut.

Pe langa beneficiile standard, cum ar fi tichetele de masa sau tichetele de vacanta, acestea iti vor crea o imagine solida pe piata muncii si te vor ajuta sa atragi in companie noi talente, pe langa mentinerea angajatilor actuali.


4. Construieste un career frame transparent

Angajatii moderni cauta oportunitati de a evolua. De aceea, este important sa construiesti o schema transparenta, astfel incat ei sa poata vedea care sunt pasii pe care ar putea sa-i parcurga in compania ta pentru a fi promovati. Acest lucru ii va mentine motivati si, implicit, productivi. 


Iata cum poti sa construiesti aceasta schema in cativa pasi:

  • defineste criteriile de promovare;
  • comunica asteptarile pe care le ai de la fiecare dintre angajatii tai;
  • ofera un feedback constructiv constant;
  • asigura un proces de selectie transparent, bazat pe meritele reale ale angajatilor.

5. Pune la punct un program special de recompense

Un program de recompense cu siguranta iti va mentine angajatii motivati si productivi. De aceea, este bine sa il stabilesti chiar si atunci cand conduci o afacere mica. Iata cum poti face asta, fara prea mult efort:

  • realizeaza un sondaj intern pentru a intelege ce tipuri de recompense isi doresc angajatii tai;
  • stabileste care sunt criteriile si obiectivele pe care trebuie sa le indeplineasca angajatii pentru a castiga recompensele;
  • asigura-te ca procesul de acordare a recompenselor este transparent si echitabil;
  • evalueaza si ajusteaza periodic programul de recompense.

Obiectivele programului de recompense ar trebui schimbate periodic deoarece, in acest mod, mentii interesul angajatilor si ii provoci sa gaseasca idei si solutii inovatoare pentru a le atinge.


Cresterea productivitatii angajatilor presupune un efort din partea ta, ca antreprenor, insa beneficiile de care businessul tau se bucura ulterior merita toate investitiile de capital si timp. Foloseste-te de informatiile din acest articol si pune in aplicare sfaturile care se potrivesc obiectivelor si angajatilor tai. 


Sursa foto: shutterstock.com

 

NOUTATI din Legislatia muncii

Doriti sa angajati lucratori straini?


Descoperiti principalele probleme pe care le veti intampina si aflati solutiile pentru acestea!

Aflati informatii complete participand in data de 23 septembrie la webinarul Noutati privind munca desfasurata de cetatenii straini in Romania

Lector: dr. Radu Stefan Patru

Important!
In calitate de participant, aveti dreptul de a adresa 1 intrebare pana la data de 16 septembrie, pe adresa mru@rs.ro, urmand sa primiti raspunsul chiar in cadrul webinarului!

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]