Angajatii cauta sa faca ceea ce stiu si ceea ce le poate oferi o anumita satisfactie. Ei trebuie sa simta o implinire la finalul activitatii, cand este evaluat rezultatul obtinut. O experienta pozitiva trebuie sa rezulte de fiecare data.
Nevoile de perfectionare includ nevoia de independenta in munca, nevoia de implinire, de atingere a obiectivelor propuse.
Cum identificati angajatii cu nevoi de perfectionare?
- Doresc sa fie in permanenta la curent cu noutatile din profesia lor (manifesta curiozitate profesionala).
- Analizeaza cu atentie activitatea lor, decid noi modalitati de rezolvare a problemelor cu care se confrunta.
- Sunt persoane obiective, isi dezvaluie cu greutate emotiile si sentimentele.
- Doresc ca munca lor sa ii provoace, iar sarcinile de lucru sa ii stimuleze catre autoperfectionare.
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
- Sunt persoane mai degraba idealiste, creative, uneori perfectioniste: nimic din ceea ce fac nu pare a corespunde standardelor lor inalte.
Cum motivati angajatii cu nevoi de perfectionare?
- Facilitati exprimarea creatoare a angajatilor.
- Acordati libertate angajatilor dvs. in luarea unor decizii care le afecteaza direct felul in care muncesc.
- Stabiliti cu fiecare angajat planuri care sa detalieze obiectivele carierei lor.
- Implicati angajatii in stabilirea unor programe de dezvoltare personala.
- Identificati nevoile de instruire ale angajatilor si initiati programe de instruire specifice.
- Periodic, insarcinati-i cu activitati inedite, oferiti-le cursuri de perfectionare.
- Introduceti in organizatie politica promovarii din interior.
- Delegati-le acele sarcini care presupun rezolvari creative ale unor probleme.
- Discutati cu ei despre noutatile din domeniul care-i preocupa.
Atentie!
- Anumite nevoi pot sa nu existe la anumite persoane.
Ceea ce este considerat important de unii poate fi vazut ca banal de ceilalti. Mediul social (traditiile, stilul de viata, cultura) influenteaza perceptiile individuale.
- Cand o anumita nevoie nu este satisfacuta, nevoia respectiva se va amplifica si va domina dorintele angajatului. Daca insa un angajat este frustrat in permanenta in incercarea sa de a-si satisface nevoile de perfectionare si recunoastere profesionala, el se va concentra asupra celorlalte nevoi (de apartenenta la un grup, acceptare de catre acel grup, siguranta a postului, salariu), fiind motivat mai ales de acestea.
- Presupunand ca toate cele cinci nevoi sunt prezente, ierarhizarea lor poate sa difere de la angajat la angajat. Mai multe nevoi pot exista simultan si pot sa se manifeste la fel de intens.
- Unele nevoi ale angajatilor pot fi „create“. Un climat organizational sanatos, in care se manifesta o competitie benefica intre angajati, amplifica nevoile de recunoastere si autoperfectionare.