Accident de munca neconfirmat. Indemnizatie medicala s

accident de muncaindemnizatie concediu medical. certificat medical
Accident de munca neconfirmat. Indemnizatie medicala s
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
„Un angajat a avut un accident de traseu si a prezentat un concediu medical cu cod de indemnizatie 02. S-a demarat cercetarea evenimentului, insa este foarte posibil ca pana la data de 25 octombrie sa nu fie finalizata procedura. Cum se plateste medicalul? Se raporteaza in D112 in cazul in care nu poate fi vizat de casa de pensii pana la momentul depunerii declaratiei?”
 
Raspunsul specialistului:
 
Conform art. 67 alin. (1) din Normele de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate.
 
 Art. 67 (1) In cazul certificatelor de concedii medicale completate cu codurile de indemnizatie 02, 03, 04 si 10 ca urmare a unui accident de munca, dar fara avizul casei teritoriale de pensii/directiei de sanatate publica, calculul si plata indemnizatiilor se vor realiza conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la concediile si indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca cauzata de boli obisnuite, respectiv la concediile si indemnizatiile pentru prevenirea imbolnavirilor si recuperarea capacitatii de munca.
 
 
 (2) La sfarsitul fiecarei luni casele teritoriale de pensii transmit caselor de asigurari de sanatate codurile numerice personale si numele cazurilor care au primit confirmarea de accident de munca sau boala profesionala.
(3) Decontarea cheltuielilor aferente indemnizatiilor prevazute la alin. (1) se va face intre Casa Nationala de Pensii Publice si Casa Nationala de Asigurari de Sanatate prin intermediul caselor teritoriale, dupa primirea confirmarii caracterului de accident de munca sau de boala profesionala.
 
 
(4) In vederea decontarii cheltuielilor aferente indemnizatiilor prevazute la alin. (1), casele de asigurari de sanatate vor depune facturile insotite de un borderou centralizator si copiile certificatelor medicale la casa teritoriala de pensii pe raza careia a fost inregistrat accidentul de munca sau a fost declarata boala profesionala.
 
 
(5) Borderoul centralizator va cuprinde urmatoarele informatii: codul numeric personal (CNP), seria si numarul certificatelor de concedii medicale, sumele aferente indemnizatiilor platite pe baza certificatelor de concedii medicale respective.
 
 (6) Termenul de depunere a documentelor de plata este data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a primit de catre casa de asigurari de sanatate confirmarea caracterului de accident de munca sau de boala profesionala
 
 
(7) Decontarea se va face in termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor la casa teritoriala de pensii.

Desi din prevederile legale mai sus citate rezulta ca regularizarea are loc intre casa de sanatate si casa de pensii publice, in realitate in practica aceasta regularizare se realizeaza de angajator.

Astfel, angajatorul va calcula indemnizatia medicala conform unui concediu medical cod 01. In situatia in care acidentul de munca se confirma, se va rectifica statul de salarii se va depune declarative rectificativa.
 
 
Raspuns oferit de Irina Dumitrescu pentru PortalCodulMuncii.ro >>
 
 
 

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
accident de muncaindemnizatie concediu medical. certificat medical

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 11 Octombrie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Accident de munca neconfirmat. Indemnizatie medicala s Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Salariul minim de 2550 lei. RevisalIntrebare: De la data de 01.01.2022 salariu minim va fi 2550 lei,cand se inregistreaza in Revisal majorarea,in luna decembrie 2021 sau in primele zile ale lunii ianuarie 2022?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Decesul salariatului care este si asociat unic si administrator. Incetare contract de muncaIntrebare: Avem o societate la care asociatul unic care este si administrator a decedat. Acesta era si singurul angajat pe firma. In acest caz cine poate semna decizia de incetare a contractului de munca si adeverinta de vechime? Poate prestatorul extern de servicii de resurse umane si salarizare sa semneze aceste acte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]