Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a initiat o petitie pentru dreptul la salariu al angajatilor din aparatul propriu al Directiilor Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului (DGASPC).
Totodata, ministrul a precizat ca incasarea salariului de catre presedintele Consiliului Judetean trebuie sa reprezinte o garantie ca angajatorul - Consiliul Judetean - are fonduri si pentru achitarea salariilor angajatilor.
"M-am hotarat sa initiez Petitia pentru dreptul la salariu al angajatilor din aparatul propriu al DGASPC-urilor. Petitia Salariul Presedintelui Consiliului Judetean se incaseaza dupa ce se platesc salariile angajatilor! sustine revendicarile salariatilor din aparatul propriu al Directiilor Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului adresate ordonatorului de credite care trebuie sa le plateasca salariile. Daca Presedintele Consiliului Judetean si-a incasat salariul in aceasta luna inseamna ca sunt bani pentru salarii. Cer sa li se plateasca si oamenilor salariile", a anuntat Violeta Alexandru, potrivit Agerpres.
De asemenea, ministrul Muncii a precizat ca finantatorii lucratorilor din Directiile Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului sunt Consiliile Judetene.
"Presedintele Consiliului Judetean a decis cati angajati sa fie in aparatul administrativ al Directiei (la judet), ce salarii sa aiba, ce sporuri. Cu siguranta a avut in vedere resursele prevazute in bugetul CJ daca, eventual, a decis cresterea salariilor pentru acest an, cresterea numarului angajatilor etc. Salariatii aparatului de la nivelul DGASPC stiu prea bine de unde primesc, de ani de zile - nu de acum, salariile. Din bugetul Consiliului Judetean, ordonatorul de credite. Lucrurile sunt clare. Daca, totusi, mai sunt necesare clarificari, voi discuta cu angajatii aparatului administrativ al DGAPSC pe care conducerea CJ i-a dus in aceasta situatie limita de a nu incasa salariile pe drept cuvenite. Situatia oricum nu este noua. Primul a fost CJ Giurgiu, prin luna mai, tot inainte de campania electorala. Cand am intrebat atunci public fostul Presedinte al CJ daca si-a incasat salariul s-au gasit imediat bani sa li se plateasca salariatilor restantele", a explicat ministrul Muncii.
In plus, Violeta Alexandru a explicat ca nu Ministerul Muncii are responsabilitatea asigurarii fondurilor pentru angajatii DGASPC-urilor si nici pentru angajatii centrelor publice de ingrijire a persoanelor cu dizabilitati.
"Daca este nevoie sa discutam, ii rog pe salariati sa fie pregatiti sa imi spuna deschis, daca e cazul, despre eventuale cresteri ale salariilor, despre sporuri (inclusiv pe perioada pandemiei daca s-a lucrat de acasa) alocate in acest an, ca urmare a deciziei conducerii CJ. Ei stiu bine unde s-au luat, daca s-au luat, asemenea decizii. Am incredere ca mesajul meu pentru aparatul propriu al DGASPC este util. Revin cu un mesaj de clarificare si pentru situatia salariatilor din cadrul serviciilor sociale subordonate DGASPC. Modul de
salarizare al angajatilor centrelor publice de ingrijire a adultilor cu dizabilitati sau a copiilor este diferit de cel descris mai sus, cu referire la aparatul propriu al DGASPC. Nici acolo Ministerul Muncii nu are un rol in asigurarea fondurilor pentru salarizare, dar ne trebuie claritate ca sa nu se amestece lucrurile. Am convingerea ca voi avea, in acest demers, alaturi de mine si sindicatele. Vrem, impreuna, binele oamenilor", a concluzionat Violeta Alexandru.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Angajare pensionar. Durata contractuluiIntrebare: In sectorul privat, atunci cand incetam un contract individual de munca cu art. 56 alin. (1) lit. c), pe ce perioada se poate incheia un nou contract individual de munca?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Modificare salariu. ConditiiIntrebare: Un SRL care activeaza in domeniule constructiilor il are pe unul dintre salariati cu un salariu brut de incadrare de 8650 lei. De la 1 noiembrie 2025 angajatorul doreste sa ii scada salariul la 4600 lei brut de incadrare. Va rog frumos sa imi spuneti ce specificatii deosebite ar trebui sa cuprinda actul aditional la CIM al salariatului in cauza. Deasemenea, ce documente (decizii, hotarari) ar trebui sa intocmim pentru a nu avea eventuale probleme la un posibil viitor control ITM. In opinia...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<