Peste 30.000 controale ITM in starea de urgenta si de alerta! Atentie la contractele suspendate!

Isabela Alexe
Isabela Alexe
13 Iulie 2020
13 Iulie 2020
Isabela Alexe
Isabela Alexe
controale itmsomaj tehnic contracte suspendatecontroale inspectia muncii 2020
Peste 30.000 controale ITM in starea de urgenta si de alerta! Atentie la contractele suspendate!
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
De la declansarea starii de urgenta si pana la acest moment au fost efectuate peste 30.000 de controale ITM, iar amenzile aplicate insumeaza 45 milioane lei, potrivit declaratiilor facute de inspectorul general de stat al Inspectiei Muncii, Mihai Uca.
 
Acesta a atras atentia asupra faptului ca in continuare sunt multi angajatori care isi cheama angajatii la serviciu, in ciuda faptului ca acestia au contractele de munca suspendate si se afla in somaj tehnic.
 
"Principalele rezultate ale activitatii de control desfasurate de Inspectia Muncii incepand cu declansarea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, de la mijlocul lunii martie 2020 pana in prezent: numar total de controale, putin peste 30.000, din care in domeniul relatiilor de munca 16.700, in domeniul securitatii si sanatatii in munca 13.400. Numar sanctiuni contraventionale aplicate: 25.000 din care 3.400 de amenzi in valoarea totala de 45 de milioane de lei, cea mai mare parte fiind pentru nereguli in domeniul relatiilor de munca. Mentionam ca au fost identificate 2.215 persoane, ne referim acum strict la perioada 15 martie - prezent, de la inceputul starii de urgenta, care prestau munca nedeclarata, din care 504 prestau activitate in perioada in care au avut contractul de munca suspendat", a spus Mihai Uca, potrivit Agerpres.
 
Conform aceleiasi surse, din 20 mai 2020, inspectoratele teritoriale de munca, suplimentar fata de activitatile specifice pe care le desfasoara, au efectuat controale pentru verificarea aplicarii prevederilor legii 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei Covid-19. In total au fost organizate 9.800 de actiuni de control si au fost constatate in jur de 5.000 de deficiente, iar valoarea amenzilor a depasit 300.000 de lei.
 
Totodata, in perioada 1 iulie - 10 iulie, s-au efectuat 4.243 de actiuni de control din care in domeniul relatiilor de munca 2.354, iar in domeniul securitatii si sanatatii in munca 1.889. In aceasta perioada numarul sanctiunilor aplicate a fost de 3.544, din care in domeniul relatiilor de munca 993, 154 fiind pentru munca nedeclarata. Dintre acestea, 22 de persoane erau la munca desi aveau contractele de munca suspendate. In domeniul securitatii si sanatatii in munca au fost 2.554 de actiuni de control, iar valoarea amenzilor aplicate a totalizat 660.000 de lei, in timp ce pe relatiile de munca amenzile au fost de 5,5 milioane de lei. Numarul persoanelor depistate ca prestau munca nedeclarata a fost de 315, iar 45 dintre aceste persoane au fost prezente la munca in perioada in care aveau contractul de munca suspendat.
 
"Putem constata ca se mentine acest trend al angajatorilor care isi cheama la serviciu angajatii, desi persoanele respective au contractele de munca suspendate. Este un lucru pe de o parte grav, dar in aceeasi masura este un lucru incorect pentru ca acei angajatori beneficiaza de somaj tehnic si este o dubla incalcare a statului roman", a subliniat inspectorul general de stat al Inspectiei Muncii, citat de Agerpres. 
Dintre neregulile constatate se numara:
 
- neevidentierea timpului efectiv lucrat de catre salariati,
 
- nerespectarea prevederilor legale privind timpul de munca, de odihna si a termenelor de transmitere in registrul general de evidenta a salariatilor - Revisal a suspendarilor sau modificarilor contractelor de munca
 
- neachitarea drepturilor salariale si utilizarea muncii nedeclarate.
 
In primele 6 luni ale acestui an au fost efectuate 21.000 de controale in domeniul securitatii si sanatatii in munca si au fost aplicate 30.000 de sanctiuni contraventionale pentru 15.000 angajatori, iar valoarea totala a acestor amenzi a fost de 7,4 milioane de lei. In plus, inspectorii de munca au decis sistarea activitatii a 81 de angajatori si au oprit din functiune in jur de 60 de echipamente de munca.
 
Conform aceleiasi surse, in domeniul relatiilor de munca au fost efectuate 29.000 de actiuni de control si au fost sanctionati 6.400 de angajatori, fiind acordate 9.800 de sanctiuni contraventionale (valoarea totala a acestora fiind de 53 de milioane de lei). Au fost identificate 3.600 de persoane care prestau munca nedeclarata, iar 566 dintre acestia prestau activitate in perioada in care au avut avut contractul de munca suspendat. Inspectorii de munca au dispus si aproximativ 37.000 de masuri pentru remedierea neconformitatilor constatate.
 

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]