legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Angajatorii, verificati fiscal: atentie la obligatiile privind impozitul pe venit si contributii pentru sprijinul din pandemie!

inspectia munciiverificari fiscaleinspectori angajatoricontroale itm angajatori sanctiuni
Angajatorii, verificati fiscal: atentie la obligatiile privind impozitul pe venit si contributii pentru sprijinul din pandemie!
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In urma masurilor de sprijin din acest an, in contextul epidemiologic, angajatorii au in plus si obligatii noi de plata si declarative, iar verificarile fiscale sunt in crestere. Angajatorii trebuie sa fie la curent cu modificarile legislative si cu obligatiile aferente pentru telemunca, plata unor indemnizatii, decontarea salariului etc. 
 
Ajutorul de 2500 lei pentru telemunca inseamna achizitia de echipament tehnologic necesar derularii activitatii respective, inclusiv mobilier necesar. Nenumarate alte achizitii trebuie sa respecte conditiile impuse de lege, iar orice eroare atrage dupa sine amenzi semnificative. 
 
Intr-o analiza recenta, specialistii EY atrag atentia asupra lucrului cu subcontractorii, fie ca vorbim de PFA-uri sau microintreprinderi, in conditiile in care pentru flexibilizarea muncii poate creste numarul unor astfel de contracte, iar inspectiile fiscale ar putea considera  “ca este o activitate dependenta si, prin urmare, sa recalifice veniturile si sa stabileasca obligatii mari de plata”, mentioneaza HotNews.ro.
 
De asemenea, o atentie sporita trebuie acordata in cazul detasarilor si remuneratiilor aferente, avand in vedere obligatia de a informa in scris angajatii, anterior detasarii, in ce priveste sumele platite, elementele care le constituite si cheltuielile produse de detasare, atrage atentia aceeasi sursa.
 
”Pe langa aceste informatii, documentatia de detasare trebuie sa cuprinda si informatiile prevazute de art. 18 (1) Codul Muncii: durata detasarii, moneda in care se va plati salariul si modalitatea de plata, reglementari principale din legislatia muncii din acea tara, conditiile de clima si de repatriere”, a  explicat Anca Atanasiu, Managing Associate in cadrul Radu si Asociatii SPRL, potrivit HotNews.ro.
 
Totodata, se recomanda o grija mai mare la plata impozitului si a contributiilor sociale, inclusiv in cazul salariatilor detasati. Documentele complete trebuie sa fie pregatite in cazul unui control inopinat.
 
Astfel, in ce priveste angajatii detasati in Romania, se prezinta “contractul de servicii, facturile aferente, detalierea si descrierea activitatilor prestate, contractul de detasare, calculul si justificarea tratamentului fiscal aplicat veniturilor salariale (care pot fi verificate si in contextul sumelor facturate), declaratiile depuse de catre persoanele detasate si dovada platii obligatiilor fiscale, formularul A1 si validitatea acestuia (in situatia in care detasatul a ramas asigurat in sistemul de securitate sociala din statul de origine), poate chiar si pontajul”, informeaza sursa citata.
 
Va anuntam, recent, ca a fost demarata si o campanile nationala de verificare, la firmele cu peste 50 anajati, iar telemunca, decalarea programului si masurile SSM sunt primele in vizor.
 
Luna aceasta, inspectorul general de stat, Dantes Nicolae Bratu, in calitate de coordonator national, a explicat ce consta aceasta campanie:
 
”De la an la an, domeniul legislatiei muncii a suferit numeroase modificari si adaptari fie la legislatia europeana, fie impuse de contextul socio-economic si, mai nou, epidemiologic, pe care il traversam. Suntem obligati sa ne adaptam prompt si sa implementam imediat toate schimbarile impuse de realitatile cu care ne confruntam de la o zi la alta. Celebra afirmatie ”Timpul nu mai are rabdare cu oamenii” a lui Marin Preda pare mai actuala ca oricand. Daca pana acum activitatea inspectorilor de munca avea o latura importanta de prevenire, care viza informarea si constientizarea lucratorilor si a angajatorilor asupra riscurilor la care se expun, in contextul actual suntem obligati sa impunem respectarea anumitor reglementari, practic s-a trecut de la poate la trebuie.
 
Astfel, luand in considerare necesitatea asigurarii, in continuare, a unei protectii adecvate impotriva imbolnavirii cu coronavirusul SARS-CoV-2, prevazuta de Legea nr.55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, se impune intensificarea controalelor desfasurate de Inspectia Muncii, in vederea verificarii si constientizarii angajatorilor cu privire la aplicarea legislatiei care reglementeaza stabilirea unor programe individualizate de munca, munca la domiciliu munca in regim de telemunca precum si cu privire la asigurarea unui mediu de munca sigur pentru securitatea si sanatatea lucratorilor. Solicit colegilor inspectori de munca sa-si ia toate masurile necesare astfel incat, in exercitarea activitatii de control, sa evite, pe cat posibil, expunerea la contaminarea cu virusul Sars-CoV-2. Rezultatele vor fi comunicate public la sfarsitul campaniei”, transmite Inspectia Muncii.
 

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inspectia munciiverificari fiscaleinspectori angajatoricontroale itm angajatori sanctiuni

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 20 Noiembrie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Angajatorii, verificati fiscal: atentie la obligatiile privind impozitul pe venit si contributii pentru sprijinul din pandemie! Nota: 3 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Tichete de masa pentru CIM cu timp partialIntrebare: Cate tichete de masa se acorda angajatilor carora li s-a redus timpul de munca cf. OUG132/2020? Exemplu: s-a redus timpul de munca in luna noiembrie 2020 de la 160 ore/luna la 100ore/luna, adica o norma de 5 ore zilnic.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare cu CIM pe durata determinataIntrebare: Exista vreo reglementare legata de durata minima a contractului pe durata determinata? Avem un proiect si dorim sa angajam o persoana pentru 15 zile.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"
Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
//
[x]