Obligatiile adminstratorului sau ale conducatorului institutiei privind apararea impotriva incendiilor

apararea impotriva incendiilorobligatii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatiile privind apararea impotriva incendiilor difera in functie de calitatea pe care o detineti in cadrul institut iei, respectiv daca sunteti administrator sau conducator al ei, utilizator sau salariat.

Definitie: Utilizatiorul este persoana fizica sau juridica ce foloseste un bun, cu orice titlu, in interesul sau, al altuia sau in interes public.

Daca sunteti adminstrator sau conducatorul al unei institutii aveti, in principal, urmatoarele obligatii

- Sa stabiliti, prin dispozitii scrise, responsabilitatea modului de organizare pentru apararea impotriva incendiilor in unitatea pe care o con duceti, sa le actualizati atunci cånd apar modificari si sa le a du ceti la cunostinta sala riatilor, utilizatorilor si oricaror persoane interesate.

 -  Sa asigurati identificarea si evaluarea riscurilor de incendiu din unitatea dvs. si sa asigurati corelarea masurilor de aparare impotriva incendiilor cu natura si nivelul riscurilor.

 - Sa solicitati si sa obtineti avizelor si autorizatiilor de securitate la incendiu prevazute de lege si sa asigurati respectarea conditiilor care au stat la baza eliberarii acestora.

 Atentie: In cazul anularii avizelor sau a autorizatiilor trebuie sa dispuneti imediat sistarea lucrarilor de construct ii sau oprirea functionarii ori utilizarii constructiilor sau amenajarilor respective.

 - Sa permiteti, in conditiile legii, executarea controalelor si a inspectiilor de prevenire impotriva incendiilor, sa prezentati documentele si informatiile solicitate si sa nu ingreunati sau sa obstructionati in niciun fel efectuarea acestora.

 - Sa permiteti alimentarea cu apa a autospecialelor de interventie in situatii de urgenta.

 - Sa intocmiti, sa actualizati permanent si sa transmiteti inspectoratului pentru situatii de urgenta ju de tean sau al municipiului Bucuresti lista cu substantele periculoase,, cla sificate potrivit legii, utilizate in ac ti vitatea institutiei pe care o condu ceti. Lista trebuie sa cuprinda men tiuni privind proprietatile fizico-chi mice, codurile de identificare, ris cu rile pe care le prezinta pentru sa na tate si mediu, mijloacele de protectie recomandate, metodele de interventie si prim-ajutor, substantele pen tru stingere, neutralizare sau decontaminare. 

- Sa elaborati instructiunile de aparare impotriva incendiilor si sa stabilit i atributiile ce revin in acest caz salariatilor la locurile de munca.

- Sa verificati daca salariatii cunosc si respecta instructiunile necesare privind masurile de aparare impotriva incendiilor si sa verificati respectarea acestor masuri.

- Sa asigurati constituirea, cu avizul inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean sau al municipiului Bucuresti, a serviciului de urgenta privat, precum si functionarea acestuia conform reglementarilor in vigoare sau sa incheiati contract cu un alt serviciu de urgenta voluntar sau privat, capabil sa intervina pentru stingerea incendiilor. 

- Sa asigurati intocmirea si actualizarea planurilor de interventie si sa asigurati conditiile pentru aplicarea acestora.

- Sa permiteti accesul fortelor inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean sau al municipiului Bucuresti in unitatea dvs. – pentru a desfasura activitati de recunoastere, instruire sau de antrenament – si sa asigurati participarea la exercitiile si aplicatiile tactice de interventie organizate de acesta.

 - Sa asigurati utilizarea, verificarea, intretinerea si repararea mijloacelor de aparare impotriva incendiilor cu personal atestat, conform instructiunilor furnizate de proiectant.

 - Sa asigurati pregatirea si antrenarea serviciului de urgenta privat pentru interventie.

 - Sa asigurati si sa puneti in mod gratuit la dispozitia fortelor chemate in ajutor mijloacele tehnice pentru aparare impotriva incendiilor si echipamentele de protectie specifice riscurilor care decurg din existenta si functionarea unitatii dvs., precum si medicamentele pentru acordarea primului-ajutor.

 - Sa stabiliti si sa transmiteti catre transportatorii, distribuitorii si utilizatorii produselor dvs. regulile si masurile de aparare impotriva incendiilor, specifice acestora, corelate cu riscurile la utilizarea, manipularea, transportul si depozitarea produselor respective.

- Sa informati de indata inspectoratul pentru situatii de urgenta judetean sau al municipiului Bucuresti despre izbucnirea si stingerea cu forte si mijloace proprii a oricarui incendiu, iar in termen de 3 zile lucratoare sa completati si sa trimiteti acestuia raportul de interventie.

- Sa utilizati n unitatea dvs. numai acele mijloace tehnice de aparare impotriva incendiilor care sunt certificate conform legii.


de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
apararea impotriva incendiilorobligatii

Data aparitiei: 26 Octombrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Obligatiile adminstratorului sau ale conducatorului institutiei privind apararea impotriva incendiilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]