Ce decizii trebuie sa emita angajatorul in cadrul unei societati pentru a functiona conform legislatiei in vigoare?
Raspunsul specialistului:
1. Decizii pentru organizarea activitatii de prevenire si protectie
• Decizie pentru numirea lucratorului semnat cu atributii in domeniul
SSM • Decizie de numire a sefului de serviciu intern de prevenire si protectie si a lucratorilor desemnati pentru societatile cu mai mult de 250 salariati
• Contractul de prestari servicii cu un serviciu extern de prevenire si protectie, unde este cazul.
2. Contract de prestari servicii cu un cabinet de medicina muncii
3. Decizie de infiintare a Comitetului de Securitate si Sanatate in Munca(CSSM) pentru societati cu mai mult de 50 de salariati
4. Decizii privind desemnarea lucratorilor care aplica masurile de prim ajutor, de stingere a incendiilor ?i de evacuare a lucratorilor
5. Decizii pentru desemnarea conducatorilor locurilor de munca daca prin
organigrama nu sunt stabiliti sefi ierarhici de conducere
6. Decizie pentru evidenta zonelor cu risc ridicat si specific, unde este cazul
7. Decizie pentru numirea responsabilului cu supravegherea lucratorilor care lucreaza în conditii de izolare, unde este cazul
8. Decizii de numire a comisiilor de cercetare a evenimentelor soldate cu incapacitate temporara de munca.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Stabilirea sanctiunilor disciplinareIntrebare: Conform art. 250 din Codul muncii, angajatorul stabileste sanctiunea disciplinara aplicabila in functie de gravitatea abaterii, luand in considerare criterii precum comportamentul general in serviciu al salariatului si eventualele sanctiuni disciplinare aplicate anterior acestuia. In cazul unui salariat impotriva caruia, pe parcursul activitatii, au fost formulate mai multe plangeri legate de comportamentul sau, care insa nu au facut obiectul unei cercetari disciplinare, ori care a fost anterior...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Pensie cu reducerea varstei standard de pensionare. Incetare CIMIntrebare: Vin cu rugamintea de a ne clarifica urmatoarea situatie. In cadrul unitatii noastre scolare avem o salariata nascuta la data de 06.01.1964 care si-a depus dosarul de pensionare incepand cu data de 01.09.2024, avand o vechime de 42 de ani in munca. In luna decembrie a i s-a comunicat decizia de pensionare. Intrebare: Salariata isi poate continua activitatea in baza aceluiasi contract individual de munca pana la implinirea varstei standard de pensionare fara suspendarea pensiei? Ce optiuni avem ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<