Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Salariul angajatului temporar si concediul de odihna: Klaus Iohannis a promulgat modificarile la Codul Muncii

Salariul primit de salariatul temporarmunca temporaracontract munca temporara
Astazi, presedintele Klaus Iohannis a promulgat legea pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003, Codul Muncii, lege referitoare la drepturile salariatului temporar si durata concediului de odihna anual.


Proiectul de lege adoptat de Camera Deputatilor introduce 2 alineate la articolul 92, dupa cum urmeaza: 

"(3) Salariul primit de salariatul temporar pentru fiecare misiune nu poate fi inferior celui pe care il primeste salariatul utilizatorului, care presteaza aceeasi munca sau una similara cu cea a salariatului temporar.

(4) In masura in care utilizatorul nu are angajat un astfel de salariat, salariul primit de salariatul temporar va fi stabilit luandu-se in considerare salariul unei persoane angajate cu contract individual de munca si care presteaza aceeasi munca sau una similara, astfel cum este stabilit prin contractul colectiv de munca aplicabil la nivelul utilizatorului".



Asa cum se precizeaza in expunerea de motive, aceasta reglementare doreste continuarea transpunerii Directive 2008/104/CE privind munca prin agent de munca temporara.

"Astfel, prin aceasta initiativa legislativa se are in vedere continuarea transpunerii in legislatia interna a Directivei nr. 2008/104/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind munca prin agent de munca temporara. Modificarile si completarile propuse au avut in vedere faptul ca dispozitiile directive nu disting cu privire la natura contractului de munca temporara respectiv, nu se face deosebirea cu privire la durata determinata sau nedeterminata a acestuia. De asemenea, prevederile art. 3 alin. 91) lit. b) si c) din directiva, care definesc agentul de munca temporara si lucratorul temporar, stabilesc ca lucratorul lucreaza temporar numai la intreprinderea utilizatoare."

Propunerea legislativa doreste modificarea si completarea dispozitiilor Codului muncii cu privire la munca prin agent de munca temporara. Se doreste asigurarea convergentei sociale si economice in cadrul Uniunii Europene.

"Prin modificarile din continutul art, 94 peropunem redefinirea contractului de munca temporara in acord cu legislatia europeana, in sensul posibilitatii incheierii acestuia, de regula pe durata nedeterminata, in mod corespunzator acestei noi viziuni legislative, si am avut in vedere modificarea si completarea prevederilor art. 92, art. 94, art. 95 si ale art. 97 din Codul muncii."

Initiativa legislativa propune urmatoarele aspecte, asa cum se precizeaza in Punctul de vedere al Guvernului Romaniei:

1. Contractul de munca temporara sa se incheie, de regula, pe durata nedeterminata si in forma scrisa

2. Salariul primit de salariatul temporar pentru fiecare misiune sa nu fie mai mic decat al salariatului utilizatorului care presteaza aceeasi munca sau una similara

3. Instituirea dreptului salariatului temporar aflat in perioada dintre doua misiuni la dispozitia agentului de munca temporara la o indemnizatie de intrerupere a activitatii de cel putin 75% din salariul minim brut pe tara, precum si reconfigurarea perioadelor de proba pentru salariatul temporar din perspectiva duratei acestora

4. Eliminarea criteriului de stabilire a duratei concediului de odihna in raport cu activitatea prestata intr-un an calendaristic

5. Salariatii care s-au aflat in perioada de referinta consecutive in concediu medical sau de maternitate sa aiba dreptul de a beneficia ulterior de concediu de odihna integral, cu stabilirea unei perioade de report de 18 luni de la expirarea careia dreptul de concediu de odihna se stinge in situatia in care apare cumularea perioadelor de incapacitate temporara de munca/ concediu de maternitate cu perioada concediului de odihna.



PNL a solicitat Curtii Constitutionale sa constate ca anumite prevederi din Legea ce va modifica Codul Muncii sunt neconstitutionale.

"Adoptarea acestei legi aduce mari prejudicii, deoarece prin intrarea ei in vigoare se va ajunge la concedierea si trimiterea in somaj a unui numar de aproximativ 100.000 salariati, reducerea majora a sansei primului job pentru tineri, pierderi importante la bugetul de stat, de aproximativ 132 milioane de euro anual - provenite din necolectarea de taxe si impozite si evaziune fiscala rezultata din munca la negru, dar si cresterea cu peste 36 de milioane de euro anual a cheltuielilor suplimentare din bugetul asigurarilor sociale, prin scoaterea de pe piata muncii a zeci de mii de angajati si lipsirea acestora de accesul la contracte de munca temporara, pana la gasirea unui post permanent", declara atunci purtatorul de cuvant al grupului PNL din Camera Deputatilor, Cristina Pocora.

Curtea Constitutionala a respins aceasta obiectie de neconstitutionalitate.


Sursa: Camera Deputatilor


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Salariul primit de salariatul temporarmunca temporaracontract munca temporara

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 21 Ianuarie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Salariul angajatului temporar si concediul de odihna: Klaus Iohannis a promulgat modificarile la Codul Muncii Nota: 4.25 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Concediu De Odihna Pentru Perioada LucrataIntrebare: Am lucrat in perioada 01 ianuarie 2018 pana in 07 septembrie 2018. Din 7 septembrie sunt in concediu de odihna. Concediu de odihna cuenit pe an 26 zile . Dupa expirare CO cuvenit perioadei lucrate solicit incetare CIM pentru pensionare anticipata. Nua efectuat nici o zi CO aferenta anului 2018. CO cuvenit/ luna : 26/12 = 2.1666 Nr de zile de CO se calculeaza la 8 luni sau la 9 luni tinand cont de faptul ca din 10 sept figurez in CO pana la sfarsitul lunii ? Respectiv am dreptul la 17.33
 

Raspuns: Dreptul de concediu de odihna vi se calculeaza pana la incetarea contractului individual de munca, n... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!

Modele de Fise de Post actualizate in 2018
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!
Modele de Fise de Post actualizate in 2018

Descarcati gratuit Raportul Special

"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]