Editorial, 16.12.2008 - Gabriela Chirazof
Cererile pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului si documentele din care rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare a acesteia se depun, dupa caz, la primaria comunei, orasului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucuresti, pe raza careia/caruia solicitantul isi are domiciliul sau resedinta.
Documentele care insotesc cererea de acordare a indemnizatiei pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani (3 ani in cazul copilului cu handicap) sunt prevazute in art. 8 alin. (1) din O.U.G. nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului.
Pana la data de 10 a fiecarei luni, primariile au obligatia de a transmite pe baza de borderou cererile inregistrate in luna anterioara, insotite de documentele justificative, la directiile judetene de munca, solidaritate sociala si familie, respectiv la directia de munca, solidaritate sociala si familie a municipiului Bucuresti, denumite in continuare directii teritoriale.
Cererile depuse la directiiile judetene de munca se solutioneaza in termen de 15 zile lucratoare de la data inregistrarii la directia teritoriala, prin decizie de admitere sau, dupa caz, de respingere, emisa de directorul executiv. Decizia se comunica solicitantului in termen de 5 zile lucratoare de la data emiterii.
Solicitantul nemultumit de decizia emisa de directorul executvi al directiei teritoriale de munca, solidaritate sociala si familie poate formula contestatie la decizie.
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Aceste contestatii se solutioneaza potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Ca un prim demers pentru contestarea deciziei emise, inainte de a se adresa instantei de contencios administrativ competente, solicitantul indemnizatiei trebuie sa ceara printr-o plangere prealabila autoritatii publice emitente sau autoritatii ierarhic superioare, daca aceasta exista, in termen de 30 de zile de la data comunicarii deciziei, revocarea, in tot sau in parte, a acesteia.
Numai dupa indeplinirea acestei proceduri persoana in cauza se poate adresa instantei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim si repararea pagubei ce i-a fost cauzata.
_____________________________________________
CAS, CASS, concedii medicale, somaj, pensii ...
acum aveti toate raspunsurile la indemana! Click aici.
_____________________________________________