Cum mentineti implicarea angajatilor dvs.?
Angajatii dumneavoastra ofera companiei tot ceea ce au mai bun? Cred ca ceea ce fac este important? Se simt apreciati? Se prezinta la locul de munca, in fiecare dimineata, motivati si si entuziasti? Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau Noua lege a pensiilor Ghid practic Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Un steag rosu ar trebui sa fie ridicat in cazul in care ati raspuns “Nu” la toate intrebarile de mai sus. De ce? Pentru ca oamenii de afaceri care nu au cu adevarat grija de angajatii lor scapa printre degete posibilitatea de a-si mari profitul si de a reduce costurile.
Pentru intrebarile dvs. legate de managementul resurselor umane, acum aveti raspunsurile! Pentru mai multe informatii despre managementul resurselor umane , click aici!
Oamenii de afaceri lucreaza cu "oameni care fac". Ei nu trebuie insa sa uite niciodata ca "oamenii care fac" sunt, inainte de toate, si "oameni care sunt". Pentru ca afacerea sa mearga bine, trebuie ca ei sa faca bine. Iar pentru ca ei sa faca bine, este necesar sa ii ajutati sa fie bine. Vor avea de castigat si veti avea de castigat.
O afacere sanatoasa este intotdeauna o ecuatie cu doua cunoscute satisfacute!
1. Debarasati-va cat mai rapid de toate parerile proaste!
Apropiati-va de fiecare angajat ca de o sursa unica de cunoastere care poate contribui semnificativ la bunastarea companiei. Impreuna, trebuie sa materializati o viziune!
2. Asigurati-va ca angajatii dispun de tot ceea ce le este necesar pentru a-si indeplini sarcinile!
Mai tineti minte cand, inaintea inceperii unui nou an scolar, va ocupati de achizitionarea tuturor rechizitelor de care aveati nevoie? De ce n-ati oferi departamentului dumneavoastra aceeasi oporunitate, intrebandu-va colegii: “Aveti tot ceea ce va trebuie pentru a putea oferi maxima eficienta?”.
Nu uitati, asa cum piata si nevoile cumparatorilor se pot schimba zilnic si nevoile angajatilor dumneavoastra se modifica in permanenta.
3. Comunicati-le clar angajatilor ce anume asteptati de la ei, care sunt valorile si viziunea companiei, precum si modul in care definiti succesul !
Angajatii nu pot performa bine si nu se pot dovedi productivi daca nu stiu cu precizie ce anume au de facut si care este contributia lor la bunstarea si succesul companiei.
Asigurati-va ca le comunicati in mod constant, ca o regula, sarcinile si propriile asteptari.
4. Faceti un efort pentru a va cunoaste mai bine angajatii, pentru a afla, in special, care sunt obiectivele lor profesionale, factorii principali de stres, ce anume ii stimuleaza cel mai mult si cum definesc succesul!
Nu este vorba despre a intra in foarte multe detalii, nici despre a face psihanaliza.
Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa va aratati (si sa fiti) interesat(a) de viata lor si sa faceti ceea ce va sta in putinta pentru a-i ajuta sa fie mai echilibrati si mai impliniti.
Nu veti avea decat de castigat!
5. Asigurati-va ca sunt bine pregatiti si instruiti in ceea ce priveste rezolvarea problemelor si solutionarea conflictelor!
Astfel de aptitudini, de o importanta capitala, ii vor ajuta sa interactioneze mai bine cu dumneavoastra, cu colegii, clientii si celelalte persoane cu care intra in contact.
Este o chestiune de bun-simt: imbunatatirea comunicarii reduce stresul si da o nota de pozitivitate intregii activitati.
6. Intrebati-va in mod constant cum sunteti perceput de catre angajatii dumneavoastra!
Stiu cat de dificil este sa obtii, de la angajati, un “feedback” real, cat de greu le este acestora sa fie sinceri si onesti atunci cand au impresia ca raspunsul lor se poate repercuta asupra pozitiei lor in companie. Pentru a imbunatati aceasta situatie, puneti accent pe dialoguri care incep prin fraze precum: “Unul dintre obiectivele mele ca manager este sa raspund cat mai bine si mai prompt nevoilor colaboratorilor mei.
Ce anume as putea sa fac pentru ca munca ta sa fie simplificata? Haide sa vedem, impreuna, cum ne putem imbunatati activitatea si colaborarea.”. Nu uitati ca este extrem de important modul cum reactionati ulterior primirii “feedback”-ului. Multumiti-le intotdeauna angajatilor si incurajati-i sa fie si pe viitor la fel de sinceri.
Ghid practic de managementul resurselor umane. Click aici pentru detalii.
7. Acordati atentia cuvenita “barfelor” si “ritualurilor” interne.
Compania dumneavoastra este genul de companie care incurajeaza oamenii sa rada si sa se destinda. Trimiteti, macar o data la cateva zile, e-mail-uri care sa contina glume sau stiri interesante. Nu va implicati in discutii care afecteaza imaginea companiei sau a unor persoane din interior/exterior.
In schimb, incurajati si participati la toate povestirile despre suuces, fie ca este vorba despre succesul propriei companii, fie ca este vorba despre succesul unor alte companii.
8. Recompensati-le eforturile si recunoasteti-le valoarea!
…In asa fel incat sa se simta pretuiti. Este un motiv in plus pentru care este bine sa va cunoasteti angajatii. Nu uitati sa va aratati aprecierea atat pentru rezultatele obtinute, cat si pentru eforturile substantiale depuse.
9. Fiti consistent(a) si persistent(a)!
Daca demarati un proiect si apoi, dupa scurt timp, il abandonati, veti contribui substantial la demotivarea personalului. De regula, oamenii sunt obositi si aproape exasperati din cauza faptului ca programul de lucru le mananca aproape tot timpul. Din acest motiv, entuziasmul si implicarea vor disparea in ceata de indata ce managerul capata o mina plictisita.
Un manager plictisit devine plictisitor! Intre implicarea unui angajat intr-un proiect si hotararea fatisa a managerul de a realiza respectivul proiect exista o foarte stransa legatura. Din acest motiv, una dintre prioritatile zilnice ale unui manager trebuie sa fie obligatoriu aceea de a menine in randul angajatilor un nivel ridicat de implicare si de entuziasm.
Angajatii reprezinta, fara doar si poate, cele mai importante “bunuri” ale unei companii. Ideile colective, “feedback”-ul si entuziasmul sunt ingredientele esentiale ale unei afaceri de succes. Exista cateva persoane care sunt in mod natural inclinate sa dea tot ceea ce au mai bun, indiferent de locul de munca si de conditiile de lucru.
Insa majoritatea oamenilor au nevoie de ghidarea unor mangeri cu experienta, care sa le incurajeze ideile, sa le solicite “feedback” si sa genereze entuziasm.