In ultimele 3 trimestre, somajul in randul tinerilor a crescut puternic si in Romania, atingand nivelul record de 25,7% in primul trimestru din 2014.
52% dintre studentii romani isi doresc o afacere proprie in urmatorii 2 ani. Acestea sunt rezultatele unei analiza realizate de EY Romania.
"Tinerii romani sunt dispusi sa munceasca din greu pentru ceea ce isi doresc, conform unei analize recente realizate de EY impreuna cu Academia de Studii Economice in randul a 765 studenti. Conform aceleiasi analize, 52% dintre acesti tineri sunt interesati sa isi dezvolte propria afacere in urmatorii doi ani. Avand in vedere aceste date, tinerii romani trebuie sustinuti sa devina antreprenori prin masuri clare, care sa derive din masurile si schemele de succes aplicate in alte tari si adaptate realitatilor romanesti", a declarat Mihaela Matei, coordonatorul proiectului Barometrul Antreprenoriatului Romanesc si Special Projects Communication Officer, EY Romania, citata de Agerpres.
"In Romania, desi anul trecut rata somajului in randul tinerilor era sub media europeana, in primul trimestru din 2014 aceasta rata a atins 25,7%, dupa o crestere continua in ultimele trei trimestre", se precizeaza in cadrul unui comunicat din partea institutiei.
Cu toate ca se iau masuri cat se poate de consistente pentru combaterea cresterii ratei somajului in randul tinerilor, aceasta continua sa creasca. Un posibil mod de solutionare a acestei situatii este si cel de indrumare a tinerilor catre proiecte antreprenoriale in cadrul carora acestia sa isi gaseasca implinirea profesionala.
250 Modele Fise de Post
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Conform EY Romania, afacerile conduse de antreprenori vor genera mai multe locuri de munca decat marile corporatii in anul 2015. Astfel, expertii EY considera oportuna crearea de mecanisme de finantare, cu derulare prin guverne sau cu sprijinul acestora.
Cu toate acestea, nivelul fiscalizarii, incertitudinea fiscala si birocratia reprezinta cateva dintre obstacolele pe care romanii le considera ca fiind motive de neincredere intr-un eventual proiect antreprenorial.
sursa: Agerpres