Editorial, 07.07.2008 - Gabriela Chirazof
In orice organizatie, atat in cele mari, cat si in cele de dimensiuni mai mici, relatia dintre manager si salariati trebuie sa se bazeze pe respect reciproc si intelegerea nevoilor celeilalte parti.
Avem necesitati diferite, iar aceleasi lucruri au importanta deosebita de la un individ la altul. Daca la un anumit moment al vietii punem accent pe bunastarea materiala si ne canalizam eforturile spre asigurarea unor mijloace de trai adecvate prin munca asidua, observam ca dupa o perioada de timp, cand mijloacele financiare obtinute ne acopera necesitatile, alte necesitati le iau locul.
Specialistii spun ca, de regula, sistemul de motivare si recompensare trebuie conceput astfel incat sa corespunda clasificarii necesitatilor conform teoriei ierarhiei nevoilor lui Maslow:
•necesitati fiziologice,
•de securitate fizica si sociala,
•sociale, de asociere,
•de stima si recunoastere sociala,
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Portal Codul Muncii
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
•de afirmare si realizare personala.
Atentia deosebita pentru motivarea si recompensarea salariatilor trebuie sa constituie o prioritate in politica de personal a unei organizatii cu atat mai mult cu cat realitatea romaneasca de astazi demonstreaza o fluctuatie continua a fortei de munca.
Ce ne poate opri din miscare?
Evident ca aceasta "migratie" a fortei de munca nu poate fi oprita, insa un grad mai mare de retentie al salariatilor intr-o companie poate fi obtinut si ca urmare a implementarii unui sistem de motivare si recompensare al acestora luandu-se in considerare nevoile fiecaruia dintre ei.
__________________________________________________________________
Cum sa atrageti si sa retineti in firma dvs. angajati competenti, motivati si eficienti? Descoperiti chiar azi solutiile practice complete!
Clic aici!
__________________________________________________________________