Care e procedura de constituire garantii pentru gestionari?

Formulare si Adeverinteprocedura constituire garantiiLegea 22/1969gestionarigestiona
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Vom stabili mai jos care este procedura de constituire garantii pentru gestionari, precum si daca, pentru constituirea garantiilor, salariatul trebuie sa aiba in contract functia de gestionar sau poate fi si primitor-distribuitor, cu atributii de gestionar in fisa postului.

Potrivit prevederilor art. 1 din Legea 22/1969, cu modificarile si completarile ulterioare, "gestionar, in intelesul prezentei legi, este acel angajat al unui agent economic, autoritati sau institutii publice care are ca atributii principale de serviciu primirea, pastrarea si eliberarea de bunuri aflate in administrarea, folosinta sau detinerea, chiar temporara, a unui agent economic, autoritati sau institutii publice, indiferent de modul de dobandire si de locul unde se afla bunurile.

Ministerele si celelalte organe centrale stabilesc functiile prin a caror ocupare angajatul dobandeste, potrivit alineatului 1, calitatea de gestionar. Aceste functii sunt denumite, in cuprinsul prezentei legi, functii de gestionari".

Totodata, potrivit prevederilor art. 7 din acelasi act normativ, in cazul in care gestiunea este incredintata mai multor persoane, angajarea sau trecerea in functia de gestionar se face cu avizul scris al celorlalti gestionari. Angajarea sau trecerea unei persoane intr-o functie din subordinea gestionarului se face cu avizul scris al acestuia.

Gestionarul are obligatia de a constitui o garantie in numerar, conform prevederilor art. 10. Legea prevede in cuprinsul alin. (5) al art.10 anumite exceptii de la obligativitatea constituirii acestei garantii, respectiv pentru cel care inlocuieste temporar un gestionar sau cel caruia i se incredinteaza o gestiune pe o perioada de cel mult 60 de zile pana la numirea unui gestionar.

Asadar, astfel cum afirmam anterior, calitatea de gestionar este data de atributiile principale care intra in sarcina acestuia, respectiv primirea, pastrarea si eliberarea de bunuri aflate in administrarea, folosinta sau detinerea, chiar temporara, a unui agent economic, autoritati sau institutii publice, indiferent de modul de dobandire si de locul unde se afla bunurile.

In acest context, in masura in care la nivelul unitatii sunt incadrate persoane in functia de primitor-distribuitor, apreciem ca se pot incheia contracte de garantie cu toti acei salariati care au ca atributii principale de serviciu primirea, pastrarea si eliberarea de bunuri materiale, mijloace banesti sau orice alte valori. Or, in concordanta cu dispozitiile acestei legi este obligatoriu sa se constituie garantii in numerar cu toti acei salariati care au ca atributii principale de serviciu, prevazute in fisa postului, primirea, pastrarea si eliberarea de bunuri materiale, mijloace banesti sau orice alte valori.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcodulmuncii.ro

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Atentie! Regulamentul Intern trebuie modificat conform actelor normative intrate in vigoare in ultima perioada!
Riscati amenzi de pana la 30.000 de lei!

Scapati instantaneu de stresul
intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea pe stick „Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz” gasiti TOT!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Formulare si Adeverinteprocedura constituire garantiiLegea 22/1969gestionarigestiona

Data aparitiei: 18 Decembrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Care e procedura de constituire garantii pentru gestionari? Nota: 4.25 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]