Intrebare: Cum se organizeaza activitatea de prevenire si protectie la un lacas de cult (manastire sau biserica)? Va rog un model
Raspuns: Indiferent de domeniul de activitate, organizarea activitatilor de prevenire si protectie se realizeaza conform prevederilor Legii nr 319/2006 a securitati si sanatatii in munca, cu modificarile si completarile ulterioare. Modul de aplicare a prevederilor Legii nr. 319/2006 este stabilit prin normele metodologice aprobate in Hotararea de Guvern nr. 1425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Potrivit art. 14 din HG nr. 1425/2006, organizarea activitatilor de prevenire si protectie este realizata de catre angajator, in urmatoarele moduri:
a) prin asumarea de catre angajator, daca are capacitatea necesara in domeniu, a atributiilor pentru realizarea masurilor prevazute de lege;
b) prin desemnarea unuia sau mai multor lucratori pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie;
c) prin infiintarea unuia sau mai multor servicii interne de prevenire si protectie;
d) prin apelarea la servicii externe de prevenire si protectie.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
In sensul Legii nr 319/2006, termenii si expresiile de mai jos au urmatorul inteles:
- lucratorul este persoana angajata de catre un angajator, potrivit legii, inclusiv studentii, elevii in perioada efectuarii stagiului de practica, precum si ucenicii si alti participanti la procesul de munca, cu exceptia persoanelor care presteaza activitati casnice;
- angajatorul este persoana fizica sau juridica ce se afla in raporturi de munca ori de serviciu cu lucratorul respectiv si care are responsabilitatea intreprinderii si/sau unitatii.