Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

 

Noua hotarare privind cerintele SSM din sectorul medical (partea a II-a)

SSM si PSIsectorul medical
CAP. II


Domeniul de aplicare     
ART. 5

(1) Prevederile prezentei hotarari se aplica in sectorul spitalicesc si cel al asistentei medicale, atat public, cat si privat, tuturor lucratorilor implicati in serviciile si activitatile legate in mod direct de serviciile din sectorul spitalicesc si al asistentei medicale si tuturor celor care se afla sub autoritatea manageriala si supravegherea angajatorilor.

(2) Cerintele prevazute de aceasta hotarare se aplica angajatorilor aflati in una dintre urmatoarele situatii:
a) desfasoara ca obiect de activitate gestionarea, organizarea si furnizarea asistentei medicale;
b) furnizeaza servicii, in baza unui contract, unui angajator prevazuta la lit. a), in conditiile alin. (3);
c) au lucratori care lucreaza sau sunt sub supravegherea ori indrumarea lor, expusi unui risc de ranire datorat obiectelor ascutite, in timpul lucrului la locul de munca al unui angajator prevazuta la lit. a), in raport cu acea activitate, in conditiile alin. (1).

(3) Cerintele impuse de prezenta hotarare unui angajator prevazute la alin. (2) lit. b) si c) se aplica numai in masura in care acesta controleaza sau raspunde de unul dintre urmatoarele aspecte, la locul de munca al unui angajator prevazuta la alin. (2) lit. a):
a) activitati care sunt susceptibile de a expune lucratorii care lucreaza sau sunt sub supravegherea ori indrumarea sa unui risc de ranire cu obiecte ascutite la locul de munca;
b) o persoana care utilizeaza, supravegheaza sau gestioneaza utilizarea obiectelor ascutite;
c) modul in care sunt utilizate obiectele ascutite.

(4) In cazul in care unui angajator ii revine o obligatie potrivit alin. (3) in ceea ce priveste lucratorii sai, acelui angajator ii revine aceeasi obligatie si in ceea ce priveste orice alta persoana care, desi nu este un lucrator al sau, lucreaza sub supravegherea si conducerea sa.

(5) Contractele de furnizare de servicii incheiate de catre angajatorul prevazut la alin. (2) si subcontractant vor contine prevederi privind obligatiile ce decurg din prezenta hotarare.

CAP. III
Evaluarea riscurilor si supravegherea starii de sanatate a lucratorilor

ART. 6
(1) Evaluarea riscurilor profesionale se face potrivit prevederilor Legii nr. 319/2006, cu modificarile ulterioare, si ale Hotararii Guvernului nr. 1.092/2006.
(2) Evaluarea prevazuta la alin. (1) trebuie sa vizeze si toate situatiile in care exista raniri, sange sau alte materiale cu potential infectios.

ART. 7
Supravegherea starii de sanatate a lucratorilor se face potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.092/2006 si ale Hotararii Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor, cu modificarile si completarile ulterioare.

>> Noua hotarare privind cerintele SSM din sectorul medical (partea a III-a)

>> Noua hotarare privind cerintele SSM din sectorul medical (partea I)

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
SSM si PSIsectorul medical

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 22 Mai 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Noua hotarare privind cerintele SSM din sectorul medical (partea a II-a) Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Reangajare Dupa O Anumita Perioada Pe Aceeasi Functie In Aceeasi FirmaIntrebare: Buna ziua, Am urmatoarea situatie: am trimis in revisal CIM-ul pentru o angajata care a anuntat in prima zi de munca faptul ca nu mai poate incepe in acea zi si ca nu stie exact cand poate ajunge la birou. Nu stiu ce sa fac in aceasta situatie cu CIM. Administratorul mi-a comunicat ca va veni sa lucreze doar ca momentan are o problema care o impiedica sa inceapa. Pot inceta contractul actual si incheia un nou contract in momentul in care va fi disponibila si va putea sa inceapa sa lucreze
 

Raspuns: Buna ziua, da.<br />Incetati CIM-ul cf. art. 31(3), dupa care incheiati un alt CIM cand va fi ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!

Modele de Fise de Post actualizate in 2018
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!
Modele de Fise de Post actualizate in 2018

Descarcati gratuit Raportul Special

"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]