Important! Noua hotarare privind cerintele SSM din sectorul medical (partea I)

20 Mai 2013
20 Mai 2013
SSM si PSIasistenta medicalacerinte SSM
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In 16 mai 2013 a fost publicata in Monitorul Oficial o noua hotararea referitoare la noile cerinte de securitate si sanatate in munca din sectorul medical. Horatarea contine informatii refetitoare la:

- dispozitiile generale;
- domeniul de aplicare din sectorul medical;
- evaluarea riscurilor si supravegherea starii de sanatate a lucratorilor si
- obligatiile privind raportarea, inregistrarea si prevenirea accidentelor.

HOTARARE nr. 243 din 8 mai 2013 privind cerintele minime de securitate si sanatate in munca pentru prevenirea ranirilor provocate de obiecte ascutite in activitatile din sectorul spitalicesc si cel al asistentei medicale

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 51 alin. (1) lit. b) din Legea securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile ulterioare, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

CAP. I
Dispozitii generale

ART. 1
Prezenta hotarare reglementeaza cerinte specifice de securitate si sanatate in munca ce au ca scop:

a) prevenirea ranirilor lucratorilor din sectorul spitalicesc si cel al asistentei medicale, provocate de orice obiect ascutit, inclusiv de ace, pentru a se asigura un mediu de munca cat mai sigur posibil;

b) stabilirea de programe pentru evaluarea si prevenirea riscurilor, formarea profesionala, informarea, constientizarea lucratorilor, precum si monitorizarea accidentelor definite potrivit prezentei hotarari;

c) aplicarea procedurilor de supraveghere si control al accidentelor.

ART. 2
Principiile generale referitoare la prevenirea riscurilor profesionale, protectia sanatatii si securitatea lucratorilor, eliminarea factorilor de risc si accidentare, informarea, consultarea, participarea echilibrata potrivit legii, instruirea lucratorilor si a reprezentantilor lor, precum si directiile generale pentru implementarea acestor principii, ce fac obiectul Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile ulterioare, sunt aplicabile in totalitate domeniului de reglementare al prezentei hotarari.

ART. 3
In situatia in care la locul de munca lucratorii sunt expusi sau risca sa fie expusi la agenti biologici, sunt aplicabile masurile de protectie ce fac obiectul Hotararii Guvernului nr. 1.092/2006 privind protectia lucratorilor impotriva riscurilor legate de expunerea la agenti biologici in munca.

ART. 4
(1) In intelesul prezentei hotarari, termenii prevazuti mai jos au urmatoarele semnificatii:

a) obiecte ascutite - obiecte sau instrumente medicale, inclusiv acele, care sunt utilizate pentru efectuarea activitatilor specifice de asistenta medicala si care sunt in masura sa produca o taiere, intepare, ranire si/sau infectare a pielii cu risc de expunere la sange sau alte produse biologice;

b) obiect ascutit mai sigur - un obiect medical ascutit prevazut cu mecanisme, dispozitive care impiedica sau reduc la minimum riscul de ranire accidentala prin taiere, intepare, ranire si/sau infectare a pielii;

c) agenti biologici - potrivit definitiei prevazute la art. 4 lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 1.092/2006;

d) profilaxia postexpunere - tratamentul medical administrat unui lucrator dupa expunere sau ca urmare a suspectarii unei expuneri la un agent biologic, in scopul de a preveni infectarea sau dezvoltarea bolii cauzate de acel agent biologic;

e) lucrator - potrivit definitiei prevazute la art. 5 lit. a) din Legea nr. 319/2006, cu modificarile ulterioare, si prevazut la art. 1 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 557/2007 privind completarea masurilor destinate sa promoveze imbunatatirea securitatii si sanatatii la locul de munca pentru salariatii incadrati in baza unui contract individual de munca pe durata determinata si pentru salariatii temporari incadrati la agenti de munca temporara, implicati in serviciile si activitatile legate in mod direct de serviciile din sectorul spitalicesc si al asistentei medicale si tuturor celor care se afla sub autoritatea manageriala si supravegherea angajatorilor;

f) angajator - potrivit definitiei prevazute la art. 5 lit. b) din Legea nr. 319/2006, cu modificarile ulterioare;

g) reprezentantii lucratorilor cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii lucratorilor - potrivit definitiei prevazute la art. 5 lit. d) din Legea nr. 319/2006, cu modificarile ulterioare;

h) reprezentanti ai angajatilor - potrivit definitiei prevazute la art. 1 lit. h) din Legea dialogului social nr. 62/2011, republicata, cu modificarile ulterioare;

i) accident - eveniment neasteptat care are loc in timpul procesului de munca sau in indeplinirea indatoririlor de serviciu, la locul de munca si care are drept consecinta taierea, inteparea, ranirea si/sau infectarea pielii in urma utilizarii unui obiect ascutit, cu risc de expunere la sange sau alte produse biologice;

j) subcontractant - persoana fizica sau juridica ce desfasoara activitati si servicii legate in mod direct de sectorul spitalicesc si al asistentei medicale in cadrul unei relatii contractuale cu angajatorul;

k) loc de munca vizat - acopera organizatiile/serviciile in domeniul asistentei medicale din sectorul public si cel privat si orice alt loc de munca in care se presteaza servicii/activitati in domeniul sanatatii, sub autoritatea manageriala si supravegherea angajatorului;

l) masuri preventive specifice - masurile adoptate in vederea prevenirii ranirilor si/sau transmiterii infectiilor in cadrul furnizarii serviciilor si activitatilor legate in mod direct de sectorul spitalicesc si al asistentei medicale, inclusiv in cadrul utilizarii celor mai sigure echipamente de munca necesare, pe baza evaluarii riscurilor si a metodelor sigure de eliminare a obiectelor ascutite.

(2) Obiectul ascutit prevazut la alin. (1) lit. a) este considerat echipament de munca in sensul prevederilor art. 2 lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 1.146/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea in munca de catre lucratori a echipamentelor de munca.

>> Noua hotarare privind cerintele SSM din sectorul medical (partea II-a)

>> Noua hotarare privind cerintele SSM din sectorul medical (partea a III-a)

ARTICOLE SIMILARE

Prevederi pentru conditiile de depozitare pe rafturi

Mai multe articole despre cerinte ssm

 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]