Organizarea Comitetului de securitate si sanatate in munca

securitatesanatatemunca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intrebare:

Cine organizeaza Comitetul de securitate si sanatate in munca si cum se organizeaza acesta? Cati reprezentanti ai angajatilor trebuie sa participe?

Raspuns:

Daca in firma dvs. lucreaza mai mult de 50 de angajati, pentru a le asigura participarea la elaborarea si aplicarea in luarea deciziei in domeniul protectiei muncii, aveti obligatia de a organiza Comitetul de securitate si sanatate in munca.

In cazul in care conditiile de munca sunt deosebite, inspectorul de protectie a muncii va poate cere infiintarea acestui comitet si daca aveti un numar de salariati mai mic de 50.

Regulamentul de organizare si functionare a Comitetului de securitate si sanatate in munca a fost aprobat prin Ordinul nr. 187/1998 al MMSSF.

Care este componenta Comitetului de securitate si sanatate in munca?
Comitetul de securitate si sanatate in munca este constituit din:
a) conducatorul persoanei juridice sau reprezentantul sau;
b) conducatorul compartimentului de protectie a muncii sau persoana desemnata cu atributii in domeniu;
c) reprezentantul serviciului medical;
d) reprezentantii angajatilor.

Cati reprezentanti ai angajatilor trebuie sa fie alesi in Comitetul de securitate si sanatate in munca?

Numarul de reprezentanti ai angajatilor il veti stabili in functie de numarul total al angajatilor pe care ii aveti, dupa cum urmeaza:

• mai putin de 50 de salariati: 1 reprezentant;
• 50 - 199 angajati: 3 reprezentanti;
• 200 - 499 angajati: 4 reprezentanti;
• 500 - 1.499 angajati: 6 reprezentanti;
• peste 1.500 angajati: 9 reprezentanti.

Reprezentantii angajatilor vor fi alesi pe o perioada de 2 ani.

Cine si de cate ori intruneste Comitetul de securitate si sanatate in munca?
Initiativa intrunirii Comitetului de securitate si sanatate in munca o aveti dvs. in calitate de angajator, cel putin trimestrial.

Daca activitatea presupune riscuri mari de accidentare si imbolnavire profesionala, veti intruni Comitetul ori de cate ori este nevoie.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
securitatesanatatemunca

Data aparitiei: 16 Octombrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Organizarea Comitetului de securitate si sanatate in munca Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]