Ce masuri trebuie indeplinite de catre PFA in calitate de angajator?

PFAPFA angajatorobligatii angajator
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Persoanele fizice impozitate pe baza normelor de venit au posibilitatea de a angaja salariati, dobandind astfel statutul de angajatori.

La dobandirea calitatii de angajator, PFA trebuie sa depuna declaratia de mentiuni Formular 070, pentru a fi trecut in evidenta ca platitor de impozit pe venitul din salarii si contributiile aferente.

Etapele pe care trebuie sa le parcurga PFA la angajarea de personal:

- salariatul prezinta actele necesare angajarii

- se semneaza contractul individual de munca

- salariatului i se inmaneaza un exemplar din contractul individual de munca

- contractul de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor

- inceperea efectiva a activitatii

Pana la sfarsitul anului 2010, inregistrarea contractelor de munca se facea simultan la inspectoratul teritorial de munca si in Registrul de evidenta al salariatilor, anume la 20 de zile de la incheierea contractului de munca.

In prezent, contractele de munca se inregistreaza exclusiv in registrul general  de evidenta a salariatilor, cu cel putin o zi inainte de inceperea efectiva a activitatii.

La fel, registrul general de evidenta a salariatilor se transmite la ITM cu cel putin o zi inainte de inceperea efectiva a activitatii.

Important! Articolul 8 din HG 500/2011 prevede obligativitatea intocmirii de catre PFA a intocmirii unui dosar personal pentru fiecare salariat.

Dosarul personal al angajatului cuprinde cel putin:

– actele necesare angajarii
– contractul individual de munca
– actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca
– acte de studii/certificate de calificare
– orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru

Persoana fizica autorizata, in calitate de angajator, trebuie sa pastreze la sediu dosarul personal al fiecarui salariat si sa il poata prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Dupa inregistrarea CIM in Revisal, PFA trebuie sa respecte obligatiile care revin oricarui angajator, cu privire la plata salariului, plata taxelor si impozitelor aferente, precum si declararea acestora in Formularul 112.

Raspuns oferit de specialistii Portalcodulmuncii.ro

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
PFAPFA angajatorobligatii angajator

Data aparitiei: 27 Aprilie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ce masuri trebuie indeplinite de catre PFA in calitate de angajator? Nota: 4.17 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Dovada veniturilor. Adeverinta pentru pensieIntrebare: De la aparitia Legii 360/2023, primim solicitari de la angajati in care ne cere o adeverinta de vechime cu veniturile defalcate pe categorii: salariu de incadrare, regie, acord, sporuri diverse, prime, salariu brut, incasate incepand cu anul 1986 pana in 2001, din statele aflate in arhiva nu reusim sa identficam daca toate aceste venituri au fost supuse contributiei de pensie. Stim sigur ca societatea si-a achitat intotdeauna contributiile catre buget in conformitate cu legea in vigoare din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Deducerea personala in luna angajariiIntrebare: Un angajat isi schimba locul de munca in cursul lunii, Astfel, pana in 10 aprilie lucreaza la angajatorul X si din 11 aprilie lucreaza la angajatorul Y. Poate beneficia de deducere in ambele locuri?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]