Verificarea senzorilor de fum. Periodicitatea verificarii senzorilor de fum
Intrebare: In cadrul unei societati se doreste incheierea unui contract de colaborare privind partea de monitorizare si interventie paza cu o societate. Se vrea ca in contract sa se specifice si sarcina verificarii senzorilor de fum, dar din pacate in ceea ce priveste instalatia de alarmare si avertizare existenta nu exista documentatie.
Exista un articol prin lege care face referire la verificarea senzorilor de fum si la perioada la care aceasta verificare trebuie facuta?
Raspuns: Potrivit art 139 alin. (1) si (3) din Ordinul nr. 163/2007 pentru aprobarea Normelor generale de aparare impotriva incendiilor, proprietarii/utilizatorii constructiilor, instalatiilor tehnologice si amenajarilor trebuie sa execute periodic controlul starii de functionare a mijloacelor tehnice de aparare impotriva incendiilor, cu care acestea sunt echipate si dotate, prin personal anume desemnat si instruit in acest scop.
Controlul starii de functionare a mijloacelor tehnice de aparare impotriva incendiilor se executa conform prevederilor cuprinse in reglementarile tehnice, normele specifice de aparare impotriva incendiilor, precum si in instructiunile tehnice elaborate de proiectanti si/sau de producatori/furnizori.
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
De asemenea, potrivit art 140 alin. (1) si (2) din Ordinul nr. 163/2007, persoanele fizice si juridice care efectueaza proiectarea, montarea, verificarea, intretinerea si repararea mijloacelor tehnice de aparare impotriva incendiilor trebuie sa fie atestate in acest sens, in conditiile legii.
Periodicitatea lucrarilor de verificare, intretinere si reparare a mijloacelor tehnice de aparare impotriva incendiilor se stabileste conform normelor specifice de aparare impotriva incendiilor, reglementarilor tehnice de exploatare si precizarilor producatorilor/ furnizorilor acestor mijloace tehnice.
Mai mult decat atat, la art. 142 alin (1) din Ordinul nr. 163/2007 se prevad urmatoarele:
Proprietarul/utilizatorul constructiilor, instalatiilor tehnologice si amenajarilor trebuie sa asigure existenta unui registru de control al instalatiilor de semnalizare, alarmare, alertare, limitare si stingere a incendiilor, in care se consemneaza toate datele relevante privind:
a) executarea controalelor starii de functionare, a operatiunilor de verificare, intretinere si reparatii;
b) executarea de modificari, extinderi, reabilitari, modernizari etc.;
c) producerea unor deranjamente, alarme de incendiu, alarme false, intreruperi, declansari intempestive etc., cu mentionarea cauzelor care le-au determinat.
Modelul registrului de control se regaseste in anexa nr. 7 la Ordinul nr. 163/2007 pentru aprobarea Normelor generale de aparare impotriva incendiilor.