Ministerul Finantelor a publicat pe site-ul propriu proiectul de lege pentru bugetul de stat pe 2013.
In ce priveste bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate pe anul 2013, noul proiect mentioneaza ca veniturile bugetului se completeaza cu suma de 3.802,2 milioane lei care se aloca de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sanatatii.
Pentru anul 2013, cotele de contributii pentru asigurarile de sanatate prevazute de Legea nr.95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc dupa cum urmeaza:
a) 5,2% pentru cota datorata de angajatori, prevazuta la art.258 din Legea nr.95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) 10,7% pentru cota datorata de persoanele prevazute la art.259 alin.(6) din Legea nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
40 Modele de Regulament Intern
Portal Codul Muncii
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
c) 5,5% pentru celelalte categorii de persoane care au obligatia platii contributiei direct sau cu plata din alte surse.
Contributiile la somaj isi mentin acelasi nivel al cotelor (0,5% - contributia datorata de angajatori;
0,5% - contributia individuala), cu mentiunea ca angajatorii vor plati si contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale (cuprinsa intre 0,15% - 0,85%) si o contributie de la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale de 0,25%.
In ce priveste proiectele cu finantare din fonduri rambursabile pe anul 2013
Pentru anul 2013 cheltuielile echivalente sumelor ramase de utilizat si de tras din imprumuturile preluate spre administrare de Ministerul Finantelor Publice si a sumelor aferente contributiei Guvernului Romaniei la finantarea proiectelor respective sunt cuprinse cumulat in bugetele ordonatorilor principali de credite, in cadrul sumelor alocate cu aceasta destinatie de la bugetul de stat, potrivit prevederilor art.19 alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.157/2008 pentru reglementarea unor masuri privind datoria publica in scopul aplicarii art.14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.64/2007 privind datoria publica, aprobata prin Legea nr.89/2009.
Aceeasi incadrare se aplica si pentru cheltuielile in cadrul imprumuturilor contractate si administrate de Ministerul Finantelor Publice potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.64/2007 privind datoria publica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.109/2008, cu modificarile ulterioare, a caror disponibilizare are la baza realizarea unor investitii sectoriale si/sau a altor actiuni necesare in domeniul reformelor sectoriale, in functie de natura si de specificul acestor imprumuturi.