Aspecte de luat in considerare cand se amenajeaza un post de munca intr-un birou

post de muncamasuri
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Principalele probleme de sanatate ce pot aparea ca urmare a activitatii intr-un birou sunt afectiunile musculo-scheletice (AMS), stresul si oboseala vizuala. Angajatorul are obligatia de a analiza postul de munca, de a furniza informatii si instruire lucratorilor, de a planifica rutina zilnica de lucru, de a proteja ochii si vederea lucratorilor.

O aranjare adecvata a postului de munca din birou ajuta lucratorul sa mentina o postura confortabila, neutra a corpului, cu incheieturile aliniate in mod natural, reducand stresul si solicitarea muschilor, tendoanelor si a sistemului scheletic, minimizand riscul de dezvoltare a afectiunilor musculo-scheletice.
 
Ecranul computerului

- Inaltimea ecranului trebuie sa fie la nivelul sau usor dedesubtul nivelului ochilor lucratorului (purtatorul de ochelari bifocali poate avea nevoie de lasarea in jos a monitorului).
- Ecranul trebuie plasat la distanta lungimii bratului si aliniat cu trunchiul.
- Ecranul trebuie sa fie inclinat pe spate si pozitionat perpendicular pe ferestre si/sau de desubtul surselor de lumina.

Tastatura

- Trebuie aliniata cu utilizatorul (cu litera B in partea centrala a abdomenului).
- Trebuie pozitionata la nivelul sau usor sub nivelul coatelor.

Mausul

- Trebuie pozitionat la nivelul sau usor sub nivelului coatelor.
- Trebuie sa fie apropiat de tastura.
- Mana trebuie luata de pe maus, cand acesta nu este utilizat.

Scaunul

- Trebuie sa fie ajustabil si sa aiba stabilitate buna.
- Trebuie sa permita miscarea usoara.
- Sezutul scaunului trebuie amortizat adecvat.
- Cotierele trebuie sa fie ajustabile in inaltime astfel incat scaunul sa poata fi impins sub birou.

Spatiul de lucru

- Trebuie prevazut cu un compartiment adecvat pentru tastatura si mouse.
- Articolele utilizate frecvent – telefon, documente, capsator, calculator etc. – trebuie plasate in spatiul normal de lucru pentru a ajunge
usor la ele.

Suprafata de lucru

- Bratele si incheietura mainii trebuie tinute departat de marginile ascutite.
- Trebuie sa fie prevazut sub birou un spatiu pentru picioare.
- Suprafata de lucru nu trebuie sa reflecte lumina.

Suportul pentru documente

- Trebuie pozitionat langa ecran si in acelasi unghi.

Telefonul

- Trebuie asezat astfel incat sa poata fi atins confortabil cu bratul.
- Daca se utilizeaza frecvent, un dispozitiv hands-

Conditii ambientale

- Iluminatul trebuie furnizat astfel incat sa se evite stralucirea si solicitarea vizuala.
- Nivelul de zgomot trebuie mentinut la un nivel cat mai scazut, prevenind pierderea auzului si stresul.
- Temperatura, umiditatea si curentii de aer trebuie mentinute la niveluri confortabile.

Sunt necesare referiri speciale la utilizarea laptopurilor datorita cresterii numarului de lucratori ce utilizeaza acest tip de computer pe intreaga durata a zilei. Laptopul nu intruneste cerintele ergonomice de baza pentru computere, si anume de a avea separate tastatura si ecranul. Ca urmare, nu se poate obtine o pozitie optima pentru tastatura si pentru ecran in acelasi timp. Utilizarea laptopurilor poate conduce la disconfort musculo-scheletic, in special la nivelul gatului si articulatiei pumnului, datorita posturilor care sunt adoptate.

Utilizarea sigura a unui laptop la locul de munca necesita urmatoarele masuri:

- pozitionarea laptopului pe birou in fata utilizatorului, astfel incat ecranul sa poata fi vazut fara arcuirea gatului. Aceasta poate necesita ridicarea laptopului deasupra suprafetei biroului utilizand un suport stabil;
- utilizarea unui set separat de tastatura si maus conectate direct in spatele laptop-ului sau la o statie de andocare;
- sublinierea importantei pauzelor si schimbarilor in activitate pentru utilizatorii de laptop.

Oricat de buna este pozitia de lucru, postura statica prelungita nu este sanatoasa. De aceea activitatea trebuie sa permita pauze si micropauze, in timpul carora lucratorii pot:

- sa schimbe postura lor de lucru frecvent facand mici ajustari la scaun si suportul spatelui;
- sa intinda degetele, mainile, bratele si trunchiul;
- sa realizeze sarcini diferite precum clasarea de documente si scrisori;
- sa se ridice si sa circule prin imprejurimi;
- sa-si concentreze privirea asupra obiectelor departate de ecran.

Pauzele regulate in timpul utilizarii computerului vor ajuta muschii sa se relaxeze. Realizarea de exercitii si intinderile vor ajuta, de asemenea, la revigorarea corpului si a mintii. Asemenea proceduri cresc productivitatea, reduc disconfortul si nemultumirile printre utilizatorii de computer si reduc riscurile legate de utilizarea computerului.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Atentie! Regulamentul Intern trebuie modificat conform actelor normative intrate in vigoare in ultima perioada!
Riscati amenzi de pana la 30.000 de lei!

Scapati instantaneu de stresul
intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea pe stick „Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz” gasiti TOT!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
post de muncamasuri

Data aparitiei: 11 Septembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Aspecte de luat in considerare cand se amenajeaza un post de munca intr-un birou Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


ARTICOLE SIMILARE

Fisa de solicitare a examenului medical la angajareMunca in schimburi. Ce trebuie sa stie angajatorii despre timpul de munca, timpul de odihna si repausul saptamanalModel cadru pentru Contract Colectiv de MuncaAtentie: Este nevoie de act aditional pentru modificarea elementelor din CIM?SSM: FISA de solicitare a examenului medical la angajare

ULTIMELE ARTICOLE

Munca in ture. Plata salariului la incetarea CIMMunca in schimburi. Cum se face pontajul si ce sporuri se acorda?Inadmisibilitatea prestarii activitatii 18 ore pe zi. Ce trebuie sa stiti despre munca in ture?Munca in ture sau in schimburi. Ce trebuie sa stie angajatorii, in 2023Examenul medical la angajare este obligatoriu. Cum arata fisa de solicitare pentru examenul medical
Mai multe articole despre post de munca
Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]