V-ati obisnuit deja cu aspectul complex al activitatilor departamentului de resurse umane: depasind simpla evidenta a personalului, dvs. insiva sunteti preocupat de recrutare si selectie, training, evaluarea performantelor, motivare, recompensare, fidelizare si asa mai departe.
Cu toate acestea, gestionarea capitalului uman al firmei – care a suferit, la randul sau, mai multe transformari – ramane o sarcina importanta pe care sa o supervizati dvs., managerul de resurse umane.
Incepand cu noul Cod al muncii (Legea nr. 53/2003, art. 34) si pana la Hotararea Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor (publicata in M.Of. nr. 172 din 22.02.2006), s-au adus numeroase modificari si completari privind metodologia de intocmire si completare a registrului general de evidenta a salariatilor.
Art. 7 alin. (1) al aceleiasi Hotarari a Guvernului nr. 161/2006 precizeaza in mod expres obligativitatea intocmirii dosarului personal:
”Angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora”.
Documentele din dosarul personal certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registrul general de evidenta a salariatilor (conform art. 7 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 161/2006).
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Noua lege a pensiilor Ghid practic
In acest sens, este foarte important ca modificarile si actualizarile din dosarul personal sa se reflecte si in registru.