V-ati obisnuit deja cu aspectul complex al activitatilor departamentului de resurse umane: depasind simpla evidenta a personalului, dvs. insiva sunteti preocupat de recrutare si selectie, training, evaluarea performantelor, motivare, recompensare, fidelizare si asa mai departe.
Cu toate acestea, gestionarea capitalului uman al firmei – care a suferit, la randul sau, mai multe transformari – ramane o sarcina importanta pe care sa o supervizati dvs., managerul de resurse umane.
Incepand cu noul Cod al muncii (Legea nr. 53/2003, art. 34) si pana la Hotararea Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor (publicata in M.Of. nr. 172 din 22.02.2006), s-au adus numeroase modificari si completari privind metodologia de intocmire si completare a registrului general de evidenta a salariatilor.
Art. 7 alin. (1) al aceleiasi Hotarari a Guvernului nr. 161/2006 precizeaza in mod expres obligativitatea intocmirii dosarului personal:
”Angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora”.
Documentele din dosarul personal certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registrul general de evidenta a salariatilor (conform art. 7 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 161/2006).
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Agenda Managerului de HR 2024
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
In acest sens, este foarte important ca modificarile si actualizarile din dosarul personal sa se reflecte si in registru.