Instructiuni acordare stimulent risc COVID-19: Ordinul nr. 665/2021

Ioana Pavel
Ioana Pavel
05 August 2021
05 August 2021
Ioana Pavel
Ioana Pavel
stimulent risc covidinstructiuni acordare stimulent riscperioada izolare preventiva locul de munca
Instructiuni acordare stimulent risc COVID-19: Ordinul nr. 665/2021
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ordinul nr. 665/2021 al ministrului muncii si protectiei sociale privind aprobarea instructiunilor pentru acordarea unitara a stimulentului de risc prevazut de art. 7 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor masuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a raspandirii coronavirusului COVID-19, pe perioada starii de urgenta a fost publicat in  Monitorul Oficial nr. 757 din 4 august 2021.
 
Articolul 1 – (1) Stimulentul de risc prevazut la art. 7 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor masuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a raspandirii coronavirusului COVID-19, pe perioada starii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 82/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se acorda pentru angajatii centrelor rezidentiale de ingrijire si asistenta a persoanelor varstnice, centrelor rezidentiale pentru copii si adulti, cu si fara dizabilitati, precum si pentru angajatii centrelor rezidentiale destinate altor categorii vulnerabile, ale furnizorilor publici si privati, prevazute in Nomenclatorul serviciilor sociale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum si a regulamentelor-cadru de organizare si functionare a serviciilor sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(2) Stimulentul de risc se acorda personalului prevazut la alin. (1) izolat preventiv la locul de munca pe perioada starii de urgenta, in baza prevederilor Ordonantei militare nr. 8/2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID-19, cu modificarile ulterioare.
 
(3) Stimulentul de risc se plateste numai pentru perioada de izolare preventiva la locul de munca din perioada starii de urgenta.
 
(4) In situatia in care perioada de izolare preventiva la locul de munca este mai mica decat perioada de 14 zile prevazuta de Ordonanta militara nr. 8/2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID-19, cu modificarile ulterioare, atunci stimulentul de risc se acorda proportional cu numarul de zile efectuate in perioada starii de urgenta.
 
(5) Beneficiaza de stimulentul de risc si personalul care, dupa efectuarea perioadei de izolare preventiva la locul de munca, nu mai are raporturi de munca sau de serviciu cu furnizorul de servicii sociale.
 
(6) in situatia in care in randul personalului prevazut la alin. (1) s-au inregistrat decese, stimulentul de risc se va acorda, dupa caz, sotului/sotiei, unuia dintre copii ori parintilor persoanei decedate, in conditiile art. 167 alin. (2) teza I din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(7) in situatia prevazuta la alin. (4), daca din calculul cuantumului stimulentului de risc rezulta fractiuni de leu, acesta se rotunjeste la leu in favoarea angajatului.
 
Articolul 2 – (1) Pentru a beneficia de stimulentul de risc, furnizorii de servicii sociale au obligatia sa fie acreditati, iar serviciile sociale in cadrul carora este angajat personalul sa fie licentiate sau, dupa caz, sa detina aviz de infiintare sau reorganizare sau plan de restructurare avizat, in conditiile legii.
 
(2) Personalul indreptatit sa primeasca stimulentul de risc este cel stabilit prin decizia conducatorului furnizorului de servicii sociale, emisa in perioada starii de urgenta.
 
Articolul 3 – (1) Pentru a beneficia de stimulentul prevazut la art. 1, furnizorul de servicii sociale transmite agentiei pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti in a carei raza teritoriala isi are sediul social, in format electronic, direct sau prin punctul de contact unic electronic, conform Hotararii Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, o solicitare de alocare a fondurilor insotita de lista nominala a personalului izolat preventiv la locul de munca pe perioada starii de urgenta.
(...)

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]